Vectra B X25XE Storing geen vermogen

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra B X25XE Storing geen vermogen

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren geleden door .
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17243366

    Beste Mede opel rijders

    Mijn Vectra B caravan X25XE benzine
    heeft sinds een week of 2 een probleem
    Na het starten en wegrijden dan niks aan de hand zodra ik de snelweg opga en doortrek
    schiet het motorlampje aan en is tie niet voorruit te branden *noodloop na een km of 2 gaat tie weer uit
    en dan niks meer aan de hand brandstof verbruik is ook aan de hoge kant
    uitgelezen foutcode klopsensor en luchtmassa meter
    dit bleek dus het brandstof untluchtings koolstoffilter te zijn waarvan de koolstof deeltjes uit het filter de magneetklep (solenoid)die aan het luchtfilterhuis vast zit te verstoppen.
    maar vermogen probleem nog aanwezig volgens garage kan de klopsensor en LMM niet defect zijn anders zou het managment lampje moeten blijve branden had idd zoeits gelezen door een slechte LMM niet de auto in noodloop zou gaan,
    gasklephuis schoongemaakt , injector cleaner geprobeerd ,euro 98 getankt al een keer of 4
    ik heb verder geen idee wat ik nog kan proberen te controleren voor ik daalijk honderde euros uitgeef voor niks

    iemand nog een idee voor mij of bekend ????
    graag jullie reactie

    #17943961

    Leuk dat jouw garage er zo over denkt, de auto geeft storing op de LMM, dan zegt de garage kan niet de LMM zijn.. onkundig!! het probleem zal m voor bijna 80% zeker in de LMM zitten..

    een LMM die verkeerde waarden doorgeeft aan de Motorcomputer word namelijk niet altijd als Fout gezien ,en zal dan niet altijd storing geven, een LMM storing kijg je alleen wanneer de waarden buiten het werkgebied van de motorregeling komt, en dat gebeurt eerder niet dan wel..

    Vervang de LMM maar, al meerdere hiervan gehad met eenzelfde probleem….

    de LMM kan ook de klopsensor storing veroorzaken..

    Willem

    #17943962

    Hoi

    Ik heb dezelfde motor in mijn calibra liggen met ook zo’n storing ,bij mij gaat het motor lampje branden boven de 130 km constant als ik effe 150 km rij en dan weer 130 km brand ie niet.Soms houd ie dan in en soms merk ik niets ,als ik het gas een paar sec los laat gaat het lampje weer uit. Uitgelezen en geeft storing lmm en klopsensor achterste cil.bank.Lmm vervangen en nog steeds de zelfde storing dus zou het toch de klopsensor zijn [garage zegt van niet maarja auto geeft het niet voor niets aan]
    Zeer irritant hoop het snel op telossen

    Ps Wim was gister nog in nootdorp heb een mv6 gekocht en in de toekomst moet ie in de calibra

    gr berry

    #17943963

    Okeej, wist niet dat dat soort ouwe kneut hier nog rond reed joh…haha…

    trouwens aardig endje fietsen voor zo’n lomp hok op te halen :jerry

    Het probleem is vaak dat de Klopsensor naar behoren werkt bij dit soort problemen, en dat het inderdaad en daadwerkelijk motorklop is.

    Komt helaas TE VEEL voor bij deze V6 motoren..

    Wat voor storing geeft deze op de klop sensor????

    Kan ie meerdere storingen op geven namelijk..

    Willem

    #17943964

    Ja was een eindje rijden midden in de avond spits dus lekker druk
    Tja wat voor storing heel soms merk ik dat ie inhoud maar meestal merk ik er niets van ,maar het rijd gewoon niet fijn met het storingslampje aan.En zoals je weet heb ik ook nog die versnellingsbak problemen dus daarom dacht ik dan doe ik ooit die mv6 motor erin,maar dat kan nog wel effe duren,moet tijd vinden en het is nu erg koud in het hok :???:

    gr berry

    #17943965

    JA, al eens gedacht aan GOEDE massa’s leggen.

    Goede dikke kabel van accu – naar Motor, en naar Carroserie..

    Willem

    #17943966

    Ik heb gister me LMM vervangen door een nieuwe , dacht heel even dat me probleem idd verholpen was maar niet dus :hmmz vandaag wou ik een oud opatje inhalen die 50op een 80 weg reed en daar ging die weer lampje aan denk 10 sec en in noodloop en vermogen kwijt daarna sprong die weer uit en deed hij het weer toch niet de LMM ? UitgeleZen kreeg nu niet de code p0100 lmm maar alleen code p0330 en p0446. Dan maar de oude Lmm maar terug zetten ? P0330 is weer de klopsensor en p0446 is dus de solenoid die na het koolstof ontluchtingsfilter iemand een idee verder ? Misch toch klopsensor kapot ? Solenoid heb ik al besteld ivm verpulverde koolstoffilter

    #17943967

    heb ook zo iets gehad met mijn oude v6, maar dat was geloof ik de bdp sensor. heb hem nooit vervangen toen omdat het bij heeeeeeeeeeeeeeeeel soms gebeurde

    #17943968

    Selenoid Tankontluchting is dat kleine klepje aan je filterbak, als deze storing geeft kan ie wel op noodloop gaan.

    Klopsignaal dient gecontroleerd te worden, deze word niet veroorzaakt door een toerental sensor oid..

    Wel kan het zo zijn dat met het vochtige weer toch de bougiekabels niet best zijn…. dan houd ie in op de middentoeren…..

    Willem

    #17943969

    Bougiekabels lijkt mij onwaarscheinlijk auto heeft vorigjaar augustus een grote beurt gehad waarbij deze zijn vervangen wel heb ik opgelet dat dit bij koude motor als ik heel rustig rijd tot zover niet gebeurt maar zoals gister bij inhalen dat het dan wel gebeurt dus bij het vragen van meer vermogen van de auto Bij een koudere motor

    #17943970

    Temperatuursensor al vervangen, Waarden gecontroleerd van diversen sensoren..

    Willem

    #17943971

    Ik dus net me oude Lmm terugplaatsen dacht van zal alle aansluitingen enzo nog een keertje controleren en wat gebeurt er ben de bougie doppen aan t aanduwen met wat druk van de voorste rij de middelste zeg ineens klik , okee ik starten begint hij een beetje te ploffen en prutten dus ik paar keer gas geven en weg , stukje rijden en geen gesputter en inhoude meer zou die dan op 5 cil gelopen hebben doortrekken ging ook zonder terughouden , alleen van de voorste rij cil de meest linkse zolas ik net op de bobine kon zien cil 2 de dop die uit het blok komt is hellemaal soepel en zacht hoort dit ? De andere 5 voelen net aan als een stuiterbal , maardie van cil 2 lijkt net of de dop leeg is , breuk misch ? Of is dit normaal ?
    Alvast bedankt voor de reacties

    #17943972

    Zou ten alle tijden moeten klikken, als je de kabel er op drukt, maar als ie goed vast zit is al voldoende.

    hebben ze een kabel niet goed vast gezet, Stelletje……..

    Willem

    #17943973

    Hoe zit dat dan met die ene dop die hellemaal zacht is zou hier een breuk inzitten enof hoort dit die van cil 2 meest linkse van voorste rij die aanvoelt of er geen binnewerk inzit ?? Als ik vanaf de zeikant duw veert de dop hellemaal mee ??

    #17943960

    Nou had ik ook foutcode p0443
    Dus nu heb ik een nieuwe evap module gekocht
    (solenoid) nu zit tot mijn verbazing de slangetjes gekruist van elkaar op de solenoid , zoals hij aan het filterhuis zit geklikt zit t slangetje wat vanaf het koolstoffilter komt aan de rechterkant en de slang die onder et gasklephuis vandaan komt aan de linkerkant ??? Moet dit zo ?? Of maak de volgorde niet uit ?

    #17943974

    maakt niet uit..

    Willem

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.