Vectra b2 2.0dth opknap project. Turbodruk meter plaatsen

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra b2 2.0dth opknap project. Turbodruk meter plaatsen

12 berichten aan het bekijken - 201 tot 212 (van in totaal 212)
  • Auteur
    Berichten
  • #18234020

    Op de Corsa diesel geen onderdruk, die meter gaat bij 0 (1000mbar) als een malle staan trillen bij 0bar, (mijn zwager een boost meter voor benzine modellen)
    Ben wel blij met mijn turbodrukmeter voor diesel motoren (0bar als begin, geen onderdruk meting).

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18234021

    Dr is niet echt een verschil. Aangezien deze ook geen onder druk meet. Ik ga t niet nog een keer uitleggen. Leze is ook een kunst

    #18234022

    Post hier niet om kritiek te geven maar wilde enkel een advies geven. Een turbometer wordt normaal op nul afgesteld op basis van atmosferische druk. (oftewel buitenluchtdruk 1000mbar) Als deze een onderdruk < 0 zou aangeven bij een diesel zou dit betekenen dat deze een vacuüm trek in het aanzuiggedeelte, wat bij een diesel niet hoort ivm een luchtoverschot. Bij benzine heb je stationair altijd onderdruk mits de meter na de gasklep (tussen gasklep en cilinderkop) is aangesloten.

    Omdat een diesel standaard geen onderdruk (vacuüm) heeft doordat deze niet is uitgevoerd met een gasklep en werkt met een open systeem naar het luchtfilter worden deze dan ook altijd uitgevoerd met een extra vacuümpomp tbv bijv. rembekrachtiger daar waar een benzine dit van het inlaatspruitstuk afhaalt.

    Zal me er verder niet meer mee bemoeien en van mijn zijde ook sorry voor de spam. Zoals gezegd was het enkel een advies geen kritiek.

    Succes met het modden :thumb -offtopic

    #18234023

    Ik weet hoe t spul werkt thanks. Is niet de eerste auto die ik aanpas. Is 1 van mn creaties Ben dr wel ff klaar mee met deze vrij kansloze discussie

    #18234024

    Blijven overeenkomen heren ;)

    #18234025

    TURBO!! :thumb
    Wat voor blok is dat ? En waar zit het in ?

    #18234026

    Dat was een 1.6 8v cvh motor voor in mn ford escort station uit 83. Gele cossie inj etc etc. 200++ pk had ie moeten leveren. Ms2 standalone dr op etc. Wel geinig projectje

    #18234027

    Leuk!
    Grote droom van me om eens een motor om te bouwen naar Turbo ;)

    #18234028

    Wil ook een V6 met een turbo of bi-turbo. Maar dat gaan ze zien bij ons op de keuring :jerry

    #18234029

    @Turbo-Dreams wrote:

    Leuk!
    Grote droom van me om eens een motor om te bouwen naar Turbo ;)

    Was origineel al een turbo. Heb m compleet gereviseerd met snelle nok,verstelbaar nokkenas tandwiel. Grotere turbo,gele Cosworth inj etc.

    Heb heel veel gesleuteld in mn tijd maar ga t niet meer doen. Kost te veel en heb belangrijkere dingen in mn leven. Ik heb deze dti nu omdat ik toch dat turbo gevoel wil. Ook al gaat dat gepaard met een zwarte rook pluim 8-)8-)

    #18234030

    Hoezo Seth ? Bij de keuring hebben ze toch geen verstand van auto’s ? ;)

    Heerlijk toch sleutel, zo’n rookpluim van een diesel king: Voor mij geen auto meer zonder Turbo. En ook nog eens een grote dieselfan :D

    #18234031

    Tijdje geleden mn lichtschakelaar omgebouwd naar rood met ledjes. De rest van t dash moet nog. Maar das voor latere zorg.

12 berichten aan het bekijken - 201 tot 212 (van in totaal 212)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.