vectra v6 (1st 1000km)

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum vectra v6 (1st 1000km)

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 40)
  • Auteur
    Berichten
  • #17254664

    Hoi ik ben ico, heb me al voorgesteld in een ander topic.

    Ik ga kijken naar een vetra 3.2 v6 van 2004 met 150.000kms.

    weet iemand waar op te letten, aankooptips eigelijk

    Welke distributie interval heeft zo,n 3.2l.
    Ik laat jullie reacties op mij afkomen.

    Mvg ico

    #18098149

    Vectra-C kunnen anderen je veel over vertellen, de V6 motoren is meer mijn ding:

    bij deze:

    Olie lekkage krukaskeerringen zowel Bak als Distrizijde
    Olie lekkege Kleppendeksels, pakkingen vervangen incl deksels
    bobine bruggen willen wel eens kapot gaan
    Olie in Koelwater is meestal de Warmte wisselaar (oliekoeler)
    Onderhoud bij den garage is vrij prijzig, als je het zelf kan, zeker doen..

    verder zijn deze motoren oer betrouwbaar..

    Automaat:
    Let ook op automaat olie in de koelvloeistof of andersom, de warmte wisselaar in de radiateur voor de automaatbak koeling wil wel inwendig lekken
    doorrijden hiermee kost je een versnellingsbak.

    dit probleem schijnt na 2005 opgelost te zijn, kijk dus naar de datum op de radiateur..

    Vervangings termijn distributie:

    90.000km of 6jaar inclusief span en looprollen. waterpomp controleren

    Willem

    #18098150

    En de vectra station vandaag gekocht en meegenomen.

    De auto is van de eerste eigenaar geweest en niet bezuinigd op onderhoud.
    Km stand 146000
    Nieuwe distributieriem bij 119000
    Nieuwe schijven en romblokken rondom
    Voor nieuwe veren plus schokdempers
    Motor was droog, geen oliesporen.
    Koelvloeistof en pot mooi helder.

    hierbij een linkje heb nog geen foto,s genomen
    http://www.hoczeeland.nl/occasions/aanbod/?id=229172&page=4″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    Mvg ico

    #18098151

    Wouw, da’s een nette wagen :wub

    #18098152

    Qua uiterlijk een goede aankoop :)

    Veel plezier en veilige kilometers gewenst… :thumbup

    #18098153

    foto,s



    #18098154

    Mooie Station :thumbup , en zeldzaam ook met 3,2 V6.

    #18098155

    Mooie Vectra!

    #18098156

    Dikke sixpack! :thumbup

    #18098157

    Mooi spul. De V6 met handbak is behoorlijk zeldzaam. :thumb

    #18098158

    Dank voor jullie reacties.

    Fijne auto om mee te rijden, we hebben hem nog niet “echt“ geprobeerd.

    En of deze setup V6 met handbak zeldzaam is weet ik ook niet.
    om eerlijk te zijn ben niet zo thuis in de opelwereld, daar mijn voorliefde uitgaat naar alfa-romeo.
    Maar goed we wilden een gezinswagen met veel ruimte en die heeft de vectra tegenover de 159sw meer dan genoeg.

    Auto rijden en houden is liefhebberij, emotie, beleving en wat wil je uitstralen.
    de vectra met verstand gekocht en voor de beleving een 3.2 gekozen.
    Mijn alfa,s kocht ik met emotie en verliefdheid voor het model.

    We hopen veel plezier aan deze opel te hebben.

    Mvg ico

    #18098159

    De 3.2 V6 bij Alfa is ook van GM, maar met lichte modificaties. Rijd je toch een beetje Alfa… :thumb ;) :jerry

    #18098160

    Idd klopt ja, ook de 2.2 jts is ook GM.

    Ik blijf daarom alfa rijden. De 1.8ts 156 en de alfa romeo 75 2.0ts blijven inbezit.

    mvg ico

    #18098161

    1.8 JTS = Z18XER
    2.2 JTS = Z22SE / Z22YH
    3.2 JTS = Isuzu 3.2 V6 (Z32SE ala antara)

    Willem

    #18098162

    http://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id1=49684&id2=43462″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    #18098163

    Die italianen persen er toch zo,n 33pk meer uit zo,n torretje.
    Met meer koppel
    En ook nog zuiniger dan de opel.

    M,n overbuurman heeft een 156 3.2 gta
    De andere buurman ernaast een A4 3.2
    Als je die twee hoor draaien, lijk de opel wel een mak lammetje.
    Zij hebben een iets lekkerdere roffel in de auspuff.

    Hmm toch maar eens iets aandoen.

    Mvg ico

    #18098164

    De Opel V6 is een vrij tam exemplaar inderdaad, valt niet heel veel aan te doen, zonder het rigoreus aan te pakken…

    Willem

    #18098165

    Was ik zaterdag ff aan de v6 bezig, deed ik de olievuldop los…..
    Tot m,n schrik hing die vol met mayonaise (sludge),voelde mijn maag toch ff omkeren.
    Het zal toch geen waarzijn dat de koppakking of een schuurtje in de kop zit?
    De boel schoon gemaakt, de koelvloeistof niveau gemerkt op het potje (in koude stand) en km stand genoteerd.
    Nu zijn we het weekend doorgescharreld en met 217km verder.
    Waaronder 4x een rit van 50km.

    Daar net ff de kap open gehad, olievuldop weer mayonaise eraan en het koelvloeistof was een paar mm gezakt.(ook in koude stand)
    Blijf toch dat gekke gevoel in m,n maag hebben.

    Iemand een idee?

    Mvg ico

    #18098166

    Dat buisje zit al gauw vol hoor..

    Koppakking is niet echt een bekend verschijnsel van deze V6 motoren..
    de 3.2 V6 is voorzien van stalen koppakkingen, deze slaan niet zomaar door..

    Denk eerder Mocht het geval olie in de koelvloeistof of andersom zijn, dat de Warmtewisselaar (oliekoeler) lek zal zijn…

    Is de koelvloeistof mooi schoon????

    Willem

    #18098167

    koelvloeistof is kraak helder, het kan dus ook dat de ww anderom lekt?

    inplaats van olie naar koelvloeistof
    Koelvloeistof naar olie??

    Ik loop al de hele ochtend drommels drommels drommels…….

    wim bedank ook weer voor je expertiese.

    Mvg ico

    #18098168

    Nee naar bijde, en dan eerder van olie naar koelkanaal, dan andersom, de olie koeler zit namelijk op de hoge druk, koelwater op lagedruk (retour)

    Ik vraag me eigenlijk af Welke 3.2 V6 welke voor dagelijkse ritjes word gebruikt er GEEN sludge in dat pijpje hebt.

    Anders kan je eens de oliedop direct op het kleppendeksel draaien en het buisje apart in de auto bewaren (na reinigen uiteraard)

    Dit buisje kan je er zo afdraaien, het kan zijn dat je de kap van de motor af moet halen, deze zit geklikt.

    Willem

    #18098169

    waar blijf die koelvloeistof dan?
    nu hij weer ff warm geworden is staat hij weer hoger natuurlijk.
    Blok is verder droog, bij de distriebutie riem hebben ze ook de waterpomp vervangen.
    heb gebeld naar de gagarge waar hij altijd in onderhoud is geweest, ze hebben mij prima aan info over de auto geholpen.

    mvg ico

    #18098170

    kan overal zijn.

    Deze motor heeft veel plekken welke uit het ziht liggen waar die olie kan lekken, denk daarbij aan:
    – Thermosstaat (dichting)
    – Warmtewisselaar deksel (Dichting / leiding ringen)
    – Waterpomp (montage dichting)
    – 3wegklep verwarming
    – Pomp motor nakoeling

    ik rijdt zelf met een splinternieuwe 3.0 V6 motor (ook een ellesmere-port V6 motor als de jouwe), deze heeft nu 15.000km weg, en ok ik verlies iets koelvloeistof, ik zou niet weten waar, ik vermoed de pomp voor de nakoeling, die is tenslotte nog wel van 1996, en zag er niet nieuw meer uit.

    t zijn puntjes waar uit uit het zicht op kan lekken.

    Willem

    #18098171

    Net nog ff weer gecheckt, koelvloeistof staat weer op pijl van zaterdag in koude stand (dus weer hoger als vanochtend)
    Lijk dus nix aan de hand.

    Denk dat ik na het zien van die sludge aan de olievuldop beetje paranoia geworden ben…..
    Het duur ook wat lang bij mij voordat ik een auto vertrouw, je moet er toch een soort vriendschap mee opbouwen.
    Of ben ik de enige die dat zo beleefd?

    Heb het vulpijpje er idd vantussen gehaald nu.

    Mvg ico

    #18098172

    Heb geen schrik ik heb dit ook was er alleen ff vanaf toen ik naar zuid frankrijk was geweest.
    Dus veel plezier met je aankoop hij is erg mooi heb zelf een 3.2 V6 sedan is nog zeldzamer dan dan de station.
    zijn er volgens Willem maar 4 van in nederland. :jerry

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 40)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.