Vectra sneller maken, Wie o wie heeft goeie ideen

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra sneller maken, Wie o wie heeft goeie ideen

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 35)
  • Auteur
    Berichten
  • #17247787

    Aangezien ik nog steeds niet de ideale 2,5 v6 heb gevonden in het juiste budget, wil ik mijn 2.0 16v maar wat sneller maken, wie heeft hier voor mij tips in dit gebied, Chippen? Luchtfilter? uitlaat?

    Of heb je nog een goeie 2,5 v6 vec staan? voor mooi budget :D

    #18008032

    Interieur en reservewiel eruit, lexaan ruiten, enzovoort. Levert je zowel snelheid in rechte lijn en in de bochten op…..of bedoel je dat niet ;)

    #18008033

    ik zag net nog een Z20LEH met M32 voor 1200 pond king:

    #18008034

    jammer, :sleeping

    #18008035

    Als je nou is je budget noemt kunnen er meer mensen
    kijken of ze wat weten en misschien zelf te koop hebben staan ;)

    #18008036

    Inderdaad, zo is het maar een beetje gokken wat de mogelijkheden zijn…
    En anders gewoon eens de zoekfunctie van het forum gebruiken, er is al zoveel geschreven over het opvoeren van verschillende motoren.

    #18008037

    X20XEV denk dan toch?

    Ik denk dat Dbilas best wat heeft (speedequipement is de nl dealer):

    Flowtec Saugrohr Opel Astra F, Astra G, Calibra A, Vectra A, Vectra B2,0 16V 100kW X20XEV,
    Leistungssteigerung : 13 kW / 19 PS
    inkl. Anpassung der Motorelektronik
    1.159,40 EUR

    FlowMaster Kit Opel Vectra B X18XE, X18XE1, Z18XE, X20XEV, X25XE, i500, Y26SE
    279,00 EUR

    Opel 1,8 – 2,2 16V DOHC (Ecotec) /Sportnockenwelle
    Einsatzbereich: Sport Grad: 268° Ventilhub: 10,6
    569,00 EUR

    Turbolader System Maxi Edition Opel Astra F & G, Vectra A & B, Calibra A, X20XEV, X20XER
    Leistungssteigerung auf 245 PS
    4.982,20 EUR

    #18008038

    @Corsa_GSi wrote:

    X20XEV denk dan toch?

    Ik denk dat Dbilas best wat heeft (speedequipement is de nl dealer):

    Flowtec Saugrohr Opel Astra F, Astra G, Calibra A, Vectra A, Vectra B2,0 16V 100kW X20XEV,
    Leistungssteigerung : 13 kW / 19 PS
    inkl. Anpassung der Motorelektronik
    1.159,40 EUR

    FlowMaster Kit Opel Vectra B X18XE, X18XE1, Z18XE, X20XEV, X25XE, i500, Y26SE
    279,00 EUR

    Opel 1,8 – 2,2 16V DOHC (Ecotec) /Sportnockenwelle
    Einsatzbereich: Sport Grad: 268° Ventilhub: 10,6
    569,00 EUR

    Turbolader System Maxi Edition Opel Astra F & G, Vectra A & B, Calibra A, X20XEV, X20XER
    Leistungssteigerung auf 245 PS
    4.982,20 EUR

    he bedankt, ik zal er eens even kijken. super

    #18008039

    @Corsa_GSi wrote:

    X20XEV denk dan toch?

    Ik denk dat Dbilas best wat heeft (speedequipement is de nl dealer):

    Flowtec Saugrohr Opel Astra F, Astra G, Calibra A, Vectra A, Vectra B2,0 16V 100kW X20XEV,
    Leistungssteigerung : 13 kW / 19 PS
    inkl. Anpassung der Motorelektronik
    1.159,40 EUR

    FlowMaster Kit Opel Vectra B X18XE, X18XE1, Z18XE, X20XEV, X25XE, i500, Y26SE
    279,00 EUR

    Opel 1,8 – 2,2 16V DOHC (Ecotec) /Sportnockenwelle
    Einsatzbereich: Sport Grad: 268° Ventilhub: 10,6
    569,00 EUR

    Turbolader System Maxi Edition Opel Astra F & G, Vectra A & B, Calibra A, X20XEV, X20XER
    Leistungssteigerung auf 245 PS
    4.982,20 EUR

    waarom zou iemand 5000 euro betalen voor een turbokitje? :wtf

    #18008040

    om van 136 naar 245 PK te gaan denk ik … (je hebt gelijk had het er zelf ook niet voor over gehad hoor)

    #18008041

    voor 5000 euro moet het wel voor mekaar te krijgen zijn om een XEV te superchargen lijkt mij. dan heb je pas lol voor je geld

    #18008042

    niks anders dan met een turbo hoor even veel lol (tis maar net wat je leuker vindt)

    #18008043

    Denk dat je beter bent met een turbocharger als een supercharger ook voor je portemonee :) Voor zover ik er (n)iets van ken was een supercharger beter voor het sneller optrekken in lage toeren maar dat een turbo beter is als ie op normale toeren is. Als je dus uit je stilstaande positie bent vertrokken dat een SC minder doet als een TC. Of slaag ik de bal compleet mis?

    En BTW: ik heb ook een X20XEV en die trekt behoorlijk op hoor. Als ik effe hard optrek staan ze er toch met de camera. :fy1

    #18008044

    Eerst den man sneller maken.
    Lichaamsgewicht naar beneden, op speciaal dieet, mental coach, en aanvullend een racecursus.
    Vergis je niet dan ga je al beduidend sneller. ;)

    #18008045

    Wil niet lullig doen ofzo. Maar dat geld wat je nu weer gaat gebruiken voor hem sneller te maken, had je ook kunnen bij leggen bij een vectra met een V6 motor, of zie ik dat nou verkeerd?

    #18008046

    @Ale wrote:

    @Corsa_GSi wrote:

    X20XEV denk dan toch?

    Ik denk dat Dbilas best wat heeft (speedequipement is de nl dealer):

    Flowtec Saugrohr Opel Astra F, Astra G, Calibra A, Vectra A, Vectra B2,0 16V 100kW X20XEV,
    Leistungssteigerung : 13 kW / 19 PS
    inkl. Anpassung der Motorelektronik
    1.159,40 EUR

    FlowMaster Kit Opel Vectra B X18XE, X18XE1, Z18XE, X20XEV, X25XE, i500, Y26SE
    279,00 EUR

    Opel 1,8 – 2,2 16V DOHC (Ecotec) /Sportnockenwelle
    Einsatzbereich: Sport Grad: 268° Ventilhub: 10,6
    569,00 EUR

    Turbolader System Maxi Edition Opel Astra F & G, Vectra A & B, Calibra A, X20XEV, X20XER
    Leistungssteigerung auf 245 PS
    4.982,20 EUR

    he bedankt, ik zal er eens even kijken. super

    tja, er zijn echt wel betere motoren om op te fokken als de x20xev hoor
    daar zou ik eerlijk gezegd geen geld in investeren om die sneller te maken.

    dan zou ik de Z22SE pakken en daar een supercharger op schroeven voor 1600 pond en dan een aangepaste chip maken.
    die supercharger is origineel GM en wordt in de VS zelfs geleverd als upgrade voor de Z22SE die daar L61 heet.

    http://www.courtenaysport.co.uk/buy-online/shop-by-category/supercharger-parts/supercharger-assembly/prod_838.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #18008047

    De VEC inruilen op een Subaru Impreza Turbo. ;)
    Zijn voor weinig te koop, maar kies wel eentje waar het onderhoud history en km stand van bekend zijn.
    En neem eentje die origineel is.
    Heeft net als de VEC 4 deuren. ;)
    :thumb

    #18008048

    OPEL forum *hinthint* :jerry

    En als je hem dan toch voor een 4deurse sportwagen wil inruilen pak jezelf dan een EVO IX :wub

    #18008049

    Ik heb nog wel een 2.5 v6 motor liggen. Zit nog wel in de CDX. Automaat.

    #18008050

    tja die subaru’s kunnen best snel zijn en een goede wegligging hebben . . . maar het oog wil ook wat hoor, ik vind die dingen echt onwijs lelijk.

    neem dan een vectra turbo 4×4 :wors

    #18008051

    @sw_reijnders wrote:

    .
    neem dan een vectra turbo 4×4 :wors

    Zijn zeldzaam, ik vind er toch geen

    #18008052

    Is er nog meer info over die supercharger voor de 2.2 ?
    Is hij er ook voor de 2.2 DGI.

    Gr Jurgen,

    #18008053

    Denk een GOEDE 2.5 V6 goeiekoper is als een X20XEV tunen…

    Willem

    #18008054

    @jethro wrote:

    De VEC inruilen op een Subaru Impreza Turbo. ;)
    Zijn voor weinig te koop, maar kies wel eentje waar het onderhoud history en km stand van bekend zijn.
    En neem eentje die origineel is.
    Heeft net als de VEC 4 deuren. ;)
    :thumb

    Je moet echt een goede hebben. want ze zijn heel gevoelig.
    en onderdelen zijn stervens duur. bijvoorbeeld ruiten sproeier pompje ruim 70 euro.

    #18008055

    @sw_reijnders wrote:

    tja die subaru’s kunnen best snel zijn en een goede wegligging hebben . . . maar het oog wil ook wat hoor, ik vind die dingen echt onwijs lelijk.

    neem dan een vectra turbo 4×4 :wors

    En die oude A’s zijn niet lelijk wil je zeggen? Die komen toch wel uit het meest inspirateloze tijdperk van Poel.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 35)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.