vectra op 5 poten

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum vectra op 5 poten

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Auteur
    Berichten
  • #17214575

    weet iemand raad, mijn vectra 2.5 v6 lijkt op 5 poten te lopen
    ik heb alle bougie’s en kabels getest op een andere auto en deze werken goed EGR klep sluit goed toch loopt hij slecht
    :agent

    #17557391

    heb je al gekeken of je wel vonk hebt op alle cilinders..

    kan zijn dat de Bobine naar de kl*te is namelijk

    Komt vaker voor.

    heb er bij alleen vectra’s B V6 al 3 vervangen, allemaal rond de 150 a 180.000km.

    Willem

    #17557392

    Nou, heeft altijd nog 1 poot meer dan die van mij:jerry

    #17557393

    bedankt voor de tip
    ik heb de bobine uitgebouwd en opnieuw aangesloten ,en inderdaat 1en5 vonken niet ,bobine stuk ? of iets wat de bobine aanstuurd

    #17557394

    Bobine stuk.

    Bobine blok bestaat uit 3 losse bobines, wel lek 2 bougies tegelijk aansturen.

    Vervang deze maar (Alleen origineel te verkrijgen)

    LET OP!! De Bobine van de Vectra-A / Omega-B V6 past niet, je komt niet weg met de stekker van de bobine.

    dus opletten dat je een van een Vectra-B krijgt.

    Willem

    #17557395

    ik ga maandag een nieuwe halen bij de dealer :thumb
    de vectra is uit 1999 en heeft 115000 km gereden ,moet ik ook de kabels vervangen ? kan dit de oorzaak zijn van het stukgaan van de bobine
    willem

    #17557396

    zijn de kabels al eerder vervangen??

    zo nee, vervasng ze maar mee, ze zitten op een kritische km stand, mijne gaven bij 130.000km de hoop op.

    haal de kabels niet bij een dealer, maar bij een onderdelen zaak.

    bij de dealer betaal je 199 per cilinderbank (3 kabels),. bij de automat zaak 199 voor complete set (BERU / Origineel)

    willem

    #17557397

    ik kom op internet div bougie kabelsets tegen van bosch voor 110 euro en beru 206 euro en div soorten bougie’s wie weet wat het beste in mijn vectra 2.5 v6 moet ??

    #17557398

    Bosch kabels kan ook, al valt de kwaliteit wat tegen, in vergelijking met Beru (ook veel goedkoper natuurlijk).

    bougies: ik plaats altijd NGK BPR5EK bougies, deze zijn zeker niet duur, en werken prima.

    Willem

    #17557399

    origineel gepost door martklanderman
    Nou, heeft altijd nog 1 poot meer dan die van mij:jerry

    ben ik niet de enige met die gedachte dus:jerry:jerry

    #17557400

    ik heb nog een complete bobine leggen van een vectra v6 helemaal in orde

    #17557401

    Tinus, van een Vectra-A of Vectra-B

    die van een A past niet op een B

    andersom wel

    Willem

    #17557402

    vectra a

    #17557403

    Past niet zoals ik al eerder in dit topic geschreven had.

    Willem

    #17557404

    daar zijn we weer , bobine vervangen hij loopt weer helemaal top ,
    nu het volgende probeem , radio code, ik heb wel de code van de radio maar de cd wisselaar doet het niet ,nu moet de wisselaar eruit bij de dealer dan kunnen zij de code opvragen , mijn vraag hoe krijg ik de wisselaar eruit ???

    #17557405

    de wisselaar zit in het dachboard kastje gefrumeld

    #17557406

    haha, dat zou ik ook niet weten eigenlijk…

    Willem

    #17557407

    @ willem45

    haal anders even het hele dashboard kasje eruit.
    wellicht zie je het dan wel.

    2 boutjes IN het kasje en 2 boutjes ONDER het kasje en je trekt het er zo uit.

    #17557408

    ook een optie

    denk dat dat ook een beetje de bedoeling is, om het diefstalproof te maken (enigzins dan).

    Willem

    #17557409

    ga ik morgen proberen(dat kastje)
    na de roefrit met mijn nieuwe bobine , wat goed ging gaf hij laten op de avond toch weer een paar mis klappen ik had de oude bougie’s er ingezet
    op het sluiten van de markt weer nieuwe NGK ’s gehaald en gemonteerd
    hij loopt nu weer als een nieuwe , de oude vonkte overgens wel , maar loopt er niet op

    #17557410

    ja kan je wel eens hebben als ze een tijd in een cilinder gehangen hebben zonder te vonken.

    Willem

    #17557411

    het gaat maar door ;
    na 20 km met de nieuwe bogies nog steeds een beetje inhouden bij 2500 toeren dan lijkt het wel weer of er een cilinder even inhoud ,. motor geeft geen foutmeldingen aleen de kabels kan ik nog vervangen ,ik denk niet dat ik daar onderuit kom :swear

    vectra 2.5 v6 1999 station 115000 km

    #17557412

    klopt, 110.000km is een beetje de norm dat de kabel meegaan…

    De mijne gingen bij 110.000km, die van een maat van me bij 126.000km..

    Die van die maat van me, met 126.000km samen met dismodule.

    bij mij is de dis gegaan, bij 150.000km

    Willem

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.