Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Velgen / achterlichten
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 9 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
28 februari 2011 om 17:40 #17233499
Beste lezert,
Ik ben van plan nieuwe velgen onder mijn Astra G te zetten aangezien ik onder de standaard velgen winterbanden heb gezet. Het gaat hier om een donkergroene Astra uit eind ’98.
Kan ik zonder problemen en/of aanpassingen deze velgen monteren? (Linkje)
En is het vervangen van de achterlichten een groot karwei? Ik wil namelijk led achterlichten monteren. Is hier ergens een tutorial voor? Het gaat om deze (linkje) achterlichten.
Alvast bedankt, Groeten!
28 februari 2011 om 18:14 #17826589Achterlichten vervangen is een ontzettend simpel klusje, als je de kofferbak open doet zie je zowel links als rechts een plastic kapje zitten, deze haal je los allereerst haal je de grote stekker los die op je lampen zit en dan zie je 2 grote witte “moeren” zitten hiermee zit je achterlicht vast dus deze moet je losdraaien en kan je je achterlicht er zo uitpakken.
Aangezien de lampen die je wou hebben originele stekker aansluiting hebben is het gewoon de originele stekker oversteken in de nieuwe achterlichten.
Het monteren is precies tegenovergesteld dus stekker erop, lampen erin, en weer vastzetten met die witte “moeren” en de kapjes er terug op.
Wat betreft je velgen deze zullen zo zonder problemen en aanpassingen onder je astra passen, goede keus trouwens zijn nette velgen.
succes.
28 februari 2011 om 18:25 #17826590zoals gezegt, past het allemaal. idd nette velgen, vooral op jou kleur auto
@silence: tis al vaak gezegt, maar wat heb je toch een mooie auto:angel28 februari 2011 om 18:45 #17826591Bedankt voor jullie reacties! Dat wordt dus een simpel klusje, thanks.
Is het ook verstandig om op alle vier de bouten/moeren speciale slot bouten/moeren te monteren? In verband met diefstal? Moet ik dan op elke velg 1 z’n moer doen of op alle velgen 4?
28 februari 2011 om 19:04 #17826592Als je slotbouten wil nemen kan je het beste 1 slotbout per velg nemen en neem wel gelijk een set goede en vergeet het nummer van je sleutel niet ergens op te schrijven want als je die kwijt bent heb je best een groot probleem.
@ robert_corsa: Thnx.
28 februari 2011 om 20:10 #17826593Okey bedankt, dan bestel ik dat gelijk mee!
28 februari 2011 om 20:58 #17826594Zo’n 4 jaar geleden kocht ik voor mn oude astra G ook LED achterlichten bij een bekend bedrijf in Zwolle,
ik moest op hun advies toen nog de units opnieuw dicht kitten (fabriek af slecht gekit),
mijn locale tuningboer bevestigde dit ook.
Zou dat nog steeds zo zijn?
Dat waren trouwens In-Pro units…28 februari 2011 om 21:06 #17826595[rquote=1880499&tid=143647&author=turbosix]Zo’n 4 jaar geleden kocht ik voor mn oude astra G ook LED achterlichten bij een bekend bedrijf in Zwolle,
ik moest op hun advies toen nog de units opnieuw dicht kitten (fabriek af slecht gekit),
mijn locale tuningboer bevestigde dit ook.
Zou dat nog steeds zo zijn?
Dat waren trouwens In-Pro units…[/rquote]Bij NL-Power? Ik ben daar geweest en ze hebben mij er niks over verteld.. misschien zijn de constructies beter geworden?
28 februari 2011 om 21:21 #17826596yep nl-power,
je kon er zo van buiten af bij de randen een stuk papier in schuiven:P
maar ja, is dus ook al even geleden.ik had toen ook een jungle green astra met opc spoiler, 7,5x17inch wielen en flink laag.
paste allemaal perfect.28 februari 2011 om 22:40 #17826597Mocht je een boardcomputer er in hebben zitten of cruissecontrol.
Kan het wezen dat door de ledachterlichten je een storing gaat krijgen.Dit is te verhelpen door een weerstand.
1 maart 2011 om 04:40 #17826598ik had er geen last van:P
1 maart 2011 om 07:57 #17826599Ik heb zelf ook Led achterlichten Lexmaul look van Depo donkere uitvoering en heb ze nu al ruim 2 jaar zonder enige problemen van vocht.
En wat Blue-Dragon al zegt je moet wel een weerstand gaan plaatsen of een ander oplossing wat Gerrit bij mij heeft uitgevoerd. Ik heb geen BC maar mijn cruise control werkte toch niet omdat de leds te weinig vermogen pakken ten opzichte van een gewoon halogeen lampje. Dus heeft Gerrit bij mij een geniale oplossing gemaakt. En het werk geweldig. :D
1 maart 2011 om 16:13 #17826600[rquote=1880712&tid=143647&author=Dolby]Ik heb zelf ook Led achterlichten Lexmaul look van Depo donkere uitvoering en heb ze nu al ruim 2 jaar zonder enige problemen van vocht.
En wat Blue-Dragon al zegt je moet wel een weerstand gaan plaatsen of een ander oplossing wat Gerrit bij mij heeft uitgevoerd. Ik heb geen BC maar mijn cruise control werkte toch niet omdat de leds te weinig vermogen pakken ten opzichte van een gewoon halogeen lampje. Dus heeft Gerrit bij mij een geniale oplossing gemaakt. En het werk geweldig. :D
[/rquote]Ik heb geen Cruise Control dus dat zal dan wel goed gaan!
Heb je misschien een foto van je achterlichten?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.