Vectra C 2.2 16v (Z22se) renovatie

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra C 2.2 16v (Z22se) renovatie

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18393214

    Dag allemaal,

    Mijn geimporteerde Chevrolet Vectra C ben ik aan het opknappen.
    Ik heb hem van een vriend gekocht, hij is in 2011 geimporteerd zag ik in een uitgebreid kentekenrapport.
    Er moest genoeg aan gebeuren;

     

    Wat ik allemaal al heb gedaan/laten doen:

    banden vervangen
    remblokken en schijven voor vervangen
    radiator vervangen
    thermostaat vervangen
    koelvloeistoftemperatuursensor vervangen
    motor geflushed en top end treatment
    verschillende interieur onderdelen vervangen, ook kofferbak mat en vloermatten
    koplampen vervangen
    nieuwe sleutel laten maken
    pakking brandstofpomp en pakking kleppendeksel vervangen
    andere carterpan (gebruikt onderdeel)
    andere krik/gereedschap set voor onder het reservewiel (gebruikt onderdeel)
    radio vervangen
    bumperbeschermer geplaatst
    lambdasonde vervangen
    accu vervangen
    rubbers stabilisatorstang
    2 nieuwe kleine stabilisatorstangetjes
    gasklephuis gereinigd
    luchtfilterbox vervangen  (gebruikt onderdeel)
    kap voor accubehuizing   (gebruikt onderdeel)

    wat er nog in de planning staat:

    remblokken en schijven achter
    4 nieuwe schokbrekers
    veerpootlagers
    nieuwe multiriem en spanrol
    brandstofpomp
    carterventilatie schoonmaken

    Binnenkort wil ik de multiriem en spanrol gaan doen. Ik zag in het Haynes workbook dat de modderkuip en filterbox eraf moeten. Maar volgens mij moet de motorsteun er ook af, weet iemand dat? Dus motor iets opkrikken en dan de motorsteun los.

    Alvast bedankt!

    Groeten, Damien

    #18393288

    Motorsteun hoeft niet los als je het juiste gereedschap hebt.

    #18394434

    Hoi Opeltje17,

    De riem en spanrol zijn vervangen. We hebben de motorsteun wel weg gehaald omdat we de juiste tools niet hadden.

    De volgende werkzaamheden zijn nu recent gedaan;

     

    remblokken en schijven achter
    4 nieuwe schokbrekers
    veerpootlagers
    nieuwe multiriem en spanrol
    brandstofpomp

    Het startprobleem bij koude motor is nu opgelost. Het lag dus aan een vies brandstoffilter en slechte pomp.
    Nu start ie weer als een zonnetje:-)

    De dealer en buurtgarage deden niet anders dan uitlezen en constateren dat er geen problemen waren. Ondertussen bleef het startprobleem bestaan, wel jammer.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.