Vectra c1 2.0 turbo. Afscheid Opel.

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra c1 2.0 turbo. Afscheid Opel.

25 berichten aan het bekijken - 551 tot 575 (van in totaal 615)
  • Auteur
    Berichten
  • #18222102

    Beter dan na een hobbyist die dit voor leuk geld kan fixen.

    Wat voor locking setje moet je er voor hebben Carlo?

    #18222109

    Als waterpomp probleem is, dan loopt de temperatuur meestal binnen een paar minuten al het rood in.
    De waterpomp wordt aangedreven door de ketting, om deze te vervangen heb je speciaal gereedschap nodig. Dan kan je de pomp wisselen, en dan blijft de ketting op spanning.
    Maar terugkomend op het probleem, heb je geen hoge druk.op het systeem? Geen koelvloeistofverlies?

    #18222110

    Het id niet zo dat het metertje direct naar het rode springt.

    Ik heb net even onder de motorkap gekeken voor je en er mis een klein beetje koelvloeistof. Heel minimaal. Deze heb ik weer aangevuld tot het aangegeven randje.

    Verder zag ik een klein beetje vloeistof liggen in het midden van het blok, zie foto’s .

    Links naast de stekker.

    #18222111

    Dit is niet de kant van de ketting misschien heb je dan tog overdruk gehad waardoor het via overdruk er uit is gekomen waardoor het nu daar nat is.

    #18222112

    Klopt, dit is de andere kant. Willen jullie ook een foto van de ketting?

    #18222113

    Kun je doen maar of je er iets mee ziet betwijfel ik zit tog een kap voor. Waarschijnlijk is nu de besten keus om toch de boel te vervangen en uit nood ook de ketting ongeacht dat deze helaas niet rammelt nu als dat toch allenmaal open ligt heb je wel weer verse ketting teminsten dat zou ik doen als het mijn auto was ik weet niet wat de rest voor mening heeft.

    #18222114

    Ik denk toch dat er iets mis met de thermostaat oid. Niet de waterpomp…

    #18222115

    Lijkt mij ook ja, zou er toch mee terug gaan naar de garage die de thermostaat heeft vervangen.

    Een nieuw onderdeel is niet per definitie goed.

    #18222116

    Ik zal eens overleggen met ze.

    #18222117

    Enne?

    #18222118

    Inmiddels weer gekeken naar de plek waar het een beetje vochtig was en dit kijkt beetje bij beetje meer te worden.

    Hieronder de nieuwe foto’s.

    Om welk onderdeel gaat het?

    En nog een foto van de distributieset.

    #18222119

    Dat is je vacuüm pomp.

    Laatste foto is je multi riem, distributie set (kettingen) zit achter een deksel.

    #18222120

    Tog eens goed de boel controleren kwa slangetjes wie weet ergens een klein mini scheurtje onder een slang klem of wat dan ook.
    Mij lijk dat het zoiezo van boven komt omdat het precies op die plek blijft liggen. Heb je aan de slangen gevoeld met kouden of warmen motor?

    #18222121

    Even iets stoms. Heb je het koel systeem al eens afgeperst.

    #18222122

    Koude motor.

    En nee nog nooit gedaan. Waar denk je aan dan?

    Kan de vacuüm pomp te maken hebben met de temperatuur van mijn motor?

    #18222123

    Nou met afpersen kan je mischien zien waar die lekt.
    Aangezien je onder je vacuüm pomp koelvloeistof ziet.

    De vacuüm pomp zou eigenlijk niks met de motortemp moeten doen.

    #18222124

    Je thermostaat zit vlakbij je vacuüm pomp.

    Wellicht dat de lekkage daar wegkomt.

    #18222125

    Het is olie wat je op de foto ziet liggen. Wat ik alleen niet snap is dat het ook op de pomp lijkt te zitten.

    Iemand in de buurt die alleen al eens zou willen luisteren naar de motor?

    #18222126

    Heb je niet gewoon een lekke koppakking?

    #18222127

    Als ik wist wat het was, liet ik.het direct repareren haha.

    #18222128

    Ik probeer ook mee te denken :D. Lijkt op gesproeide olie en je gaf aan de je problemen krijgt bij belasting.

    #18222129

    Ja er is eigenlijk geen pijl te trekken op de temperatuur.

    De ene keer als ik lange afstanden rij gebeurd er niks, maar als ik een beetje druk zet ( de turbo laat werken), dan gaat hij weer omgoog tot de 100 graden of iets er boven.

    Dus het lijkt er op dat zodra de motor moet werken, de temperatuur omhoog gaat.

    Vb: in zijn 6 van 100 naar 140 gaspedaal helemaal ingedrukt.

    Of

    CC vastgeklikt op 140km/u en vanuit de 100 via de CC naar 140.

    #18222131

    als je een lekke koppakking hebt zal hij ergenst je koelvloeistof naar toe kunnen sturen. Dus je kan je voorstellen als dat verminderd je temp verhoogt. Zo zat ik te denken teminsten.
    Nooit een witte rook wolk achter je gezien wanneer je in zijn 6 van 100 naar 140 gaspedaal helemaal indruk?

    #18222132

    Nope. Nergens last van kwa uitlaatgassen, wolken of stank.

    #18222130

    http://www.auto-control.nl/files/koppakking_kapot.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;

25 berichten aan het bekijken - 551 tot 575 (van in totaal 615)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.