Vectra C 2.2 DTI – Startproblemen, wat is het?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra C 2.2 DTI – Startproblemen, wat is het?

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 59)
  • Auteur
    Berichten
  • #17259727

    Hoi allemaal,

    Gisteren hebben Martijn en ik een manier gevonden om de Vectra goed te starten met een omweg. Niet ideaal maar werkt wel.
    Misschien weten jullie wat het probleem is als ik vertel hoe we het voor elkaar kregen:

    Stap 1, motorkap open.
    Stap 2, haal de stekker van de temp-sensor af.
    Stap 3, draai de sleutel om en de Vectra zal nu voorgloeien.
    Stap 4, als het voorgloeien gedaan is draai je de sleutel verder om en de Vectra start meteen! geen moeite, geen gekuch, gewoon starten.
    Stap 5, stekker weer op de temp-sensor drukken.

    Wat zou het probleem kunnen zijn dat dit niet lukt als de Vectra niet voorgloeit?
    De brandstof toevoer is 100% in orde.

    Hoor het graag,

    Groetjes!
    Rick

    #18164542

    Het blijft akelig stil

    #18164543

    Retour slangen al eens bekeken op uitdroging ?
    Als deze slangen poreus worden krijg je lucht bij je brandstof en start hij slechter.

    #18164544

    Iets met een valse temperatuur melding ? Als je die sensor lostrekt, doet ie het wel. Of misschien sluiting in die sensor ? :hmmz

    #18164545

    Retourslangen waren OK toch, Martijn??

    #18164546

    Ja retour slangen zijn oke

    En themp senzor is ook oke want hij hoort niet re gloeien met deze buiten themp,

    #18164547

    heeft niemand een idee?

    ik wel namelijk en dat is lekker kleppen.

    #18164548

    Compressietest gisteren gedaan met Tijne evenals het vervangen van de retourleidinkies.
    Compressie was OK.

    Startprobleem vooralsnog niet opgelost.

    Echt niemand ideeën?

    #18164549

    Nou ik word zo langzamerhand toch wel razend nieuwsgierig ! :???:

    #18164550

    Ik ook! en aangezien de auto toch nog wel wat walmt na t starten en zeker tijdens het proberen te starten verdenken Tijne en ik eigenlijk de verstuivers

    #18164551

    Vandaag nogmaals normaal geprobeerd te starten. Zonder succes… een hoop rook achter en de startmotor maakt over-uren….
    Dan die stekker maar weer lostrekken, word er een beetje kriegel van :(

    #18164552

    word toch verstuivers laten controleren rick.

    maar ik ga eerst ff op vakantie.

    #18164553

    @tijne wrote:

    Ja retour slangen zijn oke

    En themp senzor is ook oke want hij hoort niet re gloeien met deze buiten themp,

    Heb je de waarde uitgelezen van de temp sensor?

    #18164554

    Ja die is goed

    #18164555

    Heeft er niemand nog een idee anders dan eventueel de verstuivers???

    #18164556

    Je kunt bij diesel centrum ook laten testen kost iets van70euro
    Maar dan heb je zekerheid omtrent je brandstof systeem :D

    #18164557

    @RickM89 wrote:

    Heeft er niemand nog een idee anders dan eventueel de verstuivers???

    Ik geef het op… :???:

    #18164558

    Probeer anders die test is bij diesel centrum dan weten we gelijk hoe en wat kwa brandstof pomp en verstuivers en 70 euro is niet veel geld.

    Gr martij

    #18164559

    Zijn het niet gewoon je gloeibougies? Er wordt volgens mij altijd gegloeid alleen bij lage temperaturen langer met meer vermogen.
    Kan zijn dat ze bij laag vermogen niet meer goed gloeien.

    #18164560

    Ik denk dat yzf1kr wel eens gelijk zou kunnen hebben.

    Bij veel moderne diesels (o.a. Saab) gebeurt het voorgloeien al op het moment dat je de auto van slot haalt (en niet pas wanneer je de sleutel omdraait in het contact). Gebruikersgemak zeg maar. Echt als bestuurder zelfstandig voorgloeien zit er dan ook niet meer in.
    Het beetje energie dat er nu naartoe gaat is waarschijnlijk niet voldoende om je ‘versleten?’ gloeibougies voldoende te laten werken.

    (dit is dus meer algemeen, niet opel-specifiek… ik kan er flink naast zitten)

    #18164561

    Ik heb via Google nog een interessant artikel gevonden over de functie van het vloersysteem in moderne diesels. Vanaf tapatalk helaas niet eenvoudig een link te plaatsen. Ik zal vanavond even de link plaatsen.
    Oog zelf even zoeken op “starten zonder gloeibougies” dan vind je een pdf.

    #18164562

    Kk heb het verhaal gevonden en gelezen best interessant maar naar mijn mening niet van toepassing op deze auto

    Namerlijk als ik de bougy’s met de hand laat gloeien een 2 sec dan slaat de motor niet of zeer moeizaam aan

    Als ik hem een sec of 10 a15 laat gloeien dan slaat hij keurig netjes aan.

    Persoonlijk ben ik nog steeds bang voor een te lage themp door de compressie
    Ik heb de compressie gemeten en die komt op een 20 bar uit ( volgens mij is dat voldoende maar kan iemand dat bevestigen) en anders blijft er naar mijn idee alleen maar de verstuivers over dat deze niet goed meer werken ( dus dat de nevel niet fijn genoeg is)

    Wat is jullie idee hier over?

    Gr martijn

    #18164563

    Je kunt de gloeibougies niet uitsluiten. De verstuivers kunnen ook.

    Ik zou beginnen met de goedkoopste testen…

    #18164564

    @tijne wrote:

    Kk heb het verhaal gevonden en gelezen best interessant maar naar mijn mening niet van toepassing op deze auto

    Namerlijk als ik de bougy’s met de hand laat gloeien een 2 sec dan slaat de motor niet of zeer moeizaam aan

    Als ik hem een sec of 10 a15 laat gloeien dan slaat hij keurig netjes aan.

    Persoonlijk ben ik nog steeds bang voor een te lage themp door de compressie
    Ik heb de compressie gemeten en die komt op een 20 bar uit ( volgens mij is dat voldoende maar kan iemand dat bevestigen) en anders blijft er naar mijn idee alleen maar de verstuivers over dat deze niet goed meer werken ( dus dat de nevel niet fijn genoeg is)

    Wat is jullie idee hier over?

    Gr martijn

    Volgens mijn databank dient de compressie 25-28 bar te zijn. met onderling max 1 bar verschil.

    #18164565

    @arjontje wrote:

    Volgens mijn databank dient de compressie 25-28 bar te zijn. met onderling max 1 bar verschil.

    En met welk toerental word dat gemeten? Ik heb het op de startmotor gedaan dus dat is een 550 rpm ong.

    Gr. Martijn

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 59)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.