Vectra B2 Airco probleem

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra B2 Airco probleem

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur

Beste allemaal,

Ik moet een nieuwe condensor in mijn Vectra uit 99 bouwen, want de huidige is lek/kapot of wat dan ook.
    Past een condensor uit een Corsa B uit dezelfde periode ook op mijn Vectra?

Daarnaast, is het nodig om het hele dashboard te demonteren of is er een slimmere manier om bij de condensor te komen?

Bedankt!

Mvg, Luuk

uuuh je consensor zit achter je bumper en niet in je dashboard . . . weet je zeker dat je het over je airco condensor hebt en niet over je KACHEL radiateur??? ;)

en nee, die van een corsa zou ik zeker niet gebruiken (waarom zou je dat eigenlijk ook willen doen???? :hmmz)

Bedankt voor je reactie.
    Heb geen verstand van airco’s.
    De monteur zei dat de condensor vervangen moest worden en evt. de kompressor ook.
    Kunt u me iets vertellen over die kompressor en of deze zelf te vervangen is?

en over de condensor: Waar zit deze achter de bumper en is er ergens een how-to te vinden over het vervangen van deze?

bedankt!

de condensor is gewoon een 2de radiator vooraan je auto.
    de compressor wordt aangedreven door je multiriem op je motor.

ik zou ze niet zelf gaan vervangen als ik jou was, anders wordt het Freon happen en dat is niet echt gezond voor je.

Maar omdat hij lek is, is dit gas toch naar verloop van tijd weg ?

Ja klopt. En aks je voorzichtig ergens wat een stukje los draait er ook niet veel kan gebeuren. Maar op een vol systeem kan wel 15 bar staan. Goed uitkijken. En anders voor de zekerheid leeg laten halen.

Ik heb zojuist even onder de kap gekeken.
    Achter de bumper, achter de linkse koplamp zit een cilindervormig apparaat, aangesloten op de airco leidingen. Is dit de Kompressor?
    De condensator lijkt gewoon te werken, zodra ik de airco aanzet begint deze te draaien en zodra ik hem uitzet stopt deze.

Nu hoor ik ook een sissend geluid in de buurt van die kompressor(?) Hier zit waarschijnlijk het lek.
    De monteur heeft fluor toegevoegd aan het gas en onder die kompressor(?) vind ik dit goedje nu terug. Hier zit vermoedelijk het lek.

Is er een how-to te vinden die het vervangen van deze kompressor beschrijft of heeft iemand tips?
    Of is het heel gemakkelijk en kan ik deze na het demonteren van de bumper gewoon benaderen?

Alvast bedankt!

tja luuk
    eerlijk gezegd heb ik er geen vertrouwen in dat jij het zelf gaat doen (no offence, maar ben even heel eerlijk)

ten eerste, dat er een lekje is, wil niet zeggen dat je systeem leeg is.
    dat kun jij zonder manometer helemaal niet zien.
    er kan dus nog volop gas in je systeem zitten.

ten tweede, je haalt letterlijk alles door elkaar.

ten derde, je moet toch naar de garage om eerste de airco volledig leeg te trekken en daarna moet je terug om de airco opnieuw te vullen.
    kun je net zo goed dat ding ineens mee laten vervangen.

mijn advies
    zoek een goeie beun garage die het voor een schappelijk prijsje doet en niet voor de volle mep bij de dealer.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.