Vectra2000 4×4 roestauratie

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Vectra2000 4×4 roestauratie

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 59)
  • Auteur
    Berichten
  • #17731530

    is dat wel zo verstandig zoals je je drijfstangen hebt geschuurd/geslepen?

    #17731531

    Mooi mooi mooi :wub

    Zijn de Calibra/4×4 onderstellen eigenlijk ook over het algemeen zo rot?

    origineel gepost door gsipiloot
    is dat wel zo verstandig zoals je je drijfstangen hebt geschuurd/geslepen?

    vraag ik me ook af, is de balans er nu niet uit? (voor zover dat van belang is hierbij)

    #17731532

    idd wel laten balanceren , en miss. zijn ze nu zwakker en komen ze door je carter naar buiten :thumbdown

    zou ik maar mee oppassen als ik jou was :hmmz

    #17731533

    Zelf zou ik inderdaad de truck met het lichter maken van drijfstangen niet uitvoeren. De balans hierin lijkt mij zeer belangrijk.

    Liever een goed gebalanceerd blok die lang meegaat, dan en blok met superprestaties voor enkele weken.

    #17731534

    laat inderdaad alles uit balanceren als je je drijfstangen hebt verslepen.
    je hebt er niks aan als alles breekt in je onderblok.

    #17731535

    mooi hoor :wors:wors

    drijfstangen……. kijk er aub mee uit :o:o

    de mannen hierboven geven al goed advies :P

    dat blok is zo wel heel erg mooi geworden he :wors:wors:wors

    gr vinc

    #17731536

    origineel gepost door gsipiloot
    is dat wel zo verstandig zoals je je drijfstangen hebt geschuurd/geslepen?

    Tja, had deze reacties eerlijk gezegd wel verwacht…:jerry
    Het was een probeersel op een stel extra drijfstangen…

    Later bedacht ik me dat ik het gewoon goed wil hebben, dus komen er echte gesmeede “H” rods in met race zuigers en gebalanceerde en in eerste overmaat gedraaide krukas. Blok is al gehoond in 1e overmaat…

    Jullie hebben gelijk, beter degelijk;)! Dit is al een paar jaar geleden, en ik wil het gewoon allemaal origineel of sterker/beter maken. Goedkoop is duurkoop, dus dan doe ik er liever wat langer over;)

    Bedankt mensen!:thumbup

    #17731537

    zeer verstandig :afro

    hoe heb je het blok zo mooi gekregen ?

    staat echt heel erg mooi zeg :wors:wors

    gr vinc

    #17731538

    origineel gepost door vincent23
    zeer verstandig :afro

    hoe heb je het blok zo mooi gekregen ?

    staat echt heel erg mooi zeg :wors:wors

    gr vinc

    Hey, bedankt hoor:thumbup

    Daar heb ik ook ergens nog foto’s van…staan op een andere pc, zal ze snel eens opzoeken en hier posten;)

    Maar komt er op neer dat ik elk onderdeel afzonderlijk heb gereinigd en gestraald en in de lak gezet. Als je het doet, moet je het goed doen en in dit project wil ik geen boutje ongemoeid laten :). En wat is er mooier dan een blokje wat als nieuw is!

    Maar ben er nog lang niet klaar mee hoor! Wordt vervolgd…

    Nogmaals bedankt voor de aardige reacties mensen!:wors

    #17731539

    Speciaal voor vincent;)

    Let niet op de drukregelaar, want daar komt een nieuwe op…:D

    #17731540

    Ik ben stikjaloers op een hele hoop spullen op deze pagina, vooral het kleppendeksel de bougiekap de achteras delen en het mooi gespoten achterste differentieel plus remklauwen :o

    #17731541

    origineel gepost door Nathan Kop
    Speciaal voor vincent;)

    Let niet op de drukregelaar, want daar komt een nieuwe op…:D

    haha oeeee jammer daar wilde ik net wat van zeggen :P:P

    nee echt heel mooi :thumbup

    kan je me anders in een U2U ff uitleggen hoe je dit voor elkaar hebt gekregen ?

    gr Vinc

    #17731542

    Haha, dit is nog maar t begin jongens, bedankt voor de complimenten;)


    @vincent
    …zoals gezegd, foto’s zoek ik ff op, zeggen meer dan woorden:P…Volgen ergens deze week;)

    #17731543

    helemaal top kerel bedankt :thumbup

    #17731544

    Ziet er goed uit Nathan :thumbup
    Ik zelf ben nu nog naar een setje nette chassisbalken aan het kijken…
    En voorzichtig op de loer naar een compleet lopende Calibra 4×4 turbo… ben eens gaan tellen, maar alles in onderdelen is onbetaalbaar… Allemaal die vervelende kleine dingetjes waar je niet omheen kunt… Maar alles komt goed… Ooit ;)

    Keep up the good work :D

    Jeroen

    #17731545

    voor die chassis balken moet je gewoon kijken of er een zo jong mogelijke cali staat om te slopen
    of je moet net geluk hebben met een oude zoals ik
    die waar ik de balk onder uit heb gehaald van van het eerste jaar en nerges rot aan de balken

    #17731546

    origineel gepost door lemmuh
    Ziet er goed uit Nathan :thumbup
    Ik zelf ben nu nog naar een setje nette chassisbalken aan het kijken…
    En voorzichtig op de loer naar een compleet lopende Calibra 4×4 turbo… ben eens gaan tellen, maar alles in onderdelen is onbetaalbaar… Allemaal die vervelende kleine dingetjes waar je niet omheen kunt… Maar alles komt goed… Ooit ;)

    Keep up the good work :D

    Jeroen

    Bedankt hoor!:thumbup

    ja, idd zoals opelpower zegt, het is soms een echte zoektocht…Ik ben toevallig iemand tegen gekomen die een 2000 sloopte ivm rotte kokers, maar de chassisbalken waren (op een paar plekjes na) nog helemaal goed. Maar bij mij liggen ze ook nog in de tectyl, dus het kan zijn dat ik net zo verrast wordt als jij;)
    Dan moet ik maar weer wat sloperijen af gaan…Heeft altijd wel iets vind ik:P

    Weet helaas zo niets te staan:(

    Als je alles nieuw moet kopen, dat is idd niet leuk meer…Maar soms kun je er niet omheen en als je het goed doet, heb je eigenlijk ook weer een nieuwe auto denk ik dan, haha;)

    Suc6!

    #17731547

    Ja inderdaad, sloperijen afgaan is altijd wel leuk… alleen de tijd van het jaar maakt het er minder prettig op om ergens in op een natte modderplaats op je rug onder auto’s door te tijgeren om op chassisbalkjacht te gaan :angel

    Jeroen

    #17731548

    origineel gepost door lemmuh
    Ja inderdaad, sloperijen afgaan is altijd wel leuk… alleen de tijd van het jaar maakt het er minder prettig op om ergens in op een natte modderplaats op je rug onder auto’s door te tijgeren om op chassisbalkjacht te gaan :angel

    Jeroen

    Da’s ook weer waar ja, haha:P

    #17731549

    Mijn problemen zijn opgelost :D, vandaag een harde Calibra 4×4 turbo gekocht, vanonder helemaal hard, motor in orde… dus nu kan ik weer verder, vol goede moed het nieuwe jaar in :D
    En bij jou? Nog vorderingen?

    Jeroen

    #17731550

    Ben je nou helemaal een haartje beknuffeld die ga je toch niet slopen he :o Ben ik net zo hard bezig om de krokantheden aan mijn eigen Calibra turbo weg te werken wordt er een 100% harde gesloopt :cry

    #17731551

    Aan die calibra is teveel werk, carrosserie heeft veel kleine beschadigigen, bumpers voor en achter kapot, lakwerk is erg slecht. Interieur is helemaal beschadigd/verrot. Elektrische ramen doen het niet meer, beide mechanisme’s stuk. Airco werkt niet meer, blijft ergens een zekering eruit klappen. ABS werkt niet, 4×4 lampje brandt. En zo nog een hele lijst…
    Het enige is de technische staat, die is goed, en omdat het een Italiaan is geweest, heeft ie waarschijnlijk minder slecht weer meegemaakt als de exemplaren die je hier vindt. En daarbij, de auto was in België blanco gekeurd, dus er waren wel al papieren om een kenteken aan te vragen, maar er was nog geen officieel kenteken bij.

    Misschien zou een echte Calibra Turbo fanaat het wel willen, ik heb gekozen om een Vectra te restaureren… en tsjah, ik ben deze Calibra tegen gekomen, en ook deze heeft een hele tijd op het forum te koop gestaan… en toen heeft ook niemand hem gekocht…
    En ik ben nu eenmaal geen Calibra fan, ik zie meer in een Vectra 2000… En Vectra 2000 4×4 turbo’s zijn schaarser hier op het forum als cali turbo’s…

    Jeroen

    #17731552

    henny boomkamp sloopt toch veel cali’s die zal vast wel een cali hebben staan met goede balken ?

    #17731553

    [rquote=1827343&tid=133672&author=lemmuh]Aan die calibra is teveel werk, carrosserie heeft veel kleine beschadigigen, bumpers voor en achter kapot, lakwerk is erg slecht. Interieur is helemaal beschadigd/verrot. Elektrische ramen doen het niet meer, beide mechanisme’s stuk. Airco werkt niet meer, blijft ergens een zekering eruit klappen. ABS werkt niet, 4×4 lampje brandt. En zo nog een hele lijst…
    Het enige is de technische staat, die is goed, en omdat het een Italiaan is geweest, heeft ie waarschijnlijk minder slecht weer meegemaakt als de exemplaren die je hier vindt. En daarbij, de auto was in België blanco gekeurd, dus er waren wel al papieren om een kenteken aan te vragen, maar er was nog geen officieel kenteken bij.

    Misschien zou een echte Calibra Turbo fanaat het wel willen, ik heb gekozen om een Vectra te restaureren… en tsjah, ik ben deze Calibra tegen gekomen, en ook deze heeft een hele tijd op het forum te koop gestaan… en toen heeft ook niemand hem gekocht…
    En ik ben nu eenmaal geen Calibra fan, ik zie meer in een Vectra 2000… En Vectra 2000 4×4 turbo’s zijn schaarser hier op het forum als cali turbo’s…

    Jeroen[/rquote]

    Hey!Gelukkig doet het forum het weer…:D

    Nou, mooi gevonden hoor..Ivm drukte heb ik weinig gedaan aan de auto. Maar bij jou begint het op te schieten dus…:thumbup

    Laat snel maar eens ff met een paar foto’s zien hoe je het doet met de balken;)

    Suc6!

    #17731554

    [rquote=1827219&tid=133672&author=InjectTheVenom]Ben je nou helemaal een haartje beknuffeld die ga je toch niet slopen he :o Ben ik net zo hard bezig om de krokantheden aan mijn eigen Calibra turbo weg te werken wordt er een 100% harde gesloopt :cry[/rquote]

    Haha, kan me jouw reactie wel voorstellen:vertag;)

    Iedereen alvast een fijne jaarwisseling trouwens, ik moet nu weer verder nl.!!:D

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 59)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.