Vectra C 10 Jaar oud en 200.000 km en continue problemen

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra C 10 Jaar oud en 200.000 km en continue problemen

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 56)
  • Auteur
    Berichten
  • #18255087

    Ik denk dat het een beetje komt dat hier veel liefhebbers zitten die onderhoud voor lief nemen

    Komt er dan een relatief nieuw iemand gelijk klagen valt dat niet helemaal goed.

    Ik zeg ga genieten van je mooie Opel en rij met een glimlach.

    #18255088

    Ik snap het ook wel en ik snap de irritatie best, alleen het lijkt zo lullig op een forum.

    Dit is een leuk forum met leuke mensen en met veel verstand van auto’s (over het algemeen natuurlijk opels) en dat moeten we zo houden.
    Dus inderdaad rijden met een glimlach in je Opel en heb je een probleem kom dan even met ietsje meer informatie :jerry

    #18255089

    @Niek-Blubbering wrote:

    Ik zit nog lang niet zo lang op het forum als de mede forum gebruikers en misschien heb ik ook wel totaal geen recht van spreken maar ik vindt wel dat er een beetje kansloos word gereageerd van beide kanten. Niet iedereen heeft zoveel verstand van auto’s als de gemiddelde forum gebruiker hier, en je hoeft inderdaad geen electronica engineer te zijn om problemen op te zoeken. Maar om dat nou dan weer tegen hem te gaan gebruiken gaat ook nergens over. Iemand zegt dat hij dom overkomt, hij zegt ik ben electronica engineer ( wat ik snap omdat er wordt gezegd dat hij dom overkomt ) en vervolgens wordt dat weer tegen hem gebruikt. Reageer gewoon normaal op elkaar in plaats van elkaar af te zeiken. Straks kom je elkaar tegen op een meeting of weet ik veel wat, dat lijkt me zo ongemakkelijk als de pest.

    Misschien moet ik me er niet mee bemoeien en had ik ook mn bek moeten houden maar ik wil toch kwijt dat ik vindt dat er overdreven gereageerd word.

    BLIJ ZIJN :jerry

    Dat klopt ook wel, enkel zou het handig zijn als die eens een lijst maakt van zijn problemen, wat er allemaal is gedaan welke storingen die die heeft gehad enz. Nu komt het er op neer dat die erover klaagt en verder kunnen we niks voor hem doen.

    Geen advies geven, het probleem niet oplossen ofwel, beetje nutteloos topic.

    #18255090

    We vallen nergens over, behalve dat er een vraag komt waar we niet voldoende informatie bij krijgen om een antwoord te geven. En vervolgens ontstaat er alleen maar gekibbel een paar rijdende rechters die dat weer proberen op te lossen.
    Btjansen, wat is er in die tijd allemaal vervangen?

    #18255091

    Aan een auto die bijzonder weinig rijd zal je veelal meer koste hebben.

    Een startmotor is bij veel korte stukken eenmaal sneller stuk dan als je lange ritten rijdt.
    Dat geld ook voor de eynamo en vele andere onderdelen.

    Ondersteldelen slijten ook harder als de auto vaker stil staat.

    verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk

    #18255092

    @Haasje17 wrote:

    @Niek-Blubbering wrote:

    Ik zit nog lang niet zo lang op het forum als de mede forum gebruikers en misschien heb ik ook wel totaal geen recht van spreken maar ik vindt wel dat er een beetje kansloos word gereageerd van beide kanten. Niet iedereen heeft zoveel verstand van auto’s als de gemiddelde forum gebruiker hier, en je hoeft inderdaad geen electronica engineer te zijn om problemen op te zoeken. Maar om dat nou dan weer tegen hem te gaan gebruiken gaat ook nergens over. Iemand zegt dat hij dom overkomt, hij zegt ik ben electronica engineer ( wat ik snap omdat er wordt gezegd dat hij dom overkomt ) en vervolgens wordt dat weer tegen hem gebruikt. Reageer gewoon normaal op elkaar in plaats van elkaar af te zeiken. Straks kom je elkaar tegen op een meeting of weet ik veel wat, dat lijkt me zo ongemakkelijk als de pest.

    Misschien moet ik me er niet mee bemoeien en had ik ook mn bek moeten houden maar ik wil toch kwijt dat ik vindt dat er overdreven gereageerd word.

    BLIJ ZIJN :jerry

    Dat klopt ook wel, enkel zou het handig zijn als die eens een lijst maakt van zijn problemen, wat er allemaal is gedaan welke storingen die die heeft gehad enz. Nu komt het er op neer dat die erover klaagt en verder kunnen we niks voor hem doen.

    Geen advies geven, het probleem niet oplossen ofwel, beetje nutteloos topic.

    Eens :) nu wil ik me er niet meer mee bemoeien. Amen :jerry

    #18255093

    @wim-v6 wrote:

    Aan een auto die bijzonder weinig rijd zal je veelal meer koste hebben.

    Een startmotor is bij veel korte stukken eenmaal sneller stuk dan als je lange ritten rijdt.
    Dat geld ook voor de eynamo en vele andere onderdelen.

    Ondersteldelen slijten ook harder als de auto vaker stil staat.

    verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk

    Volledig mee eens, stilstaan of weinig rijden is funest voor elk soort auto/motor etc….feitelijk zouden we de auto ALTIJD op bedrijfstemperatuur moeten kunnen houden….dan is de slijtage het minst! Maar hoe dan ook, als je “trots blik” na 10jaar en de aangehaald km stand, wat gebreken begint te vertonen….tja, wat wil men eigenlijk, niets is immers gebouwd voor de eeuwigheid en meer nog….de voorgeschiedenis van de auto kan ook aanleiding zijn tot vervelende kwaaltjes.
    TS geeft weinig info over welke “gebreken” zich manifesteren, dus kunnen we met zijn allen raden van waar of welk soort “defecten” er sprake zijn en dus kunnen we geen éénsluitend antwoord aanbrengen of het al dan niet “normaal/abnormaal” genoemd mag/kan worden
    ;)

    #18255094

    @Thaitanium27 wrote:

    @wim-v6 wrote:

    Aan een auto die bijzonder weinig rijd zal je veelal meer koste hebben.

    Een startmotor is bij veel korte stukken eenmaal sneller stuk dan als je lange ritten rijdt.
    Dat geld ook voor de eynamo en vele andere onderdelen.

    Ondersteldelen slijten ook harder als de auto vaker stil staat.

    verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk

    Volledig mee eens, stilstaan of weinig rijden is funest voor elk soort auto/motor etc….feitelijk zouden we de auto ALTIJD op bedrijfstemperatuur moeten kunnen houden….dan is de slijtage het minst!

    Als ik u nu eens vertel dat onderdelen van vliegtuigmotoren vervangen worden op puur en alleen het aantal keer dat de motor gestart is (=thermische slijtage). Draaiuren hebben er geen steek mee van doen, wat veel mensen wel denken.

    #18255095

    T is gewoon omdat deze man niet wil opnoemen wat er allemaal aan zijn auto is gedaan.
    Daarom wordt er zo gereageerd en nu nog steeds weten we niet wat de beste man heeft laten doen

    #18255096

    U spreekt de waarheid als het over vliegtuig motoren aangaat, inderdaad worden daar veel onderdelen “preventief “vervangen (door het vele starten o.a). Veiligheid staat daar natuurlijk voorop!!!

    effe terzijde:
    Stel dat U een nieuwe auto zou aankopen en deze bijwijzen van spreken, slechts éénmaal zou op starten, om dan zijn gehele leven te laten draaien….u zou verstomd kunnen staan van het aantal astronomisch hoog km’s of draaiuren die een gewoon motortje kan bereiken, ZONDER stukken!!!
    Wij (mijn ex-collega’s en ik), hebben ooit voor de grap en als test, een nieuwe motor(ongeprepareerd om inmengen van derden uit te sluitende)uit de krat (tuurlijk van het fabriek waar ik werkzaam), op de proefbank geplaatst en deze onder wisselende belasting (NIET meer afgezet of laten afkoelen) laten draaien. U mag gerust aannemen van me…..na meer dan vier maand continu in bedrijf geweest te zijn, besloten we om de slijtage en of aangerichte schade op te meten. Tot onze grote verbazing bleek, dat er van slijtage of schade…geen sprake was.
    Dit test is dan nogmaals herhaald geweest met een zelfde type motor door onafhankelijke experts en deze kwamen tot de zelfde conclusie, als wij….eens op bedrijfstemp is de slijtage bijna te verwaarlozen.
    Om te verduidelijken, deze test stond gelijk aan een km’s stand van +- 500.000km. Toch aardig voor een torretje van amper 1200cc ;)

    On Topic:

    We hebben gewoon niet genoeg info om de TS te helpen….jammer maar helaas

    #18255097

    beste btjansen . ook ik word vaak op de hak genomen weet als ex werkplaats chef best wel wat van auto,s denk ik.

    ik ben al jaren Opel beun en doe best gekke dingen.

    Ik kan het wel is rottig op het forum plaatsen en dan krijg ik ook een bak ellende over me heen .van de schrift geleerde die mij vertellen dat ik punten en komma’s vergeet of erger.

    maar ik denk daar draait het Forum niet op .

    wat mij nu wel ergert ja mij zelfs dat een ieder aan je vraagt los van JOU kundigheid . NOEM DE PROBLEMEN DAN IS OP maar dat is nu nog niet genoemd , ik denk dat vaak oorzaak en gevolg heel dicht bij elkaar liggen ,je pruttelt een eind weg maar komt niet met feiten .

    Dat was ik dus even Bert noem het bij de naam ?????

    #18255098

    wat maken punten en een komma nu uit, als het te lezen is is het goed toch.

    we zijn toch niet op ons werk waar we voor alles de spellingscontrole aan moeten zetten.

    #18255099

    Allemaal leuk en aardig maar we weten nog steeds niet wat er aan zijn auto gedaan is…

    #18255100

    Als we nou eens stoppen met reageren op dit topic en rustig afwachten totdat hij online komt en dat we hem de kans geven te reageren, in plaats van 3 pagina’s vol te kladderen met ”REAGEER EENS”… Als hij nog niet online is geweest hoe kan hij dan reageren? We hebben niet allemaal de tijd van de wereld zoals ik de hele dag online te kunnen zijn op een forum, wacht nou eens geduldig af.

    #18255101

    kom uit de nachtdienst ik heb tijd genoeg :D

    #18255102

    Laat m. Dat hok van hem is duidelijk een wrak als ik hem moet geloven.

    #18255103

    sleutel dat kan je niet zeggen het is en blijft een Opel.

    een wrak dat is een auto uit korea / japan / frankrijk / tjechie maar geen Duiters :jerry

    #18255104

    Haha ja right.

    #18255105

    haha en soms vervloeken we onze opel ook he!

    maar is hij dan weer als nieuw geniet je weer van elke km

    #18255106

    tja ik trap mn dieseltje volgend jaar zo weer naar noorwegen

    #18255107

    Graag ontopic blijven!

    TS heeft aangegeven klaar te zijn met dit topic dus een reactie valt niet meer te verwachten.
    Dus blijf niet om de beurt roepen om een reactie.

    #18255108

    In 2 jaar is het aardig wat. Maar aan de andere kant kan je dit wel is oplopen, hoort er wel een beetje bij. Ik had onze vectra een maand en ik was al 1200 verder. daarna 3x bandjes rondom, draagarmen, blokken rondom, 2x accu, heel wat beurten, etc.. Komende apk: 2x draagarm achter, schijven blokken rondom, etc…. Ja, autorijden kost geld ;)

    #18255109

    Ja en in 1960 zeiden ze “In het jaar 2000 hebben we vliegende auto’s!!” en dan hadden we lopen zeiken hoe vaak hover-drives, en mid air propulsion drives defect gaan.

    #18255110

    Dan had daar vast een forum van geweest, waar ze je graag hadden verteld dat jouw ruimteschip zo duur is in onderhoud omdat flux capacitors niet zo goedkoop zijn

    #18255111

    @btjansen wrote:

    Ja en in 1960 zeiden ze “In het jaar 2000 hebben we vliegende auto’s!!” en dan hadden we lopen zeiken hoe vaak hover-drives, en mid air propulsion drives defect gaan.

    Die was er al in 1949

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 56)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.