Vectra heeft moeite met starten als het wat kouder is

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra heeft moeite met starten als het wat kouder is

• Dit onderwerp bevat 0 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren geleden door .
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 33)
  • Auteur

Hallo,
    Toen ik vanochtend me auto startte hoorde ik dat de Vec wat moeite had, de start motor draaide een stuk langzamer rond.

Ik trek de conclusie dus dat de accu door het koude weer wat minder presteert!
    Is dit ook het begin van het einde van de accu, gaat die dus dood binnenkort?
    Als dat zo is dan ga ik alvast opzoek naar een nieuwe die ook een beetje kracht heeft..

Suggesties voor goeie accu’s zijn welkom (vec b2 2.5v6 bj 2000).

Sander

Nieuwe accu zit er aan te komen,varta is wel een goeie of van opel zelf,zit 3 jaar garantie dacht ik zo.

Gr. Gts32v6

Dan is je accu idd. afscheid aan het nemen.
    Met andere woorden, dat wordt dus op stap voor een nieuwe accu.

Groeten,
    Patrick

Okej, dan weet ik dat.

Bedankt voor de reacties,
    Iemand bedenkt met Goldax accu’s?

Nee, die ken ik niet.
    Maar Bosch levert ook goede accu’s. Die van Yuasa zijn ook erg goed en goedkoper dan Bosch en GM.

@RISL
    Ja yuasa heb ik ook in me motor doet het perfect. Ik zal eens kijken voor Bosch en Yuasa, vond de Varta nogal duur uitvallen (190eurie).
    Mooie kleur hebbie op je astra, is dat de zelfde kleur als koper op de vectra i500?

Groetjes,
    Sander

Hey, ja, yuasa is inderdaad een goede. Bosch zit er in mijn Coupé, doet het ook super :)
    Ik weet niet wat er precies op de i500 zit? Als je daarmee dit bedoelt, dan nee ;)

Mijn kleur is Capri Yellow, bovenstaande kleur ken ik niet. Mijn kleurtje was één van de mogelijkheden voor de Coupé en Cabriolet, maar ze zijn maar weinig gekozen, de meeste Coupé’s zijn zwart, grijs of donkerblauw en hetzelfde geldt voor de Cabrio’s. Overigens is de Coupé in de avatar niet mijn Coupé. Je kunt de mijne wel zien op de website in m’n onderschrift. Ik heb ‘m gekocht als schadeauto, heb ‘m een heel eind opgeknapt, maar kom aan het laatste (kromme bumperbalk en niet-aansluitende voorbumper) niet toe.
    Het is de bedoeling dat dit mijn circuitwagen gaat worden zodra ik er een daily bij heb en er ongeveer zoals op de avatar komt uit te zien.
    Maar toch bedankt voor het compliment. :)

Ja nu de foto’s naast elkaar staan zie ik duidelijk het verschil in kleur.
    Mooie bak die astra coupé in ieder geval! :thumb

Bedankt :) ben er ook erg trots op :D

Capri Yellow (Geel / Amber), en Copper (rood-koper) scheelt wel een stukkie haha….

Tja, ik heb het vermoeden dat ik ook aan een nieuwe accu zit in de V6 binnenkort, motortje start nog fijn, maar dat doet ze in rpinciepe nog als de accu net aan voldoende heeft om m rond te krijgen.

altijd met een slag of 3 slaat ze aan.

Willem

@Willem
    Bij mij start ze net zo!
    Ook bij de tweede/derde keer ronddraaien pakt die hem.
    Ik zag dat er een beetje wittige oxidatie uit de accu is gelekt, ik heb al een mooie vervanger gevonden met net wat meer power en 2 jaar garantie!
    Misschien dat je er wat aan hebt Willem, hier is de link:
    http://accuweb.nl/auto-accus/start-accus-exide-premium-30-meer-power/startaccu-12-volt-60-ah-ea602-30-meer-power/” onclick=”window.open(this.href);return false;

Groetjes,
    Sander

Exide Batteries zijn wel GOEDE Accu’s dat wel..

60Ah haha, das een mini vergeleken met de originele 74Ah die er bij mijn V6 al inzat, ik heb deze een jaar of 5 a 6 terug vervangen voor eveneens een 74Ah die het voorlopig nog aardig doet…

zeker gezien de auto rustig 5weken stil kan staan in de winter er dan nog gewoon start zonder hulp..

hij heeft 1x hulp nodig gehad, toen had ze wel 7 weken stil gestaan onder een witte deken:

Willem

Owww :( , ik zag telkens overal dat 53/54 ah standaard was! Dus ik kijken hoeveel ah er maximaal uit een 242x175x174 accu komt en dat was toch wel 60 ah!
    Maar er is nog wel ruimte voor een grotere.
    Willem weet je dan hoe groot jouw accu is, is dat toevallig 278x175x175?

Groetjes

haha, zou het niet weten, maar er is bij mijn accu nog steeds ruimte over, niet heel veel meer, maar er is ruimte over….

en in Mijn V6 stond origineel een 74AH accu, zelfs nog foto’s van toen de Hoes er nog omheen zat:

in de vec ernaast (een 1.8 16V GL+ met enkel electrische ramen voor en Electrische en verarmde spiegels als optie, zit een 55Ah accu).

Willem

Okej, dan ga ik toch voor de 72ah die is ietsje breder maar daar zit nog wel een paar centimeter speling in.

En nog zo iets, die hoes is zeker alleen origineel te bestellen? Ik kan namelijk nergens accuhoezen vinden.
    Bij de vec 2.5 v6 wordt het nogal warm onder de motorkap, maar dat zal jij ongetwijfeld weten, en dan schijnt zo’n hoes nogal de levensduur van de accu te verlengen door de hitte tegen te houden.

Ik zou niet weten hoeveel effect deze hoes zal hebben, de mijne was aan het verpulveren, en is dus in de Kliko geëindigd

en mijn Accu houd het al 5 jaar uit…

willem

Okej, het zal wel geen jaren schelen en toch een fortuintje kosten bij de dealer.
    Prima, bedankt Willem en deze wordt het dan:
    http://accuweb.nl/auto-accus/start-accus-exide-premium-30-meer-power/startaccu-12-volt-72-ah-ea722-30-meer-power/” onclick=”window.open(this.href);return false;

zo zit ie er in bij mij:

type sticker op de accu:

Willem

Willem, jouw accu is als het goed is van het merk dynac afm is 275x175x175 dus als die bij jouw zo past past die bij mij ook wel!
    Heb een mooie prijs gezien ervoor: 77,50 euro
    Hier is de link: http://www.accuserviceholland.nl/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage_images.tpl&product_id=98&category_id=9&option=com_virtuemart&Itemid=61″ onclick=”window.open(this.href);return false;

haha, zou niet weten van welk merk ze is, ik weet wel dat ik velen malen minder betaald heb voor deze Accu als deze prijs, welke al zeer netjes is….

Willem

De nieuwe accu legt erin hoor!

Yuasa 74 AH met koude start van 640 A, afm (lxbxh) 278x175x190 (groter past gewoon weg niet in een vectra).
    Ook heb ik gelijk een extra kopere kabel van -pool naar chassis laten gaan.
    Laat de winter maar komen! :thumbup

Heb sinds vandaag ook een nieuwe Accu erin…

Een Originele GM 70Ah 800A (EN), en hij is zelfs nog iets groter als de originele ook nog..

de GM 62 01 271 ER

heej hij is groen:

Originele had nog maar 138 (din) A’s over van de 400 (din) A’s die ie moet hebben, had net een flink stuk gereden..

het klopte ook wel, zat nog maat 1/3 e van de accuvloeistof in….. ja zeg t maar, HEEL SLECHT WIM!!! klopt, vergeten te Controleren..

Willem

Hahahah, maar nu heb je lekker een onderhoudsvrije! Hoef je daar voorlopig niet naar te kijken!
    Mag vragen wat die gekost heeft wim?

130 euri, duur, maar wilde per see, niet zo’n afgrijselijke Opvallende Yausa in hebben…

Hahaha, mja yuasa matcht alle gele bijvul doppen onder de motorkap!

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 33)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.