Vectra B, lampje’s dashboard, trillen bij remmen enz.

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra B, lampje’s dashboard, trillen bij remmen enz.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur

Hallo.
    Ik heb sinds kort een Vectra B, 2.5i V6 van 1999.
    Er waren 3 dingen mee aan de hand maar kan het helaas niet zelf vinden.
    Hopelijk dat jullie weten wat het kan zijn.

het eerste probleem is dat de 2 T10 lampjes die de tellerbak (km teller, toerenteller, brandstofmeter en temp. meter) verlicht niet branden, de rest werkt wel goed.
    Ik heb de tellerbak uitgebouwd, de lampjes zijn nog goed, zekeringen zijn ook nog heel.

Het tweede probleem is dat tijdens het remmen de Vectra trilt, weet bijna zeker dat het van de achterkant komt, kunnen het de schijven zijn of is dit een vaker voorkomend probleem.

Het derde probleem is dat als ik over hobbels rij, of een weg die wat ongelijk is de Vectra van voren een klokkend geluid maakt, net of de schokbrekers los zitten of dat de rubbers eruit liggen.
    Is dit een bekend probleem.

Alvast bedankt.

welkom we houden van foto’s :)

1… T10 lampjes moet je gewoon beetje bij buigen bij de contactjes of andere pakken soms duurt het wel even voordat het werkt :) [ staat je verlichting niet helemaal gedimd? ]

2…. als je remt gaat je stuur dan heen en weer? zo ja dan zijn je voorrem schrijven krom trilt de auto maar niet je stuur .. achter krom. dit kan door slijtage komen maar ook door verkeerd behandelen van je remmen [ hete remmen en dan water er over heen doen bijvoorbeeld ]

3…. bekijk je fuse kogels voor eens :) vaak zijn die versleten… gewoon je auto vooraan even opkrikken en je band heen en weer bewegen en op en neer. hoor je vanzelf wanneer hij geluid maakt

of met een breekijzer even kracht zetten overal op … nergens hoort speling op te zitten.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.