Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vectra B controlelampjes brand niet op dashboard
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 8 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
24 maart 2012 om 16:34 #17239888
]Hallo..
Ik heb een probleem aan de opel vectra B Bj1998.
Mn contactslot kreeg ik heel moeilijk gedraaid. Dus ik op de sloop een andere gehaald. Beide met startonderbreker. Ik heb de cilinder eruit gehaald, en die van de sloop weer terug gezet. Ook heb ik de startonderbreker van de sloop (Dus bij de sleutel behoordende startonderbreker) erop gezet. Alles in elkaar gezet. Maar toen ik hem wilde starten, merkte ik al dat er geen lampjes op het dashboard brandde.
En de auto startte wel, maar springt niet aan.
Ik heb vanalles geprobeerd. Toen maar naar de Dealer gegaan. Die zei dat ik alles in orginele stand moest terug zetten, en het cilinderslot kon bewerken totdat deze het deed. Zo gezegd zo gedaan. Nu werkt t contactslot prima, alles staat in orginele stand, maar….Als ik hem op contact zet…branden er totaal geen lampjes op het dashboard.
Mijn vraag is nu…. weet iemand wat dit kan zijn?????
Het is ook nog niet mijn auto…
En ben al een week eraan bezig.Help Help Help :(
24 maart 2012 om 16:55 #17903017Heb je aan de andere zijde van het contact slot de stekker zeker los gehaald??
Zo ja dan ben je wat veertjes en onderdelen verloren.
Ik heb laats m’n contactslot ook kapot gehad (dus sleutel niet meer om kunnen draaien)
Heb bij de VOD een nieuwe cilinder besteld op code nummer. Kosten €107,- met sleutel.
Maar met het eruit halen moet je die stekker er af halen met het gevolgen dat er het een en ander er uit valt.Dirkjan
24 maart 2012 om 19:57 #17903018start onder breker zit volgens mij ook met ecu gekoppeld.
zet je oude start onderbreker er is op.
haal dan je oude sleutel open en dan zie je van boven af rechts in de hoek een chip zitten.
die haal je los en plaats je over in je nieuwe sleutel.
zo communiceerd hij weer met de oude startonderbreker en de ecu.25 maart 2012 om 11:46 #17903019Dat heeft volgens mij niks te maken met de dashboard lampjes.
Zodra jij de sleutel om draait gaan de contactjes (achter de cilinderslot)op een andere plaats staan zo maakt je contact.
Startblokkering heeft daar volgens mij niks mee te maken.Maar DeeZLeMaN leg eens uit hoe je te werk ben gegaan???
Dirkjan
25 maart 2012 om 18:21 #17903020Allemaal bedankt voor de reacties.
Dirkjan zat in de richting.
Tussen het contactslot en de connector achter op het contactslot, zit nog een zwartblokje. Gelukkig had ik het contactslot van de sloop nog. En heb daar het contactdeel uitgehaald. Dit omgewisseld te hebben, brandde de lampjes direkt weer en de auto startte en sprong aan zonder probleem. Het andere contactdeel open heb ik opengemaakt, en zag dat deze verbrand was. Heel raar, want ik heb voorheen niks met dit contactdeel gedaan en de auto startte gewoon. Ik ben blij dat ik het gevonden heb, want misschien werd dit dan de volgende storing aan de auto. Ik had alleen wat problemen met het stuur terug plaatsen, omdat de stuuras wegzakte. Ik heb toen onder het dashboard de stuurstang naar boven getrokken, en er een griptang opgezet.
Daarna was alles prima…Dit was mijn terugkoppeling
Grtz DeeZLeMaN
25 maart 2012 om 18:22 #17903021Ligt eraan, Er zijn ook mensen die een Losse startonderbreker in een Vectra-B of nieuwer laten plaatsen, omdat ze er niet vanuit gaan dat deze er al opzit…
Dan zou het wel kunnen..
anders meten achter Contactslot, en zekeringen nakijken..
Willem
25 maart 2012 om 18:44 #17903022Mooi dat het weer opgelost is toch.
Maar wel vreemd dat het contactdeel verbrand is/was.Dirkjan
25 maart 2012 om 18:45 #17903023Gaan wel vaker kapot, die Kontak deeltjes achterop..
willem
27 maart 2012 om 18:56 #17903024@wim-v6 wrote:
Gaan wel vaker kapot, die Kontak deeltjes achterop..
willem
Gelukkig nooit gehad Wim maar wel dat alle kontakjes er uit vielen tijdens het vervangen van de cilinder.
Dan is het een puzzel om alles weer op z’n plaats te krijgen. :hmmz :hmmzDirkjan
27 maart 2012 om 20:02 #17903025haha, dat is een gepiel inderdaad..
Willem
27 maart 2012 om 20:07 #17903026Yep maar wel weer voor elkaar gekregen. :D :D
Dirkjan
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.