Vectra X30XE First Test Drive

Forumindex Forums Techniek V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz Vectra X30XE First Test Drive

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17254310

    Na drie jaar loopt ie weer.

    Natuurlijk nog veel werk, maar het is weer een auto. Hier nog zonder de supercharger, eerst inrijden en afstellen.
    Bedoeling was dat de motor zonder charger rond de 280 pk uitkwam, ben benieuwd!

    Viel nog niet mee, moest drie dagen massa sluiting zoeken. :jerry

    [youtube:20k99kju]http://www.youtube.com/watch?v=5rs3N3w6e-8[/youtube:20k99kju]

    #18093596

    The beast is alive! Good job :thumb

    waar zat je massa probleem nou?

    Enjoy your “new” ride king:

    Greetz Emiel

    #18093597

    Hij klapte eruit als het verstuiverrelais inkwam, uiteindelijk ben ik gaan wegstrepen en bleven er alleen nog maar kabels over van de LMM, EGR, Nokkenassensor en nog wat sensors bij distributie kant.
    Uiteindelijk bleek er half weggefikte kabels van de LMM tegen elkaar te liggen.

    #18093598

    Klopt…standaard probleem. Toen ik mn 2.5 aan het strippen was, zag ik aan de achterzijde een kale kabelboom. Nog net niet de iso weg van de draden, maar mantel en bescherming waren weggesmolten.

    Ben benieuwd naar t resultaat strax…

    #18093599

    Charger :shock: , ben benieuwd!!
    Heb je blok opnieuw verstevigd opgebouwd?
    En ben wel benieuwd hoe je die 280pk zou halen zonder charger, waar haal je die 70pk vandaan? Hoger compressie met sneller nokkenassen?
    Ben zeer nieuwsgierig :thumb

    #18093600

    Compressie verhogen lijkt me niet zo wijs met een charger :hmmz
    Maar mooi spulleke :thumb

    #18093601

    Gewoon een dikke beurs trekken en de juiste mensen zien te vinden.

    Setup is bedacht iom met FTT Potsdam en Klasen Motorsport doet de afstelling en pico injectors.

    Gereviseerde X30XE basis met nieuw oliepomp
    Stalen krukas uit een 3.2 bewerkt en gebalanceerd.
    Drijfstangen van een Saab B308i
    Nieuwe Mahle zuigers voor lagere compressie (ca. 9,5:1)
    Bewerkte cilinderkoppen van DSOP
    Custom Catcams nokkenassen symmetrisch 268gr, 11.5mm lift
    Bewerkte inlaat divider, injectorbrug en multieram
    70mm gasklep zonder voorverwarming
    FMS Spruitstukken en voorpijp
    Basstuck rvs groep A uitlaatsysteem en Basstuck vliegwiel
    Momenteel draait de motor tijdelijk op X30XEI software, Klasen doet de rest.

    Na aftelling kan Klasen bepalen of er nog genoeg ruimte in de software is voor de Vortech supercharger.

    #18093602

    goed bezig,mooi blokje :thumb

    #18093603

    :wub :wub

    #18093604

    ziet er goed uit. en aan die specificaties te zien, gaat dat een hoop vermogen en koppel leveren :D

    #18093605

    :jerry mooi hoor!!

    #18093606

    Rammeldoos haha….

    Was bij mij ook toen de Y30SE voor het eerst aanging, Rammelen de stoters lekker..

    #18093607

    Vandaag voor het eerst wat gereden, bak geprobeerd (gaat nog wat stroef) en dergelijke.

    Hier het laatste ritje met wat meer toeren (4500rpm).

    [youtube:3fkdgx57]http://www.youtube.com/watch?v=ax53LJ-SiWA[/youtube:3fkdgx57]

    #18093608

    Was weer geweldig knutselen vandaag en in het echt klinkt het nog beter dan dit filmpje!

    Als nodige dingetjes vervangen zijn en hij soepeler schakelt zal ik luisteren naar je Frank en ook rondje rijden :-)

    #18093609

    goed bezig,mooi blokje :wub

    #18093610

    mooi project ouwe ;)

    #18093611

    Hoe ouwer hoe gekker… ;)

    Mooi dattie weer rijd frank :thumbup

    Succes!

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.