Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › vectra c1 regen sensor
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 10 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 2 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
19 september 2012 om 19:32 #17252391
hoi
ik krijg zaterdag een nieuwe voor ruit in mijn vec c1
ik heb geen regen sensor maar ik heb een nieuwe gekocht
de kabel lint ligt al in mijn auto nou wacht ik alleen nog op mijn hendel
maar moet ik mijn regen sensor met tech2 instellen of als ik mijn hendel er op zet dat hij het meteen doet
moet dit nou wel met tech2
weet iemand toevallig of er iemand in de buurgt van eindhoven / oss
zitzo had ik dat wel met mijn dimmende binnen spiegel die deed het gewoon in een keer
zonder tech2 iets te moeten doen
mvg rick19 september 2012 om 22:31 #18067480Rick,
Hou er wel rekening mee dat de regensensor er volgens het instructieboekje voor zorgt dat;
de ramen/schuifdak automatisch gesloten worden indien het regent.
Dus niet, het automatisch bedienen van de ruitenwissers ;)
Heb je electrische ramen in je Vectra? waarschijnlijk dan in de DDM (Driver-Door-Module) van de afdeling Carrosserie kijken of ie gedetecteerd is, met een Tech 2 of OPCom. Heb je geen electrische ramen, is het mijns inziens onnodig een regensensor te gebruiken.Groet, Henk.
20 september 2012 om 15:24 #18067481hoi
ja ik heb voor en achter elektrice ramen
dus het zal welfijn zijn dat als ik ze vergeet dat ze dan wel dicht gaanmaar mij wisser hendel in de auto heeft er dus niks mee te maken
dat als het regent dat mijn ruiten wissers aan gaan
gr rick20 september 2012 om 19:25 #18067482Tuurlijk wel!!!
De regensensor heeft als hoofddoel om je interval automatisch aan te passen aan de hoeveelheid regen.
Wel dien je de ruitenwissers eerst aan te zetten voordat de interval het overneemt. De gevoeligheid is te regelen met het scroll wieltje op je hendel.20 september 2012 om 19:40 #18067483Ik weet nog wel dat mijn ramen ECHT NIET dichtgingen bij regen :thumbdown ,en ik had toch ook een regensensor.
Nu denk ik er opeens aan :hmmz ,op mijn Astra H die ik nu heb, zit ook een regensensor,morgen eens ff proberen of daarvan de ramen wel willen sluiten bij regen.20 september 2012 om 20:18 #18067484Die sluiten niet. De regensensor is bij de astra namelijk aangesloten op de geschakelde plus! Bij de vectra weet ik het niet maar volgens mij is het daar niet anders.
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
20 september 2012 om 20:26 #18067485@GTS Power wrote:
Tuurlijk wel!!!
De regensensor heeft als hoofddoel om je interval automatisch aan te passen aan de hoeveelheid regen.
Wel dien je de ruitenwissers eerst aan te zetten voordat de interval het overneemt. De gevoeligheid is te regelen met het scroll wieltje op je hendel.Weet je het zeker / werkt dit dan in jouw Vec?
Mijn regensensor gaf altijd een foutmelding dus heb dat nooit kunnen testen.
Aan de andere kant had ik ook een verlichtingsschakelaar met een “auto”-stand. Daarvan dacht ik ook dat bij schemering de verlichting automatisch zou inschakelen … niet dus, de auto-stand is voor het automatisch aanzetten van de verlichting zodra de motor loopt.20 september 2012 om 21:08 #18067486Ja Henkieo werkt echt.
Bij ons klikken we als we van huis vertrekken altijd meteen em op de interval stand.
Zodra het een keer begint te regenen reageert ie direct, kom het ineens met bakken uit de hemel, past ie direct de snelheid aan.Ik kan bijv. met de gewone 1,2,3 intervallen in auto’s met stortbuien niet rijden omdat ik niks meer zie.. De vec met zijn eigen geregelde interval en aanpassing op sensor is de eerste wagen waar ik tijdens een stortbui toch kan blijven zien.
Idem op m’n corsa, daar staat ie ook standaard op de sensor interval.21 september 2012 om 05:47 #18067487Jups, bij mij werkt het ook zoals kimmie aangeeft.
21 september 2012 om 15:15 #18067488bedankt voor jullie hulp
want ik wis het niet meermaar moet ik hem nu met tech2 of met opcom activeren
gr rick
21 september 2012 om 17:44 #18067489Sensor is het eerste wat ik met de Op-com uitgeschakeld heb.
Onding doet nooit wat het moet. Bij 3 regendruppels gaat hij als een gek te keer, en als het regent doet hij niets.
Bij de normale interval doet hij wat hij moet doen, en kan ik zelf exact het interval bepalen.
En voor stortbuien heb ik Rain-X daar kan geen wisser tegen op.
21 september 2012 om 18:11 #18067490Heb je die ooit nodig dan? Het regent hier toch nooit :jerry
Heb de interval ook, maar snap het ook nog niet zo…. Want doet het ook niet altijd perfect…of ik weet niet hoe het werkt :hmmz
22 september 2012 om 18:49 #18067491Ja, je hebt Tech2 nodig. Heb het laatst ook gedaan bij mijn Vec. Wil niet met OpCom.
22 september 2012 om 18:51 #18067492@Henkieo wrote:
Weet je het zeker / werkt dit dan in jouw Vec?
Mijn regensensor gaf altijd een foutmelding dus heb dat nooit kunnen testen.
Aan de andere kant had ik ook een verlichtingsschakelaar met een “auto”-stand. Daarvan dacht ik ook dat bij schemering de verlichting automatisch zou inschakelen … niet dus, de auto-stand is voor het automatisch aanzetten van de verlichting zodra de motor loopt.Dit is ook niet helemaal waar… Had je een C1? Dan werkt een lichtsensor niet. Anders gaat de verlichting aan bij duisternis.
23 september 2012 om 08:48 #18067493ik heb het er in gezet en nu nog even laten programmeren met tech2
gr rick23 september 2012 om 09:43 #18067494Waarom heb je overigens een nieuwe stengel nodig…? Je kunt gewoon het wieltje van de interval gebruiken om de gevoeligheid in te stellen.. :hmmz
23 september 2012 om 11:31 #18067495oke jou nou heb ik hem er al in zitten en hij was gratis :D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.