Vectra uitgelezen. Niet blij……..

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra uitgelezen. Niet blij……..

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 28)
  • Auteur
    Berichten
  • #17270816

    Weer wat storingen uitgelezen.
    Wat moet ik doen graag jullie mening…….

    P1112 – Wervelklep vastgelopen
    (61) – Niet aanwezig

    P1112 – Wervelklep, aanpassingsfout
    (64) – Niet aanwezig

    U2105 – CAN-Bus geen communicatie met ECM (motorstuurapparaat)
    (00) – Aanwezig

    B2652 – Open circuit of hoge spanning circuit verlichtingsgraad lampjes
    (05) – Niet aanwezig

    B2575 – Dimlicht links, open circuit
    (04) – Niet aanwezig

    Hopelijk kleine dingen

    Dirkjan

    #18276084

    Het eerste wanneer ik op een willekeurige foutcode Google…

    @wim-v6 wrote:

    Resetten en kijken wat er terugkomt.

    dat is het 1e..

    Willem

    Ik vind nog meer info. Gewoon de foutcodes met regel in Google plakken, dan kom ik zelfs op dit forum terecht met genoeg info.

    #18276085

    Staan allemaal op niet aanwezig, dus eerst alles wissen en dan kijken wat er terug komt.

    #18276086

    Vectra-C staat altijd vol met fouten, dat is eenmaal zo.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18276087

    Sorry jongens maar had er bij moeten zetten dat ik deze fout codes al twee keer gereset hebt en het gekke is dat het mm lampje niet gaat branden

    #18276088

    Dus het blijft terug komen

    #18276089

    Die wervel klep vindt ik het spannendste de rest komt wel maar het zit er wel

    #18276090

    Niet ernstig genoeg voor vermelding.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18276091

    wervelkleppen verwijderen een optie ?

    #18276092

    Klopt het dat het vermogen minder wordt daar door en als dat zo is moet er dan een nieuwe op of kun je dat schoon maken op één of andere manier

    #18276093

    Je kunt ze reinigen maar zou idd gaan voor compleet laten verwijdern van zowel EGR als Wervelkleppen hardware en software
    Ben je er voor goed klaar mee :thumbup

    #18276094

    idd vec c de ene foutmelding naar de andere :puke

    #18276095

    minder vermogen volgens mij niet.
    is gewoon weer zo een eco dingetje.
    gewoon eruit die rotzooi.

    #18276096

    Oké dacht dat het met het vermogen te maken had kan het geen kwaad als je het zo laat zitten en zo er mee door blijft rijden

    #18276097

    Wervelkleppen het woord zegt het al. De kleppen brengen de lucht in beweging (wervelen). Wat een beter mengel met de lucht en diesel. Naar mijn mening minimaal. Kan prima zonder

    #18276098

    @wim-v6 wrote:

    Vectra-C staat altijd vol met fouten, dat is eenmaal zo.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    Valt wel mee Wim.
    Rijd nu al bijna 2 jaar rond zonder enige foutcode :puke

    Mind you, ik heb letterlijk alle linkse eco recirculatie uit mijn cdti laten halen :angel
    Minder vermogen onderin is nauwelijks merkbaar.

    Scheelt ook nog eens bijna 5 kilo ijzer :afro
    EGR/EGR koeler, DPF/CAT in de downpipe/Wervelkleppen. Sindsdien zuiniger en probleemloos tot op heden……

    Groet jraaf

    #18276099

    @D.J.R. wrote:

    Oké dacht dat het met het vermogen te maken had kan het geen kwaad als je het zo laat zitten en zo er mee door blijft rijden

    Als ze uiteindelijk helemaal dichtslibben gaat ie in noodloop.
    In het ergste geval breekt zo een klepje af en wordt door je blok heen getrokken met alle gevolgen van dien :hmmz

    Kunt ’t beter schoonmaken, nieuwe er in of delete. Weet alleen niet of dat bij een 2.2 kan. Bijeen 16V zdth wel.

    Groet jraaf

    #18276100

    @jraaf wrote:

    @wim-v6 wrote:

    Vectra-C staat altijd vol met fouten, dat is eenmaal zo.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    Valt wel mee Wim.
    Rijd nu al bijna 2 jaar rond zonder enige foutcode :puke

    Mind you, ik heb letterlijk alle linkse eco recirculatie uit mijn cdti laten halen :angel
    Minder vermogen onderin is nauwelijks merkbaar.

    Scheelt ook nog eens bijna 5 kilo ijzer :afro
    EGR/EGR koeler, DPF/CAT in de downpipe/Wervelkleppen. Sindsdien zuiniger en probleemloos tot op heden……

    Groet jraaf

    Die 5 kilo heb jij er wel weer ingeplakt toch met je geluid’s dempende materialen :jerry

    #18276101

    @jraaf wrote:

    @D.J.R. wrote:

    Oké dacht dat het met het vermogen te maken had kan het geen kwaad als je het zo laat zitten en zo er mee door blijft rijden

    Als ze uiteindelijk helemaal dichtslibben gaat ie in noodloop.
    In het ergste geval breekt zo een klepje af en wordt door je blok heen getrokken met alle gevolgen van dien :hmmz

    Kunt ’t beter schoonmaken, nieuwe er in of delete. Weet alleen niet of dat bij een 2.2 kan. Bijeen 16V zdth wel.

    Groet jraaf

    Kan ik dat zelf of is dat een klusje voor een ervaren monteur en zit dat ding in de inlaat spruitstuk??

    #18276102

    @D.J.R. wrote:

    Kan ik dat zelf of is dat een klusje voor een ervaren monteur en zit dat ding in de inlaat spruitstuk??

    Bij jou type motor weet ik het niet of het kan en waar ze zitten maar ik gok in het inlaatspruitstuk ja.
    Ik heb het door een ervaren monteur laten doen omdat mijn hele distributie er ook gelijk af moest om het inlaatspruitstuk te kunnen demonteren.
    Programmeren i de ecu hoeft niet omdat je de selenoid gewoon kunt laten zitten zonder dat ze gekoppeld is aan de wervelkleppen.

    Groet jraaf

    #18276103

    Heb jij de Z22YH ? dan zitten ze inderdaad in het inlaatspruitstuk.
    Qua delen zit je al snel tegen de € 700.- bij de VOD, totale reparatie € 1000.- tot 1100.-
    Heb deze melding zelf ook al sinds ik de auto heb.
    Spuit het eens in de zoveel tijd in met WD40 en gaat het weer een stuk beter.
    Je merkt het denk ik ook wel aan je verbruik en dat ie zo af en toe hikt, vooral als ie koud is.

    #18276104

    Er zijn wel reparatiesetjes voor te koop….
    http://www.fsrs-opelwebshop.nl/reparatieset-inlaatspruitstuk-astra-h-signum-vect.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #18276105

    @SigNumberOne wrote:

    Heb jij de Z22YH ? dan zitten ze inderdaad in het inlaatspruitstuk.
    Qua delen zit je al snel tegen de € 700.- bij de VOD, totale reparatie € 1000.- tot 1100.-
    Heb deze melding zelf ook al sinds ik de auto heb.
    Spuit het eens in de zoveel tijd in met WD40 en gaat het weer een stuk beter.
    Je merkt het denk ik ook wel aan je verbruik en dat ie zo af en toe hikt, vooral als ie koud is.

    Klopt zeker dat hikken en qua verbruik maar waar spuit jij die wd 40 in of haal je hem er eerst af?
    Anders wordt het toch een klusje voor de vakman.
    Als ik jullie goed begrijp zit die voor op het blok waar het gasklep huis zit.

    #18276106

    zie de foto hieronder.
    je ziet de bedieningsstang zitten, ongeveer onder de hogedrukpomp.
    van deze kant kun je er makkelijk bij, van links wordt problematischer.

    #18276107

    Maar als ik jou goed begrijp haal jij de inlaatspruitstuk er niet af of ben ik nou de weg kwijt

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 28)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.