Vectra C betrouwbaar LPG of diesel ?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra C betrouwbaar LPG of diesel ?

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 73)
  • Auteur
    Berichten
  • #17714990

    origineel gepost door speaker
    Je kan best de 1.9cdti 150 pk nemen.
    Check voor je hem koopt of het stangetje onder de zwarte kunststofkap wel vast zit en of er niet allemaal prut omheen zit. Is dit niet het geval: vraag dan of ie al vervangen is ( history )
    Is het wel het geval: zeg dan dat je hem wilt kopen, maar dat je eist dat het complete inlaatspuitstuk(incl. wervelkleppen en actuator ) vervangen wordt voor een gemodificeerde versie ( deze hebben metalen-klepzittingen ipv plastice ) …deze klus kost zo’n bij de delaer al gauw 1000 euro.
    Maar dan weet je zeker dat ie goed is.

    Ten tweede: geef eens gas als de auto in zijn vrij staat en je de koppelingspedaal los hebt….
    geeft de motor dan een ratel als je het gaspedaal loslaat , dan is het dual-mass-vliegwiel ook aan vervanging toe… ( kost al gauw 1500 euro ! )

    Maargoed… als je hem met 1 jaar garantie koopt dan is dit alles geen probleem.

    Verder zijn het perfecte auto’s en rijden als een speer. ( niet redelijk vlot.. maar rete vlot ! )

    Ohja.. en die creme stof in de eerste ad is wel mooi , maar je ziet er alles op !! Oplossing hier voor … ( zoals edvries hier op het forum ook deed ) .. voor 400 euro een creme lederen interieurtje kopen en inbouwen !! :wors ( hulde voor de inbouwer :P )

    kijk hier heb ik wat aan :) THX !!!!

    Echter kun je het “stangetje onder de zwarte kap” nader toelichten? Heb je een foto oid?

    @de bekleding, ik heb nu zwarte bekleding en daar zie ik ook alles op (voornamelijk kattenharen + zand). Dus het modificeren zie ik niet zo zitten.

    Zijn er nog meer zaken waar ik op kan letten? Gas geven en letten op een rookpluim of is dat achterhaald?

    #17714991

    origineel gepost door janbakker
    [
    kijk hier heb ik wat aan :) THX !!!!

    Echter kun je het “stangetje onder de zwarte kap” nader toelichten? Heb je een foto oid?

    Gas geven en letten op een rookpluim of is dat achterhaald?

    Zwarte kap is de plastic motor afdekking waarop je kijkt als je de kap opent. Hier een close up van het stangetje. Tijdens het gas geven dient deze te bewegen. Laat een maat ff onder de kap kijken terwijl jij gas geeft. En als ie er af ligt of niet goed beweegt dan aangeven dat ze er een gemodificeerd inaatspruitstuk op zetten, kunnen ze bij de dealer navragen welke dat is.

    Ik moet alleen zeggen dat ik de prijs ten opzichte van de kilometer stand erg laag vind. Overigens is mijn Vec bij 180 duizend gechipped door eds en nu 30 duizend verder gromt ie nog steeds als een zonnetje.

    Zolang die rookpluim niet wit of blauw is, is er niks aan de hand met wat zwarte roet.

    Het stangetje, ff goed turen. Hij zit er hier goed op

    Hoe het inlaatspruitstuk er niet moet uit zien

    Met het stangetje er af

    Safe driving Jurgen

    #17714992

    Thx!

    Je bedoeld dat slangetje met die gele sticker ( bovenste foto)

    #17714993

    Op de 1e foto zie je een stangetje lopen van links naar rechts , onder de 2 gloeibougies door.precies in het midden!

    Op de laatste foto ligt ie er naast ( op zijn kant ) en is alles heeeel smerig !!

    #17714994

    ik rijd ook diesel 1.9 cdti 120 pk

    en al 180d op de klok en nog niks geen onkosten gehad

    :thumbup:thumbup:thumbup:thumbup:thumbup

    #17714995

    origineel gepost door janbakker
    Thx!

    Je bedoeld dat slangetje met die gele sticker ( bovenste foto)

    Nee, men heeft het over een stangetje, geen slangetje.

    Stangetje, met buigingen en zwarte “doppen” er op.

    #17714996

    ja ik kreeg hem door :) Thx

    En hoe los mag het STANGETJE zitten :) (hand los of echt vast) kortom welke definitie :)

    #17714997

    origineel gepost door janbakker
    ja ik kreeg hem door :) Thx

    En hoe los mag het STANGETJE zitten :) (hand los of echt vast) kortom welke definitie :)

    Je moet wel heel dunne vrouwenhandjes hebben wil je het stangetje vast kunnen pakken.

    He stangetje moet echt vast zitten en je mag het niet kunnen optillen.

    Hier staat alles wat je moet weten:

    http://www.ms-motor-service.com/ximages/pg_si_0093_en_web.pdf

    #17714998

    origineel gepost door yzf1kr

    origineel gepost door janbakker
    ja ik kreeg hem door :) Thx

    En hoe los mag het STANGETJE zitten :) (hand los of echt vast) kortom welke definitie :)

    Je moet wel heel dunne vrouwenhandjes hebben wil je het stangetje vast kunnen pakken.

    He stangetje moet echt vast zitten en je mag het niet kunnen optillen.

    Hier staat alles wat je moet weten:

    http://www.ms-motor-service.com/ximages/pg_si_0093_en_web.pdf

    Je mag hem ook niet optillen , want dan trek je de kleppen uit hun zitting !! ( die ook de PDF van Pierburg ! )

    Het is heel simpel. je checked of ie er op zit ! en als dat het geval is en je koopt hem , dan ga je terug voor garantie als ie er af ligt !!

    #17714999

    Dan heb je de PDF toch niet goed gelezen. (of je Engels is niet zo goed)

    Er staat: “It must not be possible to move the tumble flaps in axial direction (see figure”

    (must not be possible = zou niet mogelijk moeten zijn)

    Waarmee ze dus zeggen dat het niet mogelijk moet zijn de kleppen in axiale richting te bewegen. Is dit wel het geval, dan duidt dit op slijtage in de lagering.

    #17715000

    origineel gepost door sw_reijnders
    als je wil, kun je natuurlijk alles naar de klote rijden, getuned of niet getuned . . . dat is maar net afhankelijk van hoe je je rechtervoet beheerst.

    maar EDS zet meerdere auto’s met 200dkm op 200 pk en 420 nm hoor . . . en de F40 versnellingsbakken kunnen het goed hebben.

    Yep zo is dat:D

    Ik kom net terug uit Kroatie 1600km lekker joh met al die pk`tjes en met caravan (1250kg) gemiddeld 1:10 en rond de 110 km per uur.

    Jan

    #17715001

    origineel gepost door yzf1kr
    Dan heb je de PDF toch niet goed gelezen. (of je Engels is niet zo goed)

    Er staat: “It must not be possible to move the tumble flaps in axial direction (see figure”

    (must not be possible = zou niet mogelijk moeten zijn)

    Waarmee ze dus zeggen dat het niet mogelijk moet zijn de kleppen in axiale richting te bewegen. Is dit wel het geval, dan duidt dit op slijtage in de lagering.

    sorry, my bad!:angel

    #17715002

    Wim,

    Ik las in jou reactie dat de Z18XER ten sterkste af te raden is op LPG.
    Nu ben ik in het bezit van een Vectra met dit type motor en was in overweging hierin LPG te laten leggen.
    Maar ik begrijp dus dat het not done is? Is het blok niet bestand tegen de temperaturen, of heeft het andere redenen?
    Neem aan dat dit blok gewoon op benzine betrouwbaar is?

    Groeten
    Ruud

    #17715003

    dan kun je over 50.000 km je kop laten reviseren

    #17715004

    Jep wij hebben ook een vectra gts Z18XER in onderhoud gehad, dat op een gegeven moment voor geen meter meer trok. Ding liep ook op lpg, maar de kleppen enzo vonden dat allemaal niet zo leuk:hmmz Wat een gezeik is dat geweest zeg met dat ding! Hardere kleppen enzo ingezet.

    LPG zat er toen trouwens pas 32000km op

    #17715005

    dan heb je nog wel klep smerings systemen, maar ideaal is het niet hoor.
    volgens mij is dat alleen maar uitstel van executie.

    #17715006

    origineel gepost door sw_reijnders
    dan kun je over 50.000 km je kop laten reviseren

    Wij op de zaak kregen zelfs te horen dat je om de 25000km de kleppen opnieuw moest stellen. Want de XER heeft geen hydraulische kleptstoters. En de stoters kan je eigenlijk ook helemaal niet stellen, maar alleen vernieuwen. En die stoters kosten ook weet ik hoeveel bij de vod:thumbdown

    Eigenlijk maar een vage motor die Z18XER

    #17715007

    origineel gepost door sw_reijnders
    dan heb je nog wel klep smerings systemen, maar ideaal is het niet hoor.
    volgens mij is dat alleen maar uitstel van executie.

    Ja wij zijn zelf een erkend lpg inbouwbedrijf, en bouwen ook gelijk flashlube systemen in. Maar volgens mij helpt dit voor geen meter, is puur alleen om de klant gerust te stellen

    #17715008

    in de eerste jaren zijn deze motoren ook door Opel op LPG geleverd, maar daar zijn ze op een gegeven moment zelf ook mee gestopt.

    #17715009

    origineel gepost door martklanderman

    origineel gepost door sw_reijnders
    dan heb je nog wel klep smerings systemen, maar ideaal is het niet hoor.
    volgens mij is dat alleen maar uitstel van executie.

    Ja wij zijn zelf een erkend lpg inbouwbedrijf, en bouwen ook gelijk flashlube systemen in. Maar volgens mij helpt dit voor geen meter, is puur alleen om de klant gerust te stellen

    Welke wagen is volgens jullie dan een echte LPG bak?
    Ik rij nu zelf een renault megane II 2.0 16v die dik over de 2ton zit en die rijd nog boven verwachting goed.

    Overige mensen bedankt voor de reacties!

    #17715010

    Mijn ouders hebben een Z18xe op LPG, die rijdt al 2,5 ton probleemloos. Fijne motor ook, alleen een beetje lui onderin.

    #17715011

    origineel gepost door janbakker

    origineel gepost door martklanderman

    origineel gepost door sw_reijnders
    dan heb je nog wel klep smerings systemen, maar ideaal is het niet hoor.
    volgens mij is dat alleen maar uitstel van executie.

    Ja wij zijn zelf een erkend lpg inbouwbedrijf, en bouwen ook gelijk flashlube systemen in. Maar volgens mij helpt dit voor geen meter, is puur alleen om de klant gerust te stellen

    Welke wagen is volgens jullie dan een echte LPG bak?
    Ik rij nu zelf een renault megane II 2.0 16v die dik over de 2ton zit en die rijd nog boven verwachting goed.

    Overige mensen bedankt voor de reacties!

    Moet zeggen dat heel veel renault motoren fijn lopen op LPG. Zolang je maar geen origineel renault lpg installatie hebt, want die geven alleen maar problemen. We hebben laatst nog een installatie ingebouwd in een vel satis 2.0 liter turbo. Liep ook zeer goed!

    Een collega van mij heeft een astra g station uit 2000 met een 1.6 8v op gas. Die auto heeft nu 300.000 km op de teller staan en loopt altijd nog perfect:thumbup

    En over het algemeen lopen heel veel opel motoren goed op lpg zolang het maar motoren zijn met hydraulische klepstoters.

    #17715012

    De al wat oudere X18XE, X20XEV en X22XE (frontera/sintra) schijnen ook lekker op gas te lopen (ook wel Big Blocks genoemd).
    Die koppen schijnen nog wat harder te zijn dan de Small Block motoren (X16XE(L), Z16XE, X18XE1, Z18XE).
    Al lopen die ook erg goed op Gas hoor.

    Ik weet eigenlijk niet hoe de Amerikanen de Z22SE hebben geconstrueerd.
    Daar is dezelfde motor ook ontzettend veel geleverd als de GM L61 motor.

    #17715013

    Ik heb toch nog een vraag, ben namelijk aan het overwegen LPG / Diesel.

    De volgende wagen:
    http://www.autoweek.nl/occasion.php?id=2WKNQ&make=Opel&model=Vectra&min_year=2004&fuel=LPG+G3&body=stationwagon&miles=0&dealertypeid=o&dealertypeid=g&dealertypeid=f&dealertypeid=p&pagesize=20&total=10&sort=19&pagesize=&position=4&tab=2&cache=no

    Is dat nu die beruchte not done versie of niet?
    Volgens kenteken heeft hij 122 pk en volgens de specs 140 pk met de beruchte not-done motor.

    Thx

    #17715014

    Mijn Vectra Station 1.9 cdti 150 pk staat op 242.000 km en sinds ik twee weken een vacuumslangetje (provisorisch) heb gemaakt, trekt hij ook weer als een beer. Ik was even bang dat mijn probleem qua trekkracht lag aan de wervelkleppen maar ik heb al twee keer een inlaatspruitstuk laten vervangen, dus ik was erg gelukkig dat die het dit keer niet was.

    Binnenkort gaat ie naar de dealer voor een grote beurt (denk ook dat de distributieriem weer aan de beurt is) en ik zou graag wat advies krijgen over wat ik moet doen met mijn dual-mass-vliegwiel. Uit de tekst van Speaker maak ik op dat die van mij zijn beste tijd gehad heeft, want hij ratelt duidelijk hoorbaar als ik na gasgeven het gas weer loslaat (koppeling niet ingedrukt). Het is mijn bedoeling om nog een flinke tijd met mijn Vectra te blijven rijden, dus ben ik best wel bereid de noodzakelijke reparaties te laten uitvoeren. Aan de andere kant hoeft een reparatie echt niet eerder dan strikt noodzakelijk. Met andere woorden dat ratelen hindert mij geenszins, de motor loopt verer prima en heb ook niet het idee dat dat ratelen op een andere manier kwaad kan. Maar daar kan ik me natuurlijk in vergissen. Daarom graag jullie technisch advies of het kwaad kan om verder te blijven rijden met dit ratelende vliegwiel of dat ik het wel beter zo snel mogelijk kan laten maken (voor 1500 euro …. slik!).

    Alvast bedankt voor jullie reacties.

    MMSpeer

    origineel gepost door speaker
    ….

    Ten tweede: geef eens gas als de auto in zijn vrij staat en je de koppelingspedaal los hebt….
    geeft de motor dan een ratel als je het gaspedaal loslaat , dan is het dual-mass-vliegwiel ook aan vervanging toe… ( kost al gauw 1500 euro ! )

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 73)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.