vectra c1 2.2 of 3.2 v6?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum vectra c1 2.2 of 3.2 v6?

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Berichten
  • #17256268

    Zal me even kort voorstellen op dit gedeelte van het forum.
    Ik ben stephan, woon in nieuwkoop en rij op dit moment een astra g.
    Nou ben ik wat aan het orrienteren voor een volgende auto en ben spontaan verliefd geworden op de vectra.
    Alleen nou het volgende.. word het de 2.2 of 3.2 v6. en wat voor uitvoering.. gts?
    Ik weet vrij weinig van de vectra c verder dus alle tips, opmerkingen en voor en nadelen van deze motoren zijn welkom!

    Alvast bedankt!

    #18117023

    Ik zou de gts nemen (sportiever en standaard completer) en de 3.2. Waarom de 3.2: de distributie ketting geeft geen problemen, en ik kan me niet voorstellen dat ie veel duurder loopt dan de 2.2. Wij hebben zelf een gts 2.2, en die loopt bij ons gemiddeld 1 op 8. Wel met hebben we beiden een redelijk zware voet, en hoofdzakelijk korte stukken.

    #18117024

    Ik rij met mijn 3.2V6 automaat gemiddeld 1:9,5. Met iets minder stadsverkeer zal dat gemakkelijk 1:10 kunnen zijn. Verschil in verbruik tussen de v6 en de 2.2 zal er niet heel veel zijn vermoed ik.
    De V6 heeft natuurlijk veel meer kracht en een mooie sound. Dat rijdt simpelweg een stuk lekkerder. Hou wel rekening met hogere onderhoudskosten. De motor is compact gebouwd en in de motorruimte zit het tjokvol. Distributiriem etc. laten vervangen is niet goedkoop (moet iedere 90.000 km). Warmtewisselaar die in het blok is ingebouwd wil nog wel eens gaan lekken en dat is ook geen goedkope reparatie. Verder ken ik niet direct zwakke plekken van het V6 blok. Het is volgens mij een GM blok dat bijvoorbeeld ook in de Cadillac CTS zat.

    Suces met het maken van de juiste keuze!

    #18117025

    Neeeee, je moet echt voor een 2.2 gaan!!!!!! :jerry

    En welkom btw! :thumb

    :hmmz Dan moet ik natuurlijk ook nog een motivatie schrijven….

    3.2 en 2.2 zijn naar mijn weten allebei goede motoren. De oudere types 2.2 (Z22se, 147 pk) hebben meer problemen met de distributieketting, de Z22yh (155pk) heeft andere kettingspanners waardoor dit probleem minder voorkomt. Deze upgrade kan je volgens mij ook op het oude 2.2 blok laten zetten.

    Succes met de keuze in ieder geval!

    #18117026

    @2000 wrote:

    Ik zou de gts nemen (sportiever en standaard completer) en de 3.2. Waarom de 3.2: de distributie ketting geeft geen problemen, en ik kan me niet voorstellen dat ie veel duurder loopt dan de 2.2. Wij hebben zelf een gts 2.2, en die loopt bij ons gemiddeld 1 op 8. Wel met hebben we beiden een redelijk zware voet, en hoofdzakelijk korte stukken.

    1 op 8!?!? Hedde een betonnen voet ofzo!? :wtf :jerry Ik doe gemiddeld 1:12 en dan rij ik ook af en toe nog wel door.

    #18117027

    Ik rij 1 op 13 met mijn vectra, 2.2 met een zesbak handgeschakeld.
    De 2.2 pakt goed op en tot nog toe geen kosten aan gehad.

    #18117028

    @Florian wrote:

    @2000 wrote:

    Ik zou de gts nemen (sportiever en standaard completer) en de 3.2. Waarom de 3.2: de distributie ketting geeft geen problemen, en ik kan me niet voorstellen dat ie veel duurder loopt dan de 2.2. Wij hebben zelf een gts 2.2, en die loopt bij ons gemiddeld 1 op 8. Wel met hebben we beiden een redelijk zware voet, en hoofdzakelijk korte stukken.

    1 op 8!?!? Hedde een betonnen voet ofzo!? :wtf :jerry Ik doe gemiddeld 1:12 en dan rij ik ook af en toe nog wel door.

    He he, met moeite 1 op 8, zitten er eigenlijk nog iets onder. Ik rij er zelf bijna nooit in, mijn vrouw is de hoofdschuldige :D Laat ik het zo zeggen: ze rijd lekker door. Misschien dat de banden daardoor maar 20.000 km mee gaan? :wors
    Vandaar dat ik achteraf iets spijt heb dat ik toendertijd niet gekozen had voor de 3.2, hoeveel erger kan het worden ;)
    Ik probeer d’r ook over te halen om te kijken voor het laatste model camaro, voor de benzine maakt het in ieder geval niet uit. Maar nee, ze wil opel blijven rijden :jerry

    #18117029

    dus als ik het zo hoor allebei goede motoren, rij nu een 1.6 in de astra. dus allebei de motoren zijn een vooruitgang.
    zijn er verder nog bekende kwalen van de vectra zelf? punten om op te letten bij de aanschaf enz?
    alvast bedankt voor de info heren!

    #18117030

    Met mijn Z22YH pers ik er voor woon-werk verkeer 1 op 14 uit en op de Duitse autobahn gaat het tijdens de vakanties snel richting de 1 op 12. Brandstofpomp was een (bekend) euvel maar is tijdens een terugroepactie vervangen. De 2.2 heeft een liter olie per halfjaar nodig. Voor de rest een geweldig comfortabele reisauto met genoeg pit.
    Ik heb ook de 6-cilinder overwogen, dat blijft een jongensdroom, maar het verbruik is natuurlijk hoger. Ervaringen moeten overigens wel van anderen komen, die heb ik niet.

    #18117031

    Verbruiks cijfers Vectra-B met V6 motor.

    Mijn 2.5 V6 deed altijd zuiniger als 1 op 10 bij normaal rijden.

    de 3.0 hangt rond de 1 op 10 op korte tot middellange ritten
    lange snelweg ritten 1 op 13
    laag vliegen kan zomaar resulteren in 1 op 7, maar das logisch

    Willem

    #18117032

    Typische Vectra C kwaaltjes

    – Cuppende achterbanden (oorzaak –> defecte draagarmrubbers)
    – Wiellagers Achter
    – Stuurkogels
    – Schokbrekers Achter
    – Bij de 2.2DTI motor, check de turboslang op slijtage
    – Het lakwerk van de stijllijsten laat naar verloop van tijd los
    – Versleten stabilisator rubbertjes
    – Kraakgeluiden uit het voorgedeelte van het voertuig. Oorzaak: Onjuiste afstemming tussen veer en veerschotel
    – Geluiden van de achteras. Oorzaak: Schroeven stabilisator aan achteras (LZ en RZ) kunnen losraken
    – Gebroken veren
    – Lekkage warmtewisselaar (motor + automaat)
    – ………

    #18117033

    Dus het verbruik van beide motoren zal afhankelijk van gebruik rond de 1op10 liggen.
    en das een beste lijst om op te letten. maar goed om te weten!
    bedankt!

    #18117034

    Wil je ALLE kwalen van de Vectra-C op een rijtje, kan ik wel even een boekwerk gaan typen haha…

    Willem

    #18117035

    Kraakgeluiden uit de voorkant zijn de stabirubbers toch?

    #18117036

    Jupz. dat is Opel algemeen kwaaltje

    Willem

    #18117037

    Waarom geen 2.0 Turbo :afro

    Groet jraaf

    #18117038

    Dat is een mooie motor!!

    Willem

    #18117039

    @wim-v6 wrote:

    Dat is een mooie motor!!
    Willem

    :thumb Dacht ik ook. Mooie 4 pitter die je zuinig kan rijden en als het nodig is trap je die fijne turbo op z’n staart :jerry
    Zijn alleen wat moeilijker te vinden in ocassie land :cry Maar als ik mijn Diesel zou wegdoen voor een benzine zou ik de 2.0 T nemen.

    Groet jraaf

    #18117040

    @jraaf wrote:

    @wim-v6 wrote:

    Dat is een mooie motor!!
    Willem

    :thumb Dacht ik ook. Mooie 4 pitter die je zuinig kan rijden en als het nodig is trap je die fijne turbo op z’n staart :jerry
    Zijn alleen wat moeilijker te vinden in ocassie land :cry Maar als ik mijn Diesel zou wegdoen voor een benzine zou ik de 2.0 T nemen.

    Groet jraaf

    Idd naar gezocht niet gevonden…. dus het is een Z2.2YH geworden. Fijn blok en tot nu toe alleen de ketting laten vervangen.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.