Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › vectra v6 start niet
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren, 10 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
15 januari 2015 om 22:33 #17270062
hey mensen
heb een probleempje..
me vectra wil niet starten
heb een tijd geleden een nieuwe bobine en bougiekabels erin gehangen
woensdag een benzine pompje van de sloop gehaald ( gechecked op werking) die er ook in gehangen
en ik reed gisteren naar huis en toen bij alles meer dan half gas hield de motor in.. liepen toeren terug enzo
vanmiddag weer aan de gang gekregen maar wilde savonds instappen om naar huis te gaan en starte de motor weer niet
de motor krijgt benzine want ik hoor de pomp werken met de bank omhoog en de plastic kap verwijderd
en de motor heeft een vonk dus daar kan het ook al niet aan liggen
we ( ik en me broer) hebben de paarse relais boven de ABS unit na gemeten maar dat werkt ookik krijg overgens geen storing op me dashboard… dus ik weet niet of ik dan bij de krukaspositiesensor of de nokkenaspositiesensor moet zijn aangezien ik geen foutmelding heb weet ik dus niet echt waar ik moet zoeken..
de motor is een standaard X25xe15 januari 2015 om 22:51 #18269172Ik zou tog gokke in je brandstof gebeuren ergens. Je pomp kan wel bezine leveren maar hoeveel bar?
15 januari 2015 om 23:00 #18269173@Maurice89 wrote:
Ik zou tog gokke in je brandstof gebeuren ergens. Je pomp kan wel bezine leveren maar hoeveel bar?
is gewoon een standaard pomp van een opel vectra maar die werkt gewoon..
normaal zitten ze op 3 bar denk ik zo..15 januari 2015 om 23:01 #18269174Start ie niet of slaat ie niet aan ?
Krukas sensor zou niet kunnen aangezien dat een signaal is voor de ontsteking en je had vonk begrijp ik.
nokkenas sensor is wel weer belangrijk voor het starten om te bepalen op welke cilinder er in gespoten moet worden.
Ik zou inderdaad toch het brandstof gedeelte eens nakijken. Filter ook pas gewisseld ?
15 januari 2015 om 23:04 #18269175@Vannos wrote:
Start ie niet of slaat ie niet aan ?
Krukas sensor zou niet kunnen aangezien dat een signaal is voor de ontsteking en je had vonk begrijp ik.
nokkenas sensor is wel weer belangrijk voor het starten om te bepalen op welke cilinder er in gespoten moet worden.
Ik zou inderdaad toch het brandstof gedeelte eens nakijken. Filter ook pas gewisseld ?
hij slaat niet aan… de startmotor gooit de motor gewoon rond
ja ik heb ergens in november een nieuwe benzine tank onder me auto gehangen… aangezien de oude rot was.. en heb toen me filter ook meteen mee vervangen…
16 januari 2015 om 09:41 #18269176Luchtmassameter?
16 januari 2015 om 11:58 #18269177@usbstick wrote:
Luchtmassameter?
Zou ik daar geen eml van moeten krijgen als de lmm niet goed werkt??
16 januari 2015 om 12:07 #18269178Je weet het nooit,ik sta nergens meer van te kijken bij opel,ik denk niet dat het een benzine probleem is..
16 januari 2015 om 12:14 #18269179@usbstick wrote:
Je weet het nooit,ik sta nergens meer van te kijken bij opel,ik denk niet dat het een benzine probleem is..
ik denk namelijk ook niet dat het een benzine probleem is…
maar ik zal de sensoren nalopen.. zal dan alleen moeten wachten tot ik wat meer geld heb om een andere nokkenaspositiesensor en krukaspositiesensor te kopen.. mochten die werken heb ik altijd reserve spullen… maar ik weet anders niet hoe ik die door moet meten… of zou iemand dat kunnen zien met een tech2??
zoja, dan zou dit mijn zoektocht een heel stuk korten en makkelijker maken16 januari 2015 om 13:23 #18269180Heb vaker de luchtmassa meter kapot gehad zonder mml lampje.
Trek de stekker van de Lucht Massa Meter eens los start hem dan eens. en je weet het antwoord:
Slaat de motor aan, dan is de LMM defect.
Doet deze hetzelfde dan kan het iets anders zijn.P.s. mocht je intresse hebben in een expertise of oorzaak vinden.
Ik kan eventueel ter plekke komen kijken, stuur dan even een Persoonlojk Bericht.Uiteraard tegen vergoeding.
Mijn auto rijd ook niet gratis.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
16 januari 2015 om 14:11 #18269181@wim-v6 wrote:
Heb vaker de luchtmassa meter kapot gehad zonder mml lampje.
Trek de stekker van de Lucht Massa Meter eens los start hem dan eens. en je weet het antwoord:
Slaat de motor aan, dan is de LMM defect.
Doet deze hetzelfde dan kan het iets anders zijn.P.s. mocht je intresse hebben in een expertise of oorzaak vinden.
Ik kan eventueel ter plekke komen kijken, stuur dan even een Persoonlojk Bericht.Uiteraard tegen vergoeding.
Mijn auto rijd ook niet gratis.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
thx wim… ik zal dan even moeten kijken met de lmm
de opel dealer vroeg 35 euro voor uitlezen en eventueel een 10tje als langs wilde komen voor het uitlezen aan de deur16 januari 2015 om 15:31 #18269182Thx wim
Lmm is kapot.. Wel ff een flinke stank van de benzine die in me motor zat maar hij start en loopt netjes stationair.. Kan ik zo gewoon rijden of zal deze in een noodloop gaan?? Want dan kan ik vrijdag en zaterdag ff rijden en maandag een andere lmm halen…16 januari 2015 om 17:19 #18269183Ja bedankt usbstick ;), ik zou zo niet blijven rijden,morgen op de sloop even een andere halen,ben je ervanaf..
16 januari 2015 om 17:47 #18269171@usbstick wrote:
Ja bedankt usbstick ;), ik zou zo niet blijven rijden,morgen op de sloop even een andere halen,ben je ervanaf..
Sorry usb dat je mij ff ontgaan ben.. Ook jij bedankt ff kijken of sloop morgen open is hier en of ze en v6 hebben.. Denk anders niet dat anderen passen…
16 januari 2015 om 18:10 #18269184Let even op de stekker.
Bij modellen va 1998 passen bijde type LMM’s.Oud type met 4kante stekker heeft wat overtuigingskracht nodig, maar je krijgt de stekker wel in elkaar.
Bij een model van voor 1998 past alleen het oud type stekker type.
Oud type LMM
De LMM van de:
Vectra-A 2.5-V6
Vectra-B 2.5-V6 tot 1998
Calibra 2.5-V6
Omega-B 2.5-V6 3.0-V6 tot 1998als je het nieuwe type hebt, kan je de lmm’s van alle opel 2.5-V6 en 3.0-V6 motoren pakken.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
16 januari 2015 om 18:12 #18269185@wim-v6 wrote:
Let even op de stekker.
Bij modellen va 1998 passen bijde type LMM’s.Oud type met 4kante stekker heeft wat overtuigingskracht nodig, maar je krijgt de stekker wel in elkaar.
Bij een model van voor 1998 past alleen het oud type stekker type.
Oud type LMM
De LMM van de:
Vectra-A 2.5-V6
Vectra-B 2.5-V6 tot 1998
Calibra 2.5-V6
Omega-B 2.5-V6 3.0-V6 tot 1998als je het nieuwe type hebt, kan je de lmm’s van alle opel 2.5-V6 en 3.0-V6 motoren pakken.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Mijne is uit 2000.. Dus heb een nieuwer type…
16 januari 2015 om 21:02 #18269186Past het ouwe type ook wel
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
17 januari 2015 om 21:26 #18269187ben eruit… slotje op dit topic wat mij betreft
17 januari 2015 om 21:47 #18269188Wat was het dan?
17 januari 2015 om 22:11 #18269189@Ray2712 wrote:
Wat was het dan?
ik was een ronde gaan rijden en viel na een tijdje goedlopen stil langs de weg.. weinig keus dus ANWB gebeld..
die is gekomen en tie controlleerde me ECU op foutmeldingen die had ik een hele lijst…
o.a.:
p0206-1
p1503-0
p0130-1
p1602-0
p1502-0
p1230-4
p0100-2
p0130-2
p0150-2
p0335-0
er zaten ook foutmeldingen bij die niet door mijn toedoen veroorzaakt zijn maar bij de garage nooit verwijderd zijn en dus in het ecu bleven.. en de overige van injector 6 die niets deed was omdat er niet voldoende benzine was
in de benzinetank zit een voorgevormde slang… toen ik het luik van de benzine tank deed sluiten is die boven op de uitgang van de pomp gaan zitten waardoor die de slang dicht duwde.. maarja moeilijk te zien als die dicht is.. dus ging er al niet snel vanuit.. want ik hoorde de pomp wel op de werking..
nadat we ( ik en ANWB) het geheel opgelost hadden binnen 10 minuten heb ik een test ronde gereden.. een keer boven de 3500 toeren gekomen.. ( dat ging zeer makkelijk) en toen mijn weg vervolgt…
hij rade mij wel aan om de slang te vervangen met een slang met een aluminium gevlochten mantel zodat die niet weer dicht geknepen wordt als ik de benzine pomp van een v6 er terug in plaats want nu heb ik een pompje van een 2.0 en die dient momenteel als nood (nieuwe pomp is 100 euro bij fsrs) maar ik kwam er niet echt uit want ik kreeg geen mml op me dashboard en was van plan me ECU uit te laten lezen bij opel maar die haalde ik niet eens… dus dan maar zo… maar de mensen die mij tip hint en etc hierop gegeven hebben toch nogmaals bedankt voor de reacties
mvg tim -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.