Vectra B v6 1997 probleem met nieuw schokbrekers/veren

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra B v6 1997 probleem met nieuw schokbrekers/veren

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17250055

    Hallo Allemaal,

    Na 3 gebroken veren aan de voorzijde (om en om) heb ik nu nieuwe schokbrekers en veren aan beide kanten geplaatst.

    Echter nu is er erg veel ruimte gekomen tussen wiel en wielkast (schat zo’n 8 tot 10 cm).
    Zover ik weet is het een standaard auto en heb ik ook de standaar afmetingen schokdempers en veren besteld.

    Kan ik ergens terugvinden of het toch een verlaagd chassis betreft OID?

    Of nog een ander idee waar te zoeken?

    het betreft een Vectra B v6 Station uit 1997

    Bedankt!

    m vr gr
    Marco

    #18042428

    Heb je toevallig een sport edition uitvoering? Want die liggen 20mm lager en heb je non-sport veren onder gezet? Ook zullen de veren nog wel iets na zakken hoor.

    #18042429

    Hallo Mart,

    Allereerst bedankt voor je reactie.

    Kan ik ergens terugvinden of het een sport editie betreft (chassisnummer bijv).
    Het zijn volgens de leverancier standaard veren.

    Ik heb ze er nu 4 weken onder zitten, maar heb niet het idee dat ze al/nog inzakken.


    gr
    Marco

    #18042430

    Nee dit klopt niet echt.

    standaard ziet het er zo uit

    maar heb er verder niet zoveel verstand van nog. dus eff wachten op iemand die wel ziet wat het is

    #18042431

    Ik denk eerder dat de veren bedoelt zijn voor de V6’jes. Zit volgens mij verschil tussen de I4 en V6-veren.
    Of je en sport hebt of niet kan je zien aan het labeltje op je deur (zwarte strip). Iets wat je NET niet ziet op je foto :P

    #18042432

    Maar hij heeft al een v6 ;) Dus misschien heeft hij veren genomen van een v8 :jerry

    #18042433

    @yentl5552 : zo zag het er inderdaad tot nu toe uit ;)


    @mart
    : V8? wassie er maar… maar aan mijn v6 te zien gaat dat niet passen :shock: Opzoek naar de kadettielek!

    maar iig bedankt, Het probleem moet ik ws wel zoeken in de veren en niet in de schokbrekers?

    gr
    Marco

    #18042434

    De velgen zijn van een B1 CDX ik weet niet of de cdxen ook lager zijn. als ik even naar buiten kijk dan heb ik een cm of 4 a5 tussen de band en de wiel kast.

    Raymond

    #18042435

    Hallo RaydeRay,

    Klopt helemaal, het is idd een B1 CDX station… en die 4 a 5 cm klopte tot voor kort wel..
    Liikt me dat de V6 toch de zwaartse vectra is. Dan zouden de veren van een zwaardere wagen (Opel) moeten zijn.

    Heb de vorige 2 keer een losse veer gekocht, 1 x bij de Brezan, de 2e keer via Ebay. Beide keren geen verschil (zichtbaar) in hoogte.

    Nu 2 complete sets uit duitsland via ebay en dan dit probleem..

    gr
    Marco

    #18042436

    Hoofdveer voor
    d=12.50mm lo=315mm do1=141mm
    Handbak -ac -ch.t7999999 95.00 95 Zj Sachs

    Hoofdveer voor
    d=12.50mm lo=316mm do1=142mm
    +/-ac ch.v10000 01/x1000001- 96.00 96 Sachs

    Hoofdveer voor
    d=12.75mm lo=322mm do1=144mm
    +ac ch.v1000001- -ch.w7999999 sachs

    dit is wat ik zo snel kan vinden van een 2.5 v6 station hoofdveren voor van het merk sachs misschien heb je hier wat aan.

    een v6 heeft inderdaad andere veren dan een 4 cilinder.

    ik denk dat jij de middelste moet hebben dan.

    Raymond

    #18042437

    Schokbrekers van de Sport zijn ook anders.
    de veren kunnen even lang zijn, maar als er sterkere veren zijn zal ie hoger staan.
    dit is al een reden niet op E-bay veren te bestellen, omdat je niet weet wat je dan koopt..

    De Veren van een CDX zijn niet specifiek anders, wel van een automaat tov handbak (automaat is zwaarder als een handbak)..

    Willem

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.