Vectra met 300k op de teller

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra met 300k op de teller

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Auteur
    Berichten
  • #17218247

    Hallo allemaal,

    Ik heb een vraag ik kan via een kennis een Opel vectra uit 2003 kopen. Deze auto heeft een kilometerstand van 300k en rijdt op LPG.

    mijn vraag is nu:
    is 300k niet veel?
    en wat is een beetje een normale prijs voor zo’n auto.

    Ik ben totaal geen auto kenner maar vindt de opel vectra een zeer mooie auto.

    het gaat op een Vectra 1.8xe en het is een ex lease bak geweest.

    #17624612

    als ie goed loopt en rijdt ,waarom niet. Waarschijnlijk zijn alle sllijtdelen al eens vervangen ,en wat mag zo’n ding kosten………
    Denk gezien de km’s,eentje met 150/160K doet rond de 7000 ,zeg dat deze rond de 4750-5000 mag kosten,mits ie goed loopt.
    Zou m wel even na laten kijken,iets van een aankoopkeuring ofzo.
    gezien de km’s zal ie veel snelweg gezien hebben en daar slijt ie nie echt van.
    Als de prijs aantrekkelijk is zou ik t wel aandurven!:thumbup

    #17624613

    op gas moet je koken

    #17624614

    Ik heb een Astra gehad met dezelfde motor op gas en deze heb ik vorig jaar ingeruild voor een diesel omdat de motor toch aardig wat olie begon te verbruiken toen hij zo’n 250.000 op de teller had staan. Hou er rekening mee dat gas meer slijtage veroorzaakt dan benzine of diesel.

    Verder lijkt me een 1.8 wat aan de lichte kant om zo’n grote Vectra vooruit te stuwen.

    #17624615

    Hallo allemaal,

    @ fugertive je hebt een u2u,

    grtjes arius

    #17624616

    Heb net de mijne ingeruild met 230000 op de teller .
    niet omdat hij slecht was maar ik wilde meer ruimte .
    olie verbr o,o . op G3 Dus????

    #17624617

    ik heb zelf een vectra met nu 307.000km op de teller ook op lpg en het bevalt me tot heden erg goed

    ik weet niet of er nog meer van deze kilometervreters zijn:P

    #17624618

    die van mij staat op 372.000 verbruik geen olie lekt eerst alleen maar dat kwam door een versteende klepdeksel pakking die was denk al een jaar of 10 niet vv

    #17624619

    maar niet op gas gewoon op benzine en hij loopt als een jekko blijf achter een mv6 tot de 200 zitten dan loopt de mv6 iets uit maar niet hard

    #17624620

    origineel gepost door c kadett freak
    op gas moet je koken

    leuke opmerking!
    Onderbouw ‘m eens!

    #17624621

    origineel gepost door asconahobbyist

    origineel gepost door c kadett freak
    op gas moet je koken

    leuke opmerking!
    Onderbouw ‘m eens!

    Oke er zijn wat punten om aan te merken op LPG.
    Koppen lijden er meer onder, 10% minder vermogen, vaak moet je bagage ruimte inleveren (of je reservewiel).

    Daar en tegen kun je NOOIT goedkoper auto rijden als op LPG-G3 . . . en dat is een feit!!

    Bij mijn B1’tje was er ook bij 120dkm een klep uit geblazen.
    De mazzel die ik had, was dat het in de garantie gebeurde.
    En ik dus een revisie ruilkop kreeg van het autobedrijf.
    Daarna heeft die auto dan ook nog voor 100dkm veel rijgenot op geleverd hoor.

    #17624622

    lpg is heel goedkoop jah zolang er niks mis is aan die installatie :S neem dan een diesel, zijn sterker en zuiniger en minder onderhoud

    #17624623

    origineel gepost door Silverspeed
    lpg is heel goedkoop jah zolang er niks mis is aan die installatie :S neem dan een diesel, zijn sterker en zuiniger en minder onderhoud

    en gelukkig gaat een brandstofpomp van een diesel nooit stuk,ook verstuivers is nooit wat mee………….
    en een gasinstallatie heeft ook af en toe wat onderhoud nodig in de vorm van filtertje schoonmaken,verdamperdruk afstellen,en heel belangrijk,hoe is de installatie ingebouwd.
    heb al heel wat lpg auto’s gehad en met de installatie nooit echt problemen gehad.
    dat je kofferruimte inlevert is helemaal waar,en dat koppen er onder te lijden hebben is maar ten dele waar,niet iedere auto kan er idd tegen,iets vermogensverlies heb je idd wel maar dat diesels sterker zijn is pas van de laatste jaren,en dan heb je ook altijd weer een (dure) turbo en interkoeler die stuk kunnen.
    Conclusie,het is lood om oud ijzer en maar net waar je voorleur naar uit gaat…………

    #17624624

    origineel gepost door asconahobbyist

    origineel gepost door Silverspeed
    lpg is heel goedkoop jah zolang er niks mis is aan die installatie :S neem dan een diesel, zijn sterker en zuiniger en minder onderhoud

    en gelukkig gaat een brandstofpomp van een diesel nooit stuk,ook verstuivers is nooit wat mee………….
    en een gasinstallatie heeft ook af en toe wat onderhoud nodig in de vorm van filtertje schoonmaken,verdamperdruk afstellen,en heel belangrijk,hoe is de installatie ingebouwd.
    heb al heel wat lpg auto’s gehad en met de installatie nooit echt problemen gehad.
    dat je kofferruimte inlevert is helemaal waar,en dat koppen er onder te lijden hebben is maar ten dele waar,niet iedere auto kan er idd tegen,iets vermogensverlies heb je idd wel maar dat diesels sterker zijn is pas van de laatste jaren,en dan heb je ook altijd weer een (dure) turbo en interkoeler die stuk kunnen.
    Conclusie,het is lood om oud ijzer en maar net waar je voorleur naar uit gaat…………

    denk dat LPG onderdelen toch een stuk goedkoper zijn dan diesel idd :)

    wat je zegt, brandstofpompen, wervelkleppen, turbo’s etc.
    Daar zijn toch ook vaak stukken mee.

    En wat ik tot nu toe van die LPi systemen heb gezien, dat de LPG vloeibaar in de cilinder gespoten wordt, dat toch ook wel goede systeempjes zijn.
    LPG verdampt dan als het ware OP de kleppen waardoor deze enigzins gekoeld worden.

    Voor LPG moet je motor gewoon 100% zijn.
    Als een motor niet loopt op LPG, dan is het LPG systeem niet de oorzaak, maar de motor zelf.

    #17624625

    origineel gepost door c kadett freak
    maar niet op gas gewoon op benzine en hij loopt als een jekko blijf achter een mv6 tot de 200 zitten dan loopt de mv6 iets uit maar niet hard

    MV6 diesel automaat zeker :jerry

    sorry moest even.

    MV6 is namelijk GEEN motoraanduiding, maar een uitvoering van de omega..

    Welke met de volgende motoren is geleverd.

    2.5TD
    2.5 V6 (Sporadisch)
    3.0 V6 (meestal automaat)

    #17624626

    3.0 v6

    #17624627

    origineel gepost door sw_reijnders

    Bij mijn B1’tje was er ook bij 120dkm een klep uit geblazen.
    De mazzel die ik had, was dat het in de garantie gebeurde.
    En ik dus een revisie ruilkop kreeg van het autobedrijf.
    Daarna heeft die auto dan ook nog voor 100dkm veel rijgenot op geleverd hoor.

    Met wat voor geluid ging dat? Alsof iemand een carbiet kanon af laat gaan?

    #17624628

    origineel gepost door sw_reijnders

    origineel gepost door asconahobbyist

    origineel gepost door c kadett freak
    op gas moet je koken

    leuke opmerking!
    Onderbouw ‘m eens!

    Daar en tegen kun je NOOIT goedkoper auto rijden als op LPG-G3 . . . en dat is een feit!!

    Jawel hoor…

    Aardgas: 75cent de kilo, op 15 kilo rijdt je zo’n 350 kilometer (Combo CNG) (10tje dus)

    en de wegenbelasting is gelijk aan Benzine.

    Of de zusjes toyota Aygo / Citroen C1 / peugeot 107 op LPG (geen wegenbelasting ivm lage uitstoot)

    willem

    #17624629

    origineel gepost door wim-v6

    origineel gepost door sw_reijnders

    origineel gepost door asconahobbyist

    origineel gepost door c kadett freak
    op gas moet je koken

    leuke opmerking!
    Onderbouw ‘m eens!

    Daar en tegen kun je NOOIT goedkoper auto rijden als op LPG-G3 . . . en dat is een feit!!

    Jawel hoor…

    Aardgas: 75cent de kilo, op 15 kilo rijdt je zo’n 350 kilometer (Combo CNG) (10tje dus)

    en de wegenbelasting is gelijk aan Benzine.

    Of de zusjes toyota Aygo / Citroen C1 / peugeot 107 op LPG (geen wegenbelasting ivm lage uitstoot)

    willem

    punt 1 . . . waar wil je onderweg aardgas tanken ;)
    punt 2 . . . waar wil je in gods naam in die autotjes een LPG tank kwijt . . . op ’t dak :hmmz?

    #17624630

    dat beetje ruimte wat je over hebt

    of achterbank eruit

    als je goedkoop wil rijden DE oplossing

    en Aardgas tanken, zolang er binnen 350km getankt kan worden is het prima

    ik heb een Aardgas station bijna om de hoek

    willem

    #17624631

    haha bij jou uit de meterkast zeker :D

    #17624632

    Nope Tamoil Forepark (300meter bij ADO stadion vandaan) Den Haag is voor mij 5 min rijden..

    en hun hebben een aardgas pomp

    Bij de HTM in de stad hebben ze een aardgaspomp

    dat zijn er al een 2 binnen 15 minuten bereikbaar

    en zorgen dat je een lijst in de auto hebt met stations erop, kom je er wel
    in duistsland is het zowiezo geen probleem, en daar zit ik ook regelmatig

    daar is de aardgas wel 7 cent duurder als hier

    Willem

    #17624633

    wat voor vuldop heeft een CH4-installatie?
    Bayonet als LPG?

    #17624634

    zou het niet weten eigenlijk

    haha

    #17624635

    Of de zusjes toyota Aygo / Citroen C1 / peugeot 107 op LPG (geen wegenbelasting ivm lage uitstoot)

    willem

    Oké,dan nog eentje,Ascona C 1984,op Lpg,geen wegenbelasting,verzekering 61 euro per jaar en 1 op 13 op lpg.
    Maar je moet dan wel in zo’n oud lor willen rijden (die overigens beter rijdt dan een aygohok)

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.