vectra b rammelt bij slecht wegdek ,keienweg,en drempels

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum vectra b rammelt bij slecht wegdek ,keienweg,en drempels

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur

hallo,
    Ik heb een opel vectra b uit 1996 die rammelt aan het rechtervoorwiel bij onregelmatig wegdek
    op het keuringsbewijs staat iets van de stuur of fusee kogel dat die aan vernieuwing toe is weet er iemand mischien hoeveel ik hiervoor zal moeten betalen ? kenteken:NP-ZG-53

M.v.g Jens claes

join the club

rubbers en draagarmbussen vervangen
    een fuseekogel zal ook aan vervanging toe zijn, al is dat niet de hoofdoorzaak van het gerammel.

fuseekogel is ong. 3 tientjes aan onderdelenprijs

Fuseekogel kan zeker de rammel veroorzaken. Onderdelenprijs is niet zo heel hoog, enig nadeel dat je kan hebben is dat bij vervanging de fusee’s geschroefd zitten. Deze zitten origineel met popnagels(?) vast. Mocht de fuseekogel de boosdoener zijn en is ie in het verleden dan nog niet vervangen, dan heb je kans dat je de oude moet uitboren.

Zelf heb ik dat laten doen bij de dealer. Dat kostte me incl. onderdeel € 170 omdat de oude uitgeboord moest worden. Hoop geld, klopt, zelf had ik op dat moment niet veel tijd om er zelf aan te gaan klussen en de APK datum naderde… ’t Is net wat je zelf wil. Als je een beetje kan klussen kan het dus stukken goedkoper.

Je kunt ’t in ieder geval zelf ook zien. Gewoon even het betreffende voorwiel eraf halen en dan zie je vanzelf of je fusee naar de knoppen is of niet. :)

kan wel
    maar de kans is groter dat het de stabi rubbers zijn en de bussen etc.
    dat is toch wel een zwak punt van de vectra b

Schokbrekers kan ook nog..

Willem

Oke iedereen bedankt weet nu wat ik kan bekijken en laten doen :thumb @willem nee schokbreker is het niet is net vervangen toch bedankt!!!

ga ik even me voorwiel van me vectra afschroeven

Kan beter even op krikken, en met wiel er op speling voellen.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.