vectra chippen??

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum vectra chippen??

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 44)
  • Auteur
    Berichten
  • #17233157

    Doen ja of nee.. :hmmz

    Wat zijn de plus en min punten?

    Ben beetje aan het rondkijken bij verschillende sites.Bij sommige chiptuners kan het niet en bij de andere weer niet..

    #17821822

    beiden NEE

    optie 1 vind ik veel te dure PK’s, durf te wedden dat je 15 pk amper merkt.
    dus dat wordt een behoorlijke anti-climax voor 400 euro

    optie 2
    die zogenaamde powerboxen zijn volgens mij bijzonder slecht voor je motor aangezien die krengen je motor ECU voor de gek houden. Hierdoor heb je volgens mij veel verbruik en kans op motorschade.

    als je echt je y26se wilt opvoeren moet je eens kijken hoe ze dat in Engeland hebben gedaan met de Vectra GSI Phase II MSD

    volgens mij zijn dat 2.6’en met 200 pk.
    maar daarbij zullen ook wel nokkenassen e.d. aangepast.

    #17821823

    Die tweede optie is nie goe nie volgens mij. Dan belazer je het motormangement. Dat wordt uiteindelijk een hoop troep na een rokende motor….eerste optie klinkt als chiptuning. Maar waar in NL kun je dat octaan gehalte krijgen? In Duitslsnd wel…

    Zou mijn 400 euri dan liever stoppen in een betere luchtoevoer en luchtfilter. Wordt ie ook gretiger van op het gaspedaal.

    Die tuning box zou ik echt links laten liggen.
    Safe driving Jurgen

    #17821824

    wat zijn we eensgezind meneer de raaf :P

    #17821825

    [rquote=1874739&tid=143197&author=jraaf]Die tweede optie is nie goe nie volgens mij. Dan belazer je het motormangement. Dat wordt uiteindelijk een hoop troep na een rokende motor….eerste optie klinkt als chiptuning. Maar waar in NL kun je dat octaan gehalte krijgen? In Duitslsnd wel…

    Zou mijn 400 euri dan liever stoppen in een betere luchtoevoer en luchtfilter. Wordt ie ook gretiger van op het gaspedaal.

    Die tuning box zou ik echt links laten liggen.
    Safe driving Jurgen[/rquote]

    hoe bedoelje met betere luchttoevoer (meer koude lucht van ondere grotere lucht inlaat) en een luchtfilter .. tja er ligt een Pipercross inlegfilter in

    #17821826

    [rquote=1874742&tid=143197&author=sw_reijnders]wat zijn we eensgezind meneer de raaf :P[/rquote]

    Jaja twee handen op een buik:D

    #17821827

    Yep, das stap 1 eenbeter lucht filter. Toevoer ook groter maken en beter plaatsen. Hoe meer koude lucht hoe beter. Kijk eens bij dbilas voor z’n aanzuig buis. Heb er ook 1, merkte na inbouw goed het verschil. Maar ja alles went. Ook de kleine 200 pk die eds nu uit mijn blok perst. Merk het alleen aan mijn voorbanden:mad:


    @bas
    , timing :D

    Safe driving Jurgen

    #17821828

    [rquote=1874795&tid=143197&author=jraaf]Yep, das stap 1 eenbeter lucht filter. Toevoer ook groter maken en beter plaatsen. Hoe meer koude lucht hoe beter. Kijk eens bij dbilas voor z’n aanzuig buis. Heb er ook 1, merkte na inbouw goed het verschil. Maar ja alles went. Ook de kleine 200 pk die eds nu uit mijn blok perst. Merk het alleen aan mijn voorbanden:mad:


    @bas
    , timing :D

    Safe driving Jurgen[/rquote]

    zoiets

    #17821829

    Zo’n Dbilas set ziet er opzich wel interessant uit moet ik zeggen.
    Ben benieuwd of dat echt scheelt en niet een hoop meer herrie alleen maar op gaat leveren..

    #17821830

    [rquote=1874848&tid=143197&author=Jerremy]Zo’n Dbilas set ziet er opzich wel interessant uit moet ik zeggen.
    Ben benieuwd of dat echt scheelt en niet een hoop meer herrie alleen maar op gaat leveren..[/rquote]Iddja dat vond ik dus ook jerremy, anders is het wel een overweging waard.

    #17821831

    Ziet er prachtig uit!!! Maar wát een geld!!:o:cry

    #17821832

    [rquote=1874825&tid=143197&author=nova….][rquote=1874795&tid=143197&author=jraaf]Yep, das stap 1 eenbeter lucht filter. Toevoer ook groter maken en beter plaatsen. Hoe meer koude lucht hoe beter. Kijk eens bij dbilas voor z’n aanzuig buis. Heb er ook 1, merkte na inbouw goed het verschil. Maar ja alles went. Ook de kleine 200 pk die eds nu uit mijn blok perst. Merk het alleen aan mijn voorbanden:mad:


    @bas
    , timing :D

    Safe driving Jurgen[/rquote]

    zoiets

    [/rquote]

    Yep, ik heb dat voorste stuk. Nope, geen extra geluid. Is gewoon een gesloten systeem met een k&n er in verwerkt.

    Kost wat maar het is heel degelijk spul.
    Safe driving Jurgen.

    #17821833

    Volgens mij komen hiermee ook
    echt de kosten boven het gewin!
    400 euro voor 15 pk bij chiptunen is teveel, hoeveel pk levert
    dit ding dan op? Hij kost 275 euro, ex verzenden.

    #17821834

    Het is vaak een combinatie. Alleen ‘hardware’ erop zetten en vervolgens denken dat je pk’s erbij hebt, zo werkt het dus niet.
    Veelal is het een combinatie met aanpassen ECU software.

    en henk042, als je voor een ‘paar’ euro’s relatief veel vermogens winst wilt, heb je de verkeerde motor.
    Dan kan je beter naar een turbo motor uit gaan kijken.

    En als je duurzame vermogenswinst(en) wilt, dan zal je daar geld voor over moeten hebben, en anders moet je het niet doen, en alleen een sierstuk kopen voor de uitlaat. ;)

    #17821835

    @Jerremy
    Het ging niet om mij hoor, ik hoef niet méér PK’s.:D
    Ging mij erom wat er gezegd werd over weinig PK’s voor veel geld.
    Dat is bij die aanzuigbuis volgens mij dan precies hetzelfde.

    sierstukje hoef ik óók al niet,
    heb een prachtige originele irmcher einddemper.:P

    Mooie avatar trouwens:D:D

    #17821836

    [rquote=1874918&tid=143197&author=jraaf][rquote=1874825&tid=143197&author=nova….][rquote=1874795&tid=143197&author=jraaf]Yep, das stap 1 eenbeter lucht filter. Toevoer ook groter maken en beter plaatsen. Hoe meer koude lucht hoe beter. Kijk eens bij dbilas voor z’n aanzuig buis. Heb er ook 1, merkte na inbouw goed het verschil. Maar ja alles went. Ook de kleine 200 pk die eds nu uit mijn blok perst. Merk het alleen aan mijn voorbanden:mad:


    @bas
    , timing :D

    Safe driving Jurgen[/rquote]

    zoiets

    [/rquote]

    Yep, ik heb dat voorste stuk. Nope, geen extra geluid. Is gewoon een gesloten systeem met een k&n er in verwerkt.

    Kost wat maar het is heel degelijk spul.
    Safe driving Jurgen.[/rquote]

    Ok,
    Maar op de site van Diblas staat ein super sound,en jij zegt nope geen geluid..misschien omdat jij een diesel hebt en wij niet;)

    Heb een mail gestuurd naar Diblas… ff afwachten:thumbup

    #17821837

    Bij Courtenay geven ze aan dat je als eerste het vliegwiel en de beademing aan moet pakken :

    http://www.courtenaysport.co.uk/v6-tuning/info_21.html

    Lekker licht vliegwiel (5,6 kg i.p.v 15 kg :o ): 300 pond (engelse dan, geen 1/2 kilo’s), schijnt een heleboel te schelen in ’throttle response’

    #17821838

    Dat vliegwiel scheelt idd wel. Heb er ook een tijd mee gereden aan me V6, maar nu weer standaard.
    Gas response idd beter (of feller, abrupter) maar dat maakt tegelijkertijd het geheel ook wel wat ‘zenuwachtiger’,
    en iets minder efficient, daar – logischerwijs – de toerenval ook sneller en meer is met een lichtvliegwiel.

    Ik zou idd als eerst de ‘beademing’ aanpakken.

    #17821839

    Hier staat veel info over het tunen van een V6. Site si opgezet voor een Calibra V6 maar kan natuurlijk ook goed gebruikt worden voor de Vectra B/Omega B/Vectra C

    http://www.v6calibra.net/

    #17821840

    inlaat systeem is GEHEEL anders bij de Calibra als bij de Vectra-B / Omega.

    Willem

    #17821841

    Inlaat wel, maar betreft de gasklep, nokkenassen, uitlaat, luchtfilter, injectoren, vliegwiel, eigenlijk de basispricipes van motortuning zijn hetzelfde, maar dat geld voor iedere motor.

    Links was ook bedoeld om aan te geven wat mogelijk is.

    #17821842

    bedankt voor de links..

    maar is ff wachten op bericht van DBilas;)

    #17821843

    Je kunt misschien voor lucht toevoer ook een 3-pipe-mod uitvoeren..

    Makkelijk zelf te doen en half uurtje werk..

    Je kan kijken of dat al scheelt voor lucht..

    #17821844

    :o Wat is nou weer een 3-pipe-mod???

    #17821845

    [rquote=1875731&tid=143197&author=kimmiej666]Je kunt misschien voor lucht toevoer ook een 3-pipe-mod uitvoeren..

    Makkelijk zelf te doen en half uurtje werk..

    Je kan kijken of dat al scheelt voor lucht..[/rquote]

    Ja zeg maar is wat je er mee bedoelt kim:P

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 44)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.