Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vectra C GTS 2004 1.9 cdti gloeibougies vervangen
- Dit onderwerp bevat 10 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 2 maanden geleden door
GTS2.2DTI.
-
AuteurBerichten
-
12 oktober 2012 om 21:01 #17247244
Anoniem
InactiefHoi,
Misschien een stomme vraag? Maar is het gemakkelijk om de gloeikaarsen/bougies van een Vectra C 1.9 te vervangen? Ik heb de plastieken behuizing van de motor verwijderd en zie 4 sensors met een ijzeren klipje. Ik veronderstel dat hieronder de bougies zitten?
Welk merk kan ik het beste nemen? Bosch/ beru?
Auto start slechter en slechter en loopt heel slecht. Verbruik is ook toegenomen…
Foto ter illustratie (is niet mijn motor):

Alvast bedankt!
12 oktober 2012 om 21:06 #18001814GTS2.2DTI
DeelnemerVolgens mij heb je de foto van een verkeerde motor hier neergezet. Als ik mijn niet vergis is die op de foto een 150PK dus met 16kleppen en twee nokkenassen.. Jij hebt een 120PK variant en dat een 8 klepper met een nokkenas..
Ik weet het zeker nu, de olie vuldop zit bij de 100 en 120 PK aan de andere kant

Dit is de 120PK en 100PK variant
12 oktober 2012 om 21:12 #18001813Anoniem
Inactief@GTS2.2DTI wrote:
Volgens mij heb je de foto van een verkeerde motor hier neergezet. Als ik mijn niet vergis is die op de foto een 150PK dus met 16kleppen en twee nokkenassen.. Jij hebt een 120PK variant en dat een 8 klepper met een nokkenas..
Ik weet het zeker nu, de olie vuldop zit bij de 100 en 120 PK aan de andere kant

Dit is de 120PK en 100PK variant
ik zeg het toch…foto is ter illustratie, maar ik denk zoals ik heb aangeduid (welke ook op mijn 120pk versie is), dat hieronder de bougies zitten???
12 oktober 2012 om 21:16 #18001812GTS2.2DTI
DeelnemerBlok en kop is wezenlijk anders dan die op de foto welke jij laat zien. Ook de positie van de gloeibougies zijn anders..
De bougies zitten onder de afdekkap, maar als je dat al niet weet zou ik er niet aan beginnen om eerlijk te zijn. Voor je het weet knapt er een gloeibougie af en dan ben je nog verder van huis. Dit is in mij n beleving een klusje voor de wat gevorderde sleutelaar waar ik mezelf ook onder noem maar ik zou het zelf niet doen.
12 oktober 2012 om 21:33 #18001811Anoniem
Inactief@gtsmaniak wrote:
Hoi,
Misschien een stomme vraag? Maar is het gemakkelijk om de gloeikaarsen/bougies van een Vectra C 1.9 te vervangen? Ik heb de plastieken behuizing van de motor verwijderd en zie 4 sensors met een ijzeren klipje. Ik veronderstel dat hieronder de bougies zitten?
Welk merk kan ik het beste nemen? Bosch/ beru?
Auto start slechter en slechter en loopt heel slecht. Verbruik is ook toegenomen…
Foto ter illustratie (is niet mijn motor):

Alvast bedankt!
Wat in het rood in omlijst zijn de injectoren en iets naar boven bij die dikke buis (de commonrail) daar zitten de gloei bougies bij deze motor (foto)
13 oktober 2012 om 07:48 #18001810speaker
DeelnemerHelmer heeft het juist !!
En het zijn geen gloeibougies !! Gloeistaven !!
En als je het nog nooit vervangen heb, zou ik het denk ik uitbesteden. Het is vrij makkelijk werk maar door oxidatie kan het zo zijn dat je ze afbreekt ipv losdraait !! Het schroefdraad is nl. van aluminium en je zal niet de eerste zijn die hem afbreekt !!
13 oktober 2012 om 07:54 #18001809Anoniem
Inactiefheb ze 2 keer vervangen, één keer bij een clio 1.2 (benzine) Was zeer makkelijk te doen. EN bij de Astra G 1. 7 dti (was echt een rotklus).
Ff zien op het net of ik nog een foto vind van soortgelijke motor als die van mij…13 oktober 2012 om 08:10 #18001807speaker
DeelnemerEen Clio heeft geen gloeistiften hoor !
Maargoed.. de dingen die je aangeeft in de foto zijn de injectoren !!
Gloeistiften zijn dunne pennetjes van nog geen cenitmeter dik en daar zitten zwarte kunststofdopjes op met een geribbelt buisje waar de electra doorheen loopt !
13 oktober 2012 om 08:11 #18001808Anoniem
Inactief@GTS2.2DTI wrote:
Blok en kop is wezenlijk anders dan die op de foto welke jij laat zien. Ook de positie van de gloeibougies zijn anders..
De bougies zitten onder de afdekkap, maar als je dat al niet weet zou ik er niet aan beginnen om eerlijk te zijn. Voor je het weet knapt er een gloeibougie af en dan ben je nog verder van huis. Dit is in mij n beleving een klusje voor de wat gevorderde sleutelaar waar ik mezelf ook onder noem maar ik zou het zelf niet doen.
Ik weet het, maar 4 “gloeistaven” kan je al hebben voor 40 euro. De garage vraagt 180 voor heel de klus te klaren…lijkt me net iets te veel
13 oktober 2012 om 14:19 #18001806Nick-GSI
Deelnemerbij de 120 pk is het niet zo makkelijk als bij de 150pk, bij de 120 pk zitten ze namelijk achterop het blok onder het inlaat spruitstuk. Om het makkelijk te maken haal ik altijd de egr klep weg en aan de andere kant dat brandstof geval weg waar al die slangen op zitten, dan kan je er enigzins bij komen
13 oktober 2012 om 15:38 #18001815GTS2.2DTI
Deelnemer@Nick-GSI wrote:
bij de 120 pk is het niet zo makkelijk als bij de 150pk, bij de 120 pk zitten ze namelijk achterop het blok onder het inlaat spruitstuk. Om het makkelijk te maken haal ik altijd de egr klep weg en aan de andere kant dat brandstof geval weg waar al die slangen op zitten, dan kan je er enigzins bij komen
Precies, ik probeer duidelijk te maken dat het een heel ander blok is dan degene die hij laat zien op de foto. Bij de 150PK zitten de stiften/staven/bougies tussen de nokkenassen in. Bij de 100 en 120PK zitten ze op een andere locatie, aan de achterkant zoals Nick al zegt..
Ik blijf erbij dat het geen klusje is voor iemand die hier geen ervaring mee heeft, no ofence aan de topic starter btw.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.