veerschotel achter Monza

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD veerschotel achter Monza

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Berichten
  • #17265846

    Dag heren,

    Ik heb de zoekfunctie geprobeerd, maar kon helaas weinig vinden over het vervangen van een veerschotel achter. Bij mij is hij helaas zodanig slecht dat de APK meneer hem niet goed wilde keuren. Nu vraag ik mij af of de hele draagarm eronderuit moet om dit te repareren. Ik hoop het niet, omdat alle remleidingen door de arm lopen. Of is dit al wel langs geweest en gebruik ik de zoekfunctie verkeerd?

    Groeten
    Eric

    #18233611

    Ontkennen zal wel niet lukken…. Gewoon nieuwe kopen/maken en rondom aflassen? en ervoor zorgen dat het lassen niet zichtbaar is?

    #18233612

    wiel eraf, stabilisator loshalen, demper loshalen, en je kunt hem zo naar beneden klappen.

    Oude deel goed schoon maken, en dan nieuwe schotel (te krijgen bij M&M dronten, of zelf eentje fabriceren) erop lassen. Ik zou hem niet rondom aflassen, maar ruimtes tussen de rupsen vrij laten, dit ivm werken van het staal en vocht dat er tussenuit moet kunnen. Wel zou ik de tussenruimte vol spuiten met ML wax.

    Moet dit bij de mijne ook nog altijd doen, maar zie er behoorlijk tegen op.

    #18233613

    Aha, mooi, bedankt voor de tip!! Ik heb de delen al bij M&M gezien en kosten niet de wereld. Ook biedt iemand op MP hem aan en kijk of hij hapt voor een redelijke prijs.

    Nog een klein probleem. De remschijven hebben wat roest en zijn ook niet goed genoeg meer. Normaal is het klauw loshalen en een schroefje eruit draaien en je hebt hem in de hand. Maar ik zie nergens dat schroefje… Voor heb ik ook al een keer zitten zoeken.

    Groeten
    Eric

    #18233614

    Voor zitten ze geschroefd aan de naaf. vet dopje eraf, splitpen eruit, kroonmoer los, en je haalt ze (nadat de klauw eraf is uiteraard) zo eraf. Dan zitten aan de binnen zijde 5 veelster bouten, die houden de naaf en de schijf bij mekaar.

    Achter, remklauw los, handrem los, en dan moeten ze er met een beetje overtuiging af komen (kunnen iets klemmen op de remschoenen van de handrem die aan de binnenzijde van de schijf zijn ingelopen)

    #18233615

    Maar als je dan toch bezig bent met lassen (lasnaad mag trouwens zichtbaar zijn, geen probleem), neem de balk dan ook ff mee.

    Als je dan toch bezig bent ;)

    #18233616

    Dat plekje had inderdaad gezien en was ik al van plan om ook even mee te pakken. Aan de andere kant zit ook een(iets grotere) plek. Als het goed is, heb ik net een nieuwe veerschotel gekocht en ik hoop dat ik die vlot op de mat heb. Maar in de tussentijd heb ik nog wel wat andere klusje die ik moet doen. Dus het zal er wel niet van komen dat ik lekker voor de tv kan gaan hangen.

    Groeten

    #18233617

    Vandaag behaalde successen:

    #18233618

    Mooi werk, maar wat doet die luchtinlaat slang er tussen? :D

    #18233619

    Die is gescheurd en moet dus ook vervangen worden. Party hardy schijf was ook hier en daar gescheurd, dus ook maar gelijk een andere ervoor gehaald.

    de handrem gaat denk ik nog een feest worden. Als ik de kabel stel, dan hangt de kabel voor de linker trommel strak en rechts losjes. Morgen even kijken of er bij de trommel nog wat gesteld kan worden. Ik kreeg namelijk ook de klacht dat het linker achterwiel moeilijker draaide dan het rechter.

    #18233620

    Hoop dat je nog een 24V slang hebt liggen, ze worden steeds zeldzamer…

    #18233621

    Romijn had er nog een die hij eigenlijk niet wilde verkopen. Toch ligt hij nu hier in de schuur.

    #18233622

    :thumb

    #18233623

    Die schotel zou je misschien wel eens van een corsa b kunnen pakken (nieuw) Met een 6 tal goeie proplassen (doorboren en lassen) zit ie al heel mooi vast.
    Zou hem eens nameten, scheelt een hoop zoekwerk en die corsa b schoteltjes kosten bijna niets.

    #18233624

    Lijkt me sterk dat een corsa een schotel heeft met 142mm als diameter ;)

    #18233625

    Als het goed is krijg ik er vandaag een binnen en voor 26,75 hier op de mat in een beetje geld, maar geen werelduitgaven. Op de foto zag het er ook uit alsof het een redelijk dikke plaat is, dus ik ben benieuwd.
    To do list:

    schijven afdraaien
    schijven monteren
    Tussenas verder afmonteren
    luchtfilterbuis monteren
    laswerk
    Benzineslangen vervangen
    uitlaat vastzetten
    handremkabel/trommel stellen
    koplampen schoonmaken

    #18233610

    @champo wrote:

    Die is gescheurd en moet dus ook vervangen worden. Party hardy schijf was ook hier en daar gescheurd, dus ook maar gelijk een andere ervoor gehaald.

    de handrem gaat denk ik nog een feest worden. Als ik de kabel stel, dan hangt de kabel voor de linker trommel strak en rechts losjes. Morgen even kijken of er bij de trommel nog wat gesteld kan worden. Ik kreeg namelijk ook de klacht dat het linker achterwiel moeilijker draaide dan het rechter.

    Je moet eerst de handrem bij de trommels l+r afstellen, dan pas de kabel.
    Jij begrijpen?????? ;-)

    #18233626

    Ikke schnapp. Zag vandaag een soort van raar moertje waarmee je de blokken kunt stellen. Hopelijk krijg ik de kabel dat ook weer goed. Ook heb ik (eigenlijk een kameraad van me) vandaag de schijfjes mooi afgedraaid, dus daar zit geen roest meer aan. Dat recht inspannen en uitklokken is ook altijd een feest zeg… Mooi werk en nu durf ik ook de bank aan het werk te gebruiken. Eigenlijk ook maar even nieuwe blokken scoren.
    Vandaag, bij de Opel garage ,ook 2 nieuwe pakkingen gehaald voor de uitlaat. Mocht ze zo meenemen omdat ze eigenlijk al weggegooid waren.

    #18233627

    Inmiddels 2 lamellenschijven verder… Ik denk dat ik er nog wel 10 kan halen voor het oude weg is en het geheel een beetje vlak.

    #18233628

    Zo. Volgens mij heb ik na wat ploeteren toch de meeste roest weg….

    Zo alles in de Inox zetten en is de positie, van de schotel, heel erg belangrijk? Of is ongeveer plusminus op het oog goed genoeg?

    Groeten
    Eric

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.