Vectra B distributieriem gebroken.

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra B distributieriem gebroken.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17275523

    Hallo,

    Laatst is mijn distributie riem van mijn vectra uit 1999 gebroken. Nu ben ik benieuwd of mijn kleppen krom zijn. Uiteraard kan ik alles uit elkaar halen en gaan kijken maar dan haal ik me veel werk op mijn hals. Misschien hoeft dat niet als jullie ervaringen hiermee hebben.

    Alvast bedankt

    #18311440

    Of de kleppen krom zijn kun je alleen zien als je de kop eraf haalt of als je de nokkenassen en krukas op tijd zet en dan de compressie gaat meten…
    Wat voor motor heb je in je vectra??

    #18311441

    1.6 16 kleppen.

    Motor code weet ik niet zo uit me hoofd.

    Betekend dat ik hem toch open moet halen. In ieder geval bedankt!

    #18311442

    Nu de riem er toch afligt.. Kop eraf halen en naar een revisie bedrijf brengen.. Daar een controlle laten doen.. Dan kunnen ze zeggen hoe erg de kop eraan is qua kleppen etc.. Dan als dat goed is de kop met nieuwe koppakking terug monteren, nieuwe kopbouten erin , op tijd zetten en riem erom
    Als de kleppen krom zijn.. Ook kijken naar de staat van de zuigers… Of daar geen beschadigingen in staan

    #18311443

    Of een andere kop erop zetten…

    Wil er niet teveel geld meer in stoppen aangezien het al zo een oude auto is maar vind dit gewoon zonde…

    Hij is na 2.5 jaar en 50 000 km gebroken. Hoogst waarschijnlijk door foute montage

    #18311444

    Kan idd.. Al moet je wel kijken of die kop in goede staat is.. Dus kleppen mooi sluitend in de kop en geen scheuren in de kop.. Anders is dat ook sonde van je geld

    #18311445

    @Vectra B Michael wrote:

    Of een andere kop erop zetten…

    Wil er niet teveel geld meer in stoppen aangezien het al zo een oude auto is maar vind dit gewoon zonde…

    Hij is na 2.5 jaar en 50 000 km gebroken. Hoogst waarschijnlijk door foute montage

    Even uitrekenen wat je voor een andere auto kwijt bent en hoeveel het kost om de Vectra te laten repareren.Die andere auto zal ook aan nieuwe distributieriem nodig moeten hebben,of heeft misschien andere problemen die chronisch zijn.
    Ik zou de Vectra laten maken,je weet immers hoe de auto verder is.
    En ja oude auto,je geeft zelf al indirect aan dat je geen geld heb voor een andere,jongere auto.(dit maak ik op uit je verhaal en ben niet uit op jou prive).
    mijn Vectra B2 is van 1999,maar ik had hem laten maken.De rest van de auto is tiptop in orde.
    Dit is gebaseerd op mijn mening,en is geen kritiek

    #18311446

    mijn vectra b v6 was 700 euro maar heb er zeker al voor 700 euro in gedaan aan reparaties waaronder: 1 nieuwe benzine tank, remmen rondom, nieuwe banden rondom, 2 wiellagers voor, stofhoes aandrijfas links voor bakzijde, een set achterlichten, nieuwe ontsteking en nog wat spullen

    dus wat de bovenbuur zegt enig sinds wel ( uitzonderingen daar gelaten) dan is een reparatie van de kleppen ( eventueel zuigers als daar schade op zit) en een nieuwe riem wel een meevaller en dat je er weer een tijd mee vooruit kan ( vergeet niet als je een nieuw riem erop legt om de waterpomp mee te vervangen mocht deze op de distributie riem zitten

    #18311447

    Zowiezo kromme kleppen bij een 16V motor.

    De 1.6 wil hierdoor ook wel beschadigde zuigerveren krijgen.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18311448

    @Vectra B Michael wrote:

    Hij is na 2.5 jaar en 50 000 km gebroken. Hoogst waarschijnlijk door foute montage

    Hoe dat zo? Foute montage….

    Vervangingstermijn is 4 jaar of 60.000 km, welke als eerste komt.

    Misschien heb je gewoon pech gehad.

    #18311449

    inderdaad wel knap
    dat de riem het bij foute plaatsing alsnog 50.000 km uithoud

    zelfs n nieuwe riem
    zit geen garantie op ;)

    heb t zelf ook gehad bij n vectra
    was eigen domme schuld was al ver over de km stand heen

    maar druk met van alles…
    ik heb er toen een andere motor in gehangen was toen voor mij de goedkoopste optie
    was de auto ook nog best waard vond ik

    al met al kostte me dat wel meer tijd dan de riem ff vervangen ;) king:
    maar wel weer frisse motor met weinig km,s voor terug :thumb

    de meine was wel ietsie jonger was n 2002 en is al weer n jaar of 4 geleden ;)

    #18311450

    Ik snap meestal niet wat je er fout aan kan doen als je ervaren monteur of hobbyist ben.

    Meest gaat het te vroeg kapot bij de keuze voor goedkopere merk onderdelen.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18311451

    inderdaad
    of enkel de riem vervangen
    en verder niet naar de rollen kijken

    verkeerde zuinigheid ;)

    #18311452

    of de waterpomp niet doen…. en als degene voor je aan dat ook even niet had gedaan… tadaaaa asje ruim of gebroken en floep riem er af…..

    maar verder kan t idd niet missen

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.