Veel condens tegen de ramen.

Forumindex Forums Modellen Astra Veel condens tegen de ramen.

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Auteur

Hallo,

Met dit weer heb ik veel last in mijn Astra F van de condens tegen de ramen.
    Hoe ga ik dit tegen?
    Soms moet ik 5minuten wachten voordat de vooruit eens helder is.
    En dan heb ik de blazers op stand 4 staan en de ramen half open.

Ik heb toen ooit eens ergens iets gezien dat ze een kartonnetje over de interieur filter zetten.
    Maar heb ook eens gehoord dat als je de binnen raam ontvet dit minder moest zijn.

Wie weet de oplossing want ik word er gek van.

Gr, AstraF23

Ramen Reinigen met een GOEDE AUTO!!ruiten reiniger (Geen Glassex)

Interieurfilter wel vers
    Paravanplaat niet gescheurd
    Paravan afvoer nog goed open.
    Lekken de deurruiten niet
    etc etc..

Willem

kijk de waterkeerplaat maar is na. in 9 vd 10 keer zit die niet goed bij een Astra F
    Die is nl. heel makkelijk niet goed terug te plaatsen ondanks dat ie de indruk geeft wel goed te zitten.

Dat is een lapmiddel

Sent from my GT-I8190 using Tapatalk

Jerremy doelt op de plaat die over je interieurfilter zit, deze ECHT GOED!! controleren op plaatsing en scheuren

Waarschijnlijk gewoon oude interieurluchtfilter.. Had dit ook lang geleden, gewoon vervangen en geen enkele ruit dompt nog aan :thumbup

Er is 4000 km geleden bij de GB nog een nieuwe in gekomen.
    Dus die moeg nog goed zijn.

Inderdaad.. Misschien plaat niet goed afgesloten en daardoor filter vochtig? Even plaat demonteren, filter drogen..

Mmm de intrieur filter half doorweekt.
    Iemand oplossingen?

Groot kans dat het tussen de voorruit en de parafan door komt. Wat je kunt doen is een plastic plaatje op het interieurfilter leggen en deze zo ver mogelijk naar achter schuiven.

Je moet niks op de filter leggen. Filter goed drogen terug plaatsen en de waterkeerplaat tussen de gleuf van je paravaan steken.

Recirculatie klep blijft niet hangen (dus dicht zitten) ? Wil ook wel is voorkomen bij een F
    En idd, wat beurjean zegt, er zit een schuim/rubber aan de onderkant van het gedeelte dat onderaan de voorruit zit, wat door de tand des tijds kan gaan kieren (droogt uit) waardoor
    er uiteindelijk water tussendoor loopt, dit heb ik ook al is eerder gehoord. Heb dit is gelezen op het Astra GSI forum. Iemand heeft er toen een stuk nieuw schuimrubber tegenaangeplakt, terug geplaatst,
    en het probleem was weg.

Vervangen en zorgen dat die plaat zowel aan raamzijde als schutbord perfect op zijn plek ligt, en niet gescheurd of anderszins lek is.

Controleer ook de afwatering van je paravan

Willem

Heb een Astra G Sport 1.6 16v uit 2002 nu is het echter z, dat me ramen elke keer beslaan tegen het voorruit! de bestuurders kant en passagiers kant werkt gewoon en geeft warme, bij het voorraam zitten 4 ventilatie roosters echter deze werken niet hoe kan dit ?

Ik heb Climate Control!

Kan het liggen aan een zekering ? of moet ik er vanuit gaan dat de klep stuk is ?
    En al is het een zekering waar kan ik deze vinden onder de motor kap, of bij de bestuurders kant ?

Graag een reactie hierop om het te verhelpen.

Heb ik ook last van gehad bij mijn F,bij mij sloot de paravan totaal niet aan bij de voorruit en daar liep het water dan ook rechtstreeks naar binnen :swear

Astra G: of interieurfilter, of stsndenklep, of recirculatieklep

@Rick0688 wrote:

Heb een Astra G Sport 1.6 16v uit 2002 nu is het echter z, dat me ramen elke keer beslaan tegen het voorruit! de bestuurders kant en passagiers kant werkt gewoon en geeft warme, bij het voorraam zitten 4 ventilatie roosters echter deze werken niet hoe kan dit ?

Ik heb Climate Control!

Kan het liggen aan een zekering ? of moet ik er vanuit gaan dat de klep stuk is ?
    En al is het een zekering waar kan ik deze vinden onder de motor kap, of bij de bestuurders kant ?

Graag een reactie hierop om het te verhelpen.

Als er geen lucht uit je dashroosters komt dan is de luchtverdeelklep in je kachelhuis verdacht. Werken andere standen ook niet?

Ik had dit probleem bij mijn vorige auto, Corsa B

Rubbers bij dakraam en deuren was ver kapot, daar droop het soms naar binnen (letterlijk)

Beste midnight black De andere standen werken wel, voor de passagier en bestuurder werkt de verwarming gewoon en doet zijn werk! Echter bij het voorruit zit ook een lang smal rooster en boven op het dashbord zitten 2 kleine roosters daar komen bij alle 3 geen warmte uit! Vandaar dat me ramen elke keer beslaan.

Ik heb Climate control, zou het daar aan kunnen liggen of moet ik nu egt gaan kijken naar de klep, of het filter ?

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.