Gedaan:
Gloeibougies vervangen
Lek in brandstof toevoer leiding gefixed
Retourleidinkjes vervangen
Verstuiverringen vervangen
LMM vervangen
Getest hoe hij start met warme lucht in inlaat
Getest hoe hij start met temp-sensor los
Compressietest wederom uitgevoerd (25bar op de cilinders 1 tot en met 3, cilinder 4 had 22bar)
Brandstofpomp gechecked. Deze doet het prima.
Nu heeft Tijne hoogstwaarschijnlijk het euvel gevonden.
Eerder deze week is de distributieketting zo gezet dat hij op aanslag in het blok goed stond, dit was achteraf niet goed. Daarna de ketting op tijd gezet door middel van de markeringen op het blok etc. Dit bleek dus OOK niet goed te zijn.
Volgens de dealer staat de krukas mogelijk niet goed en moet deze anders gezet worden.
Het rare is dat de auto prima draait als hij eenmaal gestart is. Dan loopt ie perfect, rijd ie perfect en klinkt ie perfect.
Alleen het starten is tot nu toe nog steeds een ramp!
To be continued.