Vectra C 2.2 DTI – Startproblemen, wat is het?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra C 2.2 DTI – Startproblemen, wat is het?

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 59)
  • Auteur
    Berichten
  • #18164566

    @tijne wrote:

    @arjontje wrote:

    Volgens mijn databank dient de compressie 25-28 bar te zijn. met onderling max 1 bar verschil.

    En met welk toerental word dat gemeten? Ik heb het op de startmotor gedaan dus dat is een 550 rpm ong.

    Gr. Martijn

    Dat staat er helaas niet bij.

    #18164567

    Het starttoerental is wel oke? Hoe sneller de motor rond gaat hoe warmer de samengeperste lucht in de cilinders zal worden. Dan slaat hij dus makkelijker aan.

    Ik denk persoonlijk dat je het daar in moet zoeken.

    Accu & accuklemmen ok? worden de accuklemmen heet als je probeert te starten?

    #18164568

    @PaulAstra wrote:

    Het starttoerental is wel oke? Hoe sneller de motor rond gaat hoe warmer de samengeperste lucht in de cilinders zal worden. Dan slaat hij dus makkelijker aan.

    Ik denk persoonlijk dat je het daar in moet zoeken.

    Accu & accuklemmen ok? worden de accuklemmen heet als je probeert te starten?

    Nou dat is allemaal in orde want dat klinkt normaal (toerental dus)

    #18164569

    Iemand al gedacht aan de ringen onder de verstuivers ?
    Dat is ook een veel voorkomend probleem bij deze motoren (afdichtingen)

    #18164570

    @stefanDTI wrote:

    Iemand al gedacht aan de ringen onder de verstuivers ?
    Dat is ook een veel voorkomend probleem bij deze motoren (afdichtingen)

    Nou ik weet niet hoe rick er over denkt maar ik wil (als ik terug ben van vakantie) de verstuivers laten controleren en daarna terug plaatsen met nieuwe ringen dus dan hebben we die optie ook gelijk gehad.

    Maar bedankt voor het mee denken

    Gr martijn

    #18164571

    @stefanDTI wrote:

    Iemand al gedacht aan de ringen onder de verstuivers ?
    Dat is ook een veel voorkomend probleem bij deze motoren (afdichtingen)

    Dat is in elk geval een bekend probleem. Vaak kun je dit herkennen aan een zwart geworden brandstoffilter.

    Het verklaard alleen niet dat hij met de truc van het voorgloeien wel ineens aanpakt. Als er dan lucht in het systeem zou zitten zal hij dan ook moeilijk moeten aanslaan.

    Al eens geprobeerd om te starten met een extra accu erbij aan via een paar startkabels?

    #18164572

    @PaulAstra wrote:

    @stefanDTI wrote:

    Iemand al gedacht aan de ringen onder de verstuivers ?
    Dat is ook een veel voorkomend probleem bij deze motoren (afdichtingen)

    Dat is in elk geval een bekend probleem. Vaak kun je dit herkennen aan een zwart geworden brandstoffilter.

    Het verklaard alleen niet dat hij met de truc van het voorgloeien wel ineens aanpakt. Als er dan lucht in het systeem zou zitten zal hij dan ook moeilijk moeten aanslaan.

    Al eens geprobeerd om te starten met een extra accu erbij aan via een paar startkabels?

    Nee dat heb ik nog niet geprobeerd maar er zit een achterlijk grote accu in (bijna 90 amp geloof ik en er hoort 74amp in) maar wat zou het start toerental moeten zijn voor een 2.2 dti ( wie kan dat ff bekijken bij het starten?

    Zou het nog kunnen schelen als hij word gewtart in p of in n? Het is een automaat?

    Gr tijne

    #18164573

    mijn b 2.2dti draait 600rpm:)

    #18164574

    Bartex: Tijdens starten????

    Tijdens starten is 550 toeren een net toerental..

    Willem

    #18164575

    Oke dat is dus niet het probleem ik hoop dat we het probleem hebben gevonden als de verstuivers er uit zijn

    Over 2 weken weten we meer

    #18164576

    Jupz, Draaid idd hoog, mijn vorige 2.2DTI haalde juist450

    #18164577

    Paar dagen terug bij het wegrijden bij het stoplicht een enorme knal onder de motorkap en een enorme zwarte rookpluim achter de Vec vandaan. Sindsdien fluit hij enorm hard mis ik wat vermogen en als ik hoge toeren draai slaat mijn veccie in noodloop en is opnieuw starten vereist.. het houd niet op!!!

    #18164578

    lijkt op een lekke turboslang

    #18164579

    Slangen net allemaal nog eens nagekeken. Niks gevonden. Het gefluit komt niet bij de turbo vandaan maar meer bij het inlaat gedeelte bij de intercooler ergens… moeilijk te checken in me eentje :p

    #18164580

    inderdaad ff met z’n tweetjes kijken. 1 onder de kap, de ander even een straal gas geven.

    waarschijnlijk is de slang die aan je inlaat vastzit een stukje ingescheurd.

    #18164581

    Slang naar de intercooler:)Kwaaltje van de vectra c;)

    #18164582

    rick is met zijn vec op dit moment bij mij in moerdijk.

    ben even aan het zoeken geweest en met de laptop er aan een ritje gemaakt en wat blijkt de turbo geeft volgas een 3 bar inplaats van 2 bar.

    dus even aan het kijken geweest en de turbo timing zat muur vast. geprobeert om de turbo open te maken om te kijken of ik er wat mee kan en nu blijkt dat hij zijn schoepen voor de helft kwijt is.(is iets door heen gegaan)

    dus dit is langzaam aan einde motor blok met het start probleem en een kapotte turbo en de rest wat nog aan de auto gedaan moet worden.

    #18164583

    Das :fy1 :argue :puke :ass

    #18164584

    Bekend probleem dat de schoepen vast gaan zitten bij de laatste Y20DTH’s en Y22DTR’s

    Mensen blijven ”te lief” voor hun Dieseltje, en zo kan roet en vuil de kans krijgen de boel te blokkeren..

    Willem

    #18164585

    @wim-v6 wrote:

    Bekend probleem dat de schoepen vast gaan zitten bij de laatste Y20DTH’s en Y22DTR’s

    Mensen blijven ”te lief” voor hun Dieseltje, en zo kan roet en vuil de kans krijgen de boel te blokkeren..

    Willem

    maare willem de y20dth heeft toch geen variabele turbo?

    #18164586

    Weet niet of de C dat wel of niet heeft, de Y20DTH in de B in ieder geval niet.

    Dan heeft de Waste gate vast gezeten, en dat is wel een vreemde zaak.. dat komt vrijwel nooit voor namelijk.

    Variabele kleppen wel, die gaan regelmatig vast zitten..

    #18164587

    @wim-v6 wrote:

    Weet niet of de C dat wel of niet heeft, de Y20DTH in de B in ieder geval niet.

    Dan heeft de Waste gate vast gezeten, en dat is wel een vreemde zaak.. dat komt vrijwel nooit voor namelijk.

    Variabele kleppen wel, die gaan regelmatig vast zitten..

    de c was een y22dtr en die heeft een variabele turbo die vast zat.

    maar ik heb een y20dth en die heeft een waste gate. maar heeft die ook variabele kleptiming?

    #18164588

    nou ik kan weer is niet slapen omdat het probleem niet op gelost is.

    weet iemand of ik via op com de timing van de brandstof pomp kan controleren? kwam namerlijk net ergens een stukje tegen van een zafira met de zelfde motor en de zelfde problemen en daar bij stond de pomp op 5grade voor bdp en die hebben ze op 6graden voor bdp gezet en alle start problemen waren op gelost.

    #18164589

    ik heb wel eens een keer een distributieketting opnieuw afgesteld met een soortgelijk probleem. Maar dat was er wel 1 met 500.000km. de ketting was in dat geval heel iets opgerekt…

    #18164590

    Ja dat probleem had deze zafira ook maar dan bij 285

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 59)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.