Vectra C betrouwbaar LPG of diesel ?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra C betrouwbaar LPG of diesel ?

23 berichten aan het bekijken - 51 tot 73 (van in totaal 73)
  • Auteur
    Berichten
  • #17715015

    origineel gepost door mmspeer
    Met andere woorden dat ratelen hindert mij geenszins, de motor loopt verer prima en heb ook niet het idee dat dat ratelen op een andere manier kwaad kan. Maar daar kan ik me natuurlijk in vergissen. Daarom graag jullie technisch advies of het kwaad kan om verder te blijven rijden met dit ratelende vliegwiel of dat ik het wel beter zo snel mogelijk kan laten maken (voor 1500 euro …. slik!).

    Tja, moeilijk…..

    Als je er mee door blijft rijden, dan rammelt de drukgroep ook stuk. Maar die moet je sowieso mee vervangen dus dat zijn geen extra kosten.

    Een ander probleem kan zijn dat het vliegwiel echt stuk gaat en in je startmotor terecht komt. Dat kost je dan een paar honderd euro extra.

    #17715016

    Ik heb met mn vec b 18 xe twee en halve ton probleemloos gereden :thumbup:thumbup:thumbup.
    8 mnd geleden een vec 18 xer gekocht met lpg 150000 km
    had inmiddels via het forum van de problemen gehoord , maar ik had hem al gekocht :swear:swear:swear:swear, ze hebben allemaal gelijk gehad , ben ook aan de beurt geweest nieuwe cilinderkop. heb hem bij kuik in delft gekocht speciaal voor gas omgebouwd.
    + flaslubb systeem (klepsmering) had ik er al in gezet.
    Maar ik rij momenteel zo weinig dat ik de gas instalatie er uit ga halen. :hmmz:hmmz:hmmz

    #17715017

    Z18XER op LPG: Kleppen stellen iedere 30.000km voorgeschreven ipv iedere 150.000km.

    Zegt genoeg denk ik.

    Willem

    #17715018

    Nog een kleine tip :hmmz als je hem bij een auto mobiel bedrijf koop zorg dat de garantie :vertag:vertag goed is .
    Ik heb hem bij Damme-auto’s in Elshout gekocht maar die heeft me belazerd bij de aanschaf :swear::swear
    Zogenaamd een LPG speciaallist.
    Dus die verkoop mij nooit een auto meer :o:o:o.

    #17715019

    origineel gepost door wim-v6
    Z18XER op LPG: Kleppen stellen iedere 30.000km voorgeschreven ipv iedere 150.000km.

    Zegt genoeg denk ik.

    Willem

    Is dat kleppen stellen ook nodig bij een Z18XE op LPG?

    Nog even over of de Z18XE in een GTS een vlotte motor is;

    Het zijn uiteraard geen sportwagen allures, maar deze auto met deze motor is geleverd met 2 soorten overbrenginen (c)lose ratio en (w)ide ratio.

    Ik heb bij de aanschaf goed opgelet dat ik een close ratio heb gekocht. Wellicht iets onzuiniger op de snelweg, maar jongens jongens wat een feine overbrenging is dit zeg!

    Trekt als een beest vanaf stilstand, en bij 120km/h rijdt je 3000 RPM, wat precies het gebied is waar de motor echt tot leven komt. Je kunt dus vrij vlot inhalen, en hij trekt gestaag door tot 160+ km/h.

    Bij 80 km/h in zijn 5, nee dan gebeurd er niet veel, maar op cruisecontrol rij je dan zo’n 1;17.

    Ik rijdt nu 2.5 jaar een GTS Z18XE op LPI en dat bevalt echt uitstekend! Ik heb het idee dat hij op LPG zelfs meer koppel heeft onderin, dan op benzine. Ik zou zonder aarzelen weer zo’n zelfde motor + LPI installatie (vialle) kopen. Toppertje!

    #17715020

    Z18XE heeft nog hydraulische stoters, dus kleppen stellen niet nodig

    #17715021

    origineel gepost door wim-v6
    Z18XER op LPG: Kleppen stellen iedere 30.000km voorgeschreven ipv iedere 150.000km.

    Zegt genoeg denk ik.

    Willem

    Als het bij kleppen stelen blijft dan heb je nog geluk. Ik haal de 30.000km beurt nog niet eens.
    Ik rijdt een zafira z18xer van 2007 op LPG.

    Wat een ellende!!!!!

    Auto heeft nu 142000 op de teller staan en is nu toe aan de tweede koprevisie. De eerste was bij ca. 60.000 km.
    Ook nog een aantal nokkenasverstellingen stuk gehad.

    Ik ben blij dat het een leaseauto is zodat ik zelf die reparaties niet hoef te betalen. Dan had ik beter op benzine kunnen rijden dan had ik geld verdiend.

    #17715022

    Z18XER met de R van hard ervan weg RENNEN!!!

    Moderne meuk is niet altijd GOEIE meuk.

    Liever een grote motor met minder vermogen en betrouwbaar, dan een kleine met Veel vermogen en mankementen!!

    Willem

    #17715023

    origineel gepost door kadettgte@freeler.nl
    Nog een kleine tip :hmmz als je hem bij een auto mobiel bedrijf koop zorg dat de garantie :vertag:vertag goed is .
    Ik heb hem bij Damme-auto’s in Elshout gekocht maar die heeft me belazerd bij de aanschaf :swear::swear
    Zogenaamd een LPG speciaallist.
    Dus die verkoop mij nooit een auto meer :o:o:o.

    Ik heb er ook ooit eens een auto gekocht (ja ook op gas) en er geen problemen mee gehad.
    Er waren wel een paar kleine dingen maar die heeft hij allemaal netjes opgelost.

    Maar goed, je kan niet in een auto kijken… helaas.

    #17715024

    origineel gepost door wim-v6
    Z18XER met de R van hard ervan weg RENNEN!!!

    Moderne meuk is niet altijd GOEIE meuk.

    Liever een grote motor met minder vermogen en betrouwbaar, dan een kleine met Veel vermogen en mankementen!!

    Willem

    Hoe zit dat eigenlijk met die 2.2 met 155 pk, kan die ook zo slecht op LPG? Laatste keer dat ik het vroeg was LPI hier nog niet geschikt voor (volgens mij vanwege de directe inspuiting)

    #17715025

    Goedendag,

    Nu ben ik van plan mijn B2 om te ruilen voor een C2 Station ivm gezinsuitbreiding.
    Nu kwam ik deze tegen.
    http://auto.marktplaats.nl/opel/407597630-opel-vectra-bwj-2006-1-8-16v-140-pk-business-navi-clima.html
    Er staat niet bij wat voor motor hier in zit. Kan iemand mij vertellen of dit een goede koop gaat worden of niet.

    Alvast bedankt voor jullie reactie

    Andre

    #17715026

    [rquote=1837209&tid=131790&author=havdveen]Goedendag,

    Nu ben ik van plan mijn B2 om te ruilen voor een C2 Station ivm gezinsuitbreiding.
    Nu kwam ik deze tegen.
    http://auto.marktplaats.nl/opel/407597630-opel-vectra-bwj-2006-1-8-16v-140-pk-business-navi-clima.html
    Er staat niet bij wat voor motor hier in zit. Kan iemand mij vertellen of dit een goede koop gaat worden of niet.

    Alvast bedankt voor jullie reactie

    Andre[/rquote]

    Op Gas moet je koken Haha

    Is dit iets http://link.marktplaats.nl/385564619

    Maaruh dat is toch gewoon een 1.8 benzine staat er toch bij:)

    Jan

    #17715027

    Hier had ik ook al na gekeken, maar ik vind er iets teveel km’s op zitten.
    Verder prachtige auto.

    #17715028

    [rquote=1837330&tid=131790&author=havdveen]Hier had ik ook al na gekeken, maar ik vind er iets teveel km’s op zitten.
    Verder prachtige auto.
    [/rquote]

    @ “verder prachtige auto” Dank je

    Km stand is wel belangrijk maar niet het belangrijkste het zijn meestal snelweg km, kijk naar Speaker (ver over de 2 ton)en Edevries die hebben hem net laten Tunen bij EDS en de motor in top conditie anders komen ze niet zo ver ook de mijne is pas getuned bij 178.000km en ik rij er nog 1:20 mee op de snelweg:D

    Jan

    #17715029

    Ik ben ook een trotse bezitter van een Z18XER op lpg bouwjaar 2006.
    Heb me door de garage laten vertellen dat het omslagpunt voor wel/niet op gas de zomerfabrieksluiting van 2008 moet zijn. Hiervoor wil wel, daarna niet doen.

    Heb onlangs weer eens panne gehad met de lpg installatie, auto startte weer slechter dan normaal, hetgeen te wijten is aan een lekkende lpg injector.
    Bij de LPG inbouwer wist men te vertellen dat dit niet meer te repareren is omdat de gebruikte injectors door de fabriek niet meer worden geleverd. Heeft iemand hier al meer van gehoord? of probeert men mij de nieuwe installatie aan te smeren?

    #17715030

    Lijkt mij vreemd dat zulke jonge onderdelen niet meer geleverd worden.

    en mochten deze gewijzigd zijn, dan zou er een vervangend type injector te leveren moeten zijn.

    Z18XER en LPG, wat betreft problemen met de Cilinderkop bij LPG op de Z18XER is er geen datum wat betreft betere of slechtere koppen.

    het verschil zit m in geheel andere motortypen.

    de oudere Z18XE kan opzich een stuk beter tegen (eigenlijk heel goed) LPG en de Z18XER is eigenlijk niet heel betrouwbaar op LPG.

    Dat is niet eens aan de LPG installatie te wijten, maar aan de Constructie van de Cilinderkop.

    er zitten in een Z18XER geen hydraulische klepstoters meer, waardoor kleppen stellen vereist is, en ik dacht op LPG zelf iedere 30.000km, tov iedere 120.000 of 150.000km op Benzine.

    Willem

    #17715031

    :vertag:vertag:vertag
    Niet kopen die 18 xer op g3 ,(2006) ik had hem al toen ik al deze problemen op het forum tegen kwam .vec had 150000 km gelopen , inmiddels 8000 km verder , nw cilinderkop problemen met injectors , vorige week de g3 uit laten bouwen , met de nw cilinderkop niet een meter meer op gas gereden.
    NIET DOEN ben inmiddels een duizendje of wat verder en armer,
    Had hem echt gekocht omdat mn vorige vec 18 xe probleemloos naar de 3 ton aant rijden was.
    :hmmz:hmmz:hmmz:hmmz:hmmz:hmmz:hmmz:hmmz

    #17715032

    Beter diesel rijden;)

    Jan

    #17715033

    Ik heb een 2 liter turbo en heb daar ook een G3 installatie in laten bouwen (een systeem van Prins volgens mij). Vanaf inbouw tot nu zo’n 35 tot 40000 km verder zonder problemen gereden.

    Ben destijds ook op zoek geweest naar een 3.2 om op lpg te gaan rijden maar dit werd door diverse mensen sterk afgeraden omdat hier ook veel problemen mee waren. Of het waar is weet ik niet maar heb er maar vanaf gezien.

    #17715034

    [rquote=1841032&tid=131790&author=Albert]Ik heb een 2 liter turbo en heb daar ook een G3 installatie in laten bouwen (een systeem van Prins volgens mij). Vanaf inbouw tot nu zo’n 35 tot 40000 km verder zonder problemen gereden.

    Ben destijds ook op zoek geweest naar een 3.2 om op lpg te gaan rijden maar dit werd door diverse mensen sterk afgeraden omdat hier ook veel problemen mee waren. Of het waar is weet ik niet maar heb er maar vanaf gezien.[/rquote]

    Zeer interessant!

    ben zelf een echte LPG liefhebber, en als ik deze GTS (1.8 16v) afgereden heb, dan is het tijd voor iets snellers.

    verschil tussen een 2.2 en een 1.8 vind ik te klein qua prestaties, en een v6 op LPG.. is nog steeds erg duur rijden :-)

    dus ik zat ook naar die 2.0T te kijken, maar wist niet of dat op LPG kon.

    Is de Prins installatie direct ingespoten? zal wel moeten denk ik?

    kostte dat als ik vragen mag? Ik rijdt zelf met direct ingespoten LPI van vialle, tot grote tevredenheid!

    #17715035

    Ik wilde ook een snellere GTS dan de 1.8 of 2.2. Daarom eerst op zoek geweest naar een V6. Maar kreeg van diverse mensen te horen dat er heel veel problemen waren met een V6 op gas.

    Toen kwam ik deze GTS dus tegen met een 2.0 turbo en dat was geen probleem.

    Prins is wel direct ingespoten dacht ik. Mijn vorige auto (vectra 1.6 16V) ook een Prins systeem in laten bouwen en bijna 70000 km zonder problemen mee gereden.

    Inbouw kost normaal iets van 2500 of 2600 euro. Ik was iets meer kwijt omdat ik de vulopening achter de kentekenplaat wilde hebben en dat was iets meer werk.

    #17715036

    Kicken zeg. Mijn installatie kostte zo’n 2300, ook inclusief vulopening achter opklapbare kentekenplaat! Mooi dat ik dit weet!

    Wat is het verbruik ongeveer?

    Toen ik mijn installatie liet inbouwen hadden ze nog geen G3 homologatie op de wat nieuwere blokken (Y22Ze) en de turbo, wat dan betekendt dat je nog meer belasting betaald als een zware diesel…

    #17715037

    Verbruik bij normaal rijgedrag ongeveer 1 op 9. Rij wel veel snelweg kilometers.
    Inbouw in mn oude vectra in 2006 ofzo was ook een paar honderd euro goedkoper. Volgens mij iets van 2250.

23 berichten aan het bekijken - 51 tot 73 (van in totaal 73)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.