Vectra C Platte batterij

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra C Platte batterij

• Dit onderwerp bevat 0 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren geleden door .
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur

Hoi,

Nu het buiten ‘ s nachts aan het vriezen is, heeft mijn batterij het begeven.
    Auto start niet meer, “klik klik” doet hij nog…
    Deels te danken aan de ouderdom van de batterij, had al iets in de mot, auto startte te laatste tijd slecht dus ik dat het de bougies (gloeistaven) waren…
    Kan het ook bv zijn omdat ik een multistekker heb aangesloten op de 12v sigarettenaansteker met een usb kabel? Mss lekstroom door deze kabel/multistekker? Maar ik zou het betwijfelen dat daarom mijn batterij is leeggezogen.
    Moet zeggen, is de laatste tijd ook wel weinig gereden, daarom sneller plat gelopen…Om de 2 dagen wordt de auto normaal genomen…

Batterij dat ik er nu heb insteken is een originele GM – 70 mAH. Ik veronderstel dat deze wel kostelijk is? Wat is de max. prijs dat ik mag/kan betalen voor een 70 mAH, eventueel welk merk?

Alvast bedankt,
    GTSMANIAK

Heb je op die multistekker een apparaat zitten wat je oplaadt als de auto uit is?
    Als je dat doet kan inderdaad de accu snel leeg zijn.

@evertfisherman wrote:

Heb je op die multistekker een apparaat zitten wat je oplaadt als de auto uit is?
    Als je dat doet kan inderdaad de accu snel leeg zijn.

heb volgende aangesloten.
    Op mijn sigaretten aansteker een splitter voor 4x12v+usb.
    hier is mijn lcdje voor mijn achteruit parkeersensors aangesloten (gaat alleen aan in zijn achteruit) en op de usb 1xusb kabel zonder iets aan te hangen. Alleen tijdens het rijden sluit ik af en toe mijn gsm er op aan.
    Dus het zou mijn verwonderen?
    Ik heb net even in mijn onderhoudsboekje gekeken, denk dat het zelf nog de 1ste batterij is? Dus van 2004 oud…

Ja dan kan het wel eens tijd worden voor een nieuwe accu.
    Als het systeem goed is aangesloten en het scherm alleen stroom vraagt (scherm aan gaat) als de achteruit-versnelling wordt ingeschakeld, dan zal het wel een nieuwe accu moeten worden.

Ik betaalde voor mijn nieuwe originele GM accu 60Ah vorig jaar 109 euro, inclusief verzenden.
    (99 euro voor de accu, plus 10 euro voor verzenden)

@evertfisherman wrote:

Ja dan kan het wel eens tijd worden voor een nieuwe accu.
    Als het systeem goed is aangesloten en het scherm alleen stroom vraagt (scherm aan gaat) als de achteruit-versnelling wordt ingeschakeld, dan zal het wel een nieuwe accu moeten worden.

Ik betaalde voor mijn nieuwe originele GM accu 60Ah vorig jaar 109 euro, inclusief verzenden.
    (99 euro voor de accu, plus 10 euro voor verzenden)

nu is de vraag, welk vermogen? 60 Ah of meer? heb er nu 70 inzitten. Ik denk dat ze voornamelijk rond deze periode even gaan overdrijven met hun prijzen. Ik meen me te herinneren dat ik voor mijn Astra 2 jaar geleden een 80Ah heb gekocht voor 75 euro. Deze prijs valt nergens meer te bespeuren op het net…

29-08-2012 een ZAP accu 75ah gekocht bij de opel dealer
    was 105,91

was een officiële vervanging accu van GM

gewoon even bellen wie weet hebben ze een leuke aanbieding… originele GM accu is via de Opel dealer vrij prijzig was bij mij dubbel zo duur

Ik weet niet welke accucapaciteit er (minimaal) in een 1,9 diesel moet.
    In mijn 1,8 benzine heb ik dus de 60 Ah.

Ja en er zijn inderdaad merken die zeer goed zijn en goedkoper als origineel GM.

Denk maar niet dat Opel/GM de accus zelf maakt. Deze worden ook gewoon aangeleverd door Varta of AC Delco en weet ik al niet meer merken er zijn..

Gewoon een Varta scoren bij de automaterialen zaak op de hoek, ben je zeker te weten goedkoper uit.. Accu is net zo goed als een orginele maar stukken goedkoper, plus dat je hem toch niet ziet staan omdat er zon isolatiedoek/ding omzit bij de Diesel.

@GTS2.2DTI wrote:

Denk maar niet dat Opel/GM de accus zelf maakt. Deze worden ook gewoon aangeleverd door Varta of AC Delco en weet ik al niet meer merken er zijn..

Gewoon een Varta scoren bij de automaterialen zaak op de hoek, ben je zeker te weten goedkoper uit.. Accu is net zo goed als een orginele maar stukken goedkoper, plus dat je hem toch niet ziet staan omdat er zon isolatiedoek/ding omzit bij de Diesel.

Is waar…het ook goede dingen gelezen over VMF.
    Mocht ik er toch morgen éne vinden voor een goede prijs, neem ik die zo spoedig mogelijk, eenders welk merk: Varta/VMF/Tudor/Halfords etc

Ik heb ook een VMF gekocht vorig jaar.
    Tot op heden doet ie uiteraard nog perfect.

Na 2 60AH GM accu’s in mijn GTS heb ik nu een 72 AH VMF accu.
    De tijd zal het leren maar ik heb er wel een beter gevoel bij.

Ik heb er toen iets van 80 euro voor betaald.

Had je er een 70A inzitten?? Bij mij zit er een 80Ah in.
    Niet origineel GM overigens , maar hoe meer , hoe makkelijker !!
    De gemiddelde accu kost rond de 100 euro tegenwoordig !

@speaker wrote:

Had je er een 70A inzitten?? Bij mij zit er een 80Ah in.
    Niet origineel GM overigens , maar hoe meer , hoe makkelijker !!
    De gemiddelde accu kost rond de 100 euro tegenwoordig !

ik heb hier in Belgie,voor het snel snel op te lossen een Dynac gekocht…78 euro voor 74ah. Auto start weer perfect, hop naar het volgende probleem…Vliegwiel en koppeling (nog steeds)

(was inderdaadd nog de 1ste batterij die er sinds 2004 inzat…)

case closed voor mijn part :D

spullen van vroeger gaan echt langer mee!! :shock:

mijn originele GM accu kwam nog uit 1996! :wors

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.