Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › vectra b ’99 stuurkolomschakelaar gaat niet uit met sturen.
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren, 10 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
17 januari 2013 om 15:28 #17254560
Hoi,
de stuurkolomschakelaar van mijn Opel Vectra B caravan cdx ’99 gaat niet meer automatisch uit, als ik het stuur draai. Heb de schakekelaar los gemaakt. Het witte pennetje van de schakelaar werkt nog. Toen ik de schakelaar los maakte, lag er achter de schakelaar een stukje zwart plastic ( de oorzaak??)Ik ben bang dat het pennetje wat zorgt dat de schakelaar wordt uitgezet is afgebroken.
Hoe heet of welk onderdeel zorgt ervoor dat de knipperlicht weer in de neutraal/uitstand komt te staan als ik het stuur draai?Ik weet dat ik mijn stuur + airbag moet demonteren. Bij de Opeldealer zeiden ze tegen mij dat er een hele nieuwe stuurkolomunit op moet a 479 euro.
Dit onderdeel is vast wel op de sloop te krijgen?Bvd voor de reactie.
Robert18 januari 2013 om 22:19 #18097104Zit / zat de hendel wel GOED aangedrukt??
Hendel vervangen wil meestal wel helpen.. anders eens kijken of het lipje aan het stuurwiel niet uitgesleten is.
Willem
18 januari 2013 om 23:50 #18097105@wim-v6 wrote:
Zit / zat de hendel wel GOED aangedrukt??
Hendel vervangen wil meestal wel helpen.. anders eens kijken of het lipje aan het stuurwiel niet uitgesleten is.
Willem
Handel heb ik los gemaakt. Die is nog goed.Denk dat het inderdaad het lipje van het stuurwiel is (er lag een stukje plastic los achter de schakelaar. Het stukje plastic is ongeveer 1,5 cm lang. Een kant is ongveer een 1 cm ander kant ongeveer 0,5 cm.
Is dat lipje met ring los te verkrijgen op de sloop? waar zit dat lipje aan vast? Als je wilt dat ik het stukje plastic op de foto zet en naar je mail dan hoor ik dat graag.
BVD robert
22 januari 2013 om 14:45 #18097106zat de hendel wel GOED aangedrukt??
Willem
Handel heb ik los gemaakt. Die is nog goed.Denk dat het inderdaad het lipje van het stuurwiel is (er lag een stukje plastic los achter de schakelaar. Het stukje plastic is ongeveer 1,5 cm lang. Een kant is ongveer een 1 cm ander kant ongeveer 0,5 cm.
Is dat lipje met ring los te verkrijgen op de sloop? waar zit dat lipje aan vast? Als je wilt dat ik het stukje plastic op de foto zet en naar je mail dan hoor ik dat graag.
Iemand een idee? :thumb :thumb
BVD22 januari 2013 om 16:05 #18097107zet maar ens op de foto, ik heb hier nog een complete stuurkolom met alles er op liggen van een 99er veccie :thumb
22 januari 2013 om 19:12 #18097108@CQPV6 wrote:
zet maar ens op de foto, ik heb hier nog een complete stuurkolom met alles er op liggen van een 99er veccie :thumb
Ik wil wel een foto maken. maar die kan ik hier niet posten toch?
waar moet ik de foto naartoe mailen?
Moet ik alleen het afgebroken lipje op de foto zetten en mailen?22 januari 2013 om 20:01 #18097109liever ook de plaats waar dat heeft gezeten.. ik heb je een pm gestuurd met mijn e-mail..
23 januari 2013 om 11:49 #18097110aan je stuurwiel zit de lip voor terugtiken richtingaanwijzer.
Willem
25 januari 2013 om 20:08 #18097111Heb je hem al binnen? :thumbup :D
26 januari 2013 om 09:10 #18097112@CQPV6 wrote:
Heb je hem al binnen? :thumbup :D
Jazeker! gisteren al binnen gekregen!
Ga straks aan de gang. Mijn airbaglampje brandde al een tijdje. Kan dat ook met het stuurlint cassette (defect)te maken hebben?
M.a.w.na het monteren stuurlintcassette is het lampje mogelijk uit?Of moet ik iemand zoeken in de omgeving van Apeldoorn die een op.com o.i.d. heeft en mijn vectra kan resetten?
Bedankt nog voor het snelle verzenden! top.
Fijn weekend26 januari 2013 om 12:16 #18097113@roap76 wrote:
@CQPV6 wrote:
Heb je hem al binnen? :thumbup :D
Jazeker! gisteren al binnen gekregen!
Ga straks aan de gang. Mijn airbaglampje brandde al een tijdje. Kan dat ook met het stuurlint cassette (defect)te maken hebben?
M.a.w.na het monteren stuurlintcassette is het lampje mogelijk uit?Of moet ik iemand zoeken in de omgeving van Apeldoorn die een op.com o.i.d. heeft en mijn vectra kan resetten?
Bedankt nog voor het snelle verzenden! top.
Fijn weekendHoi Erwin en anderen.
Gisteren een ander stuur + stuurlintcassette ontvangen van Erwin (binnen 2 dgn binnen).
Vandaag de grote dag. Stuur ging er moeilijk af. Paar meppen op iedere hoek van het stuur( met de hand) en hop eraf!
cassette en stuur vervangen! Zo heerlijk de auto is weer gemaakt!
Erwin bedankt!Gr Robert
27 januari 2013 om 19:38 #18097114Aha mooi man! :thumb Airbag lampje ook weer uit? :thumbup :thumbup :thumbup
28 januari 2013 om 16:20 #18097115Hoi,
airbag lampje brand nog. Laten uitlezen. Blijkt weerstand airbag links, kon niet worden gereset. Mogelijk de stekker onder de linker voorstoel?Robert
28 januari 2013 om 18:52 #18097116Airbag links, of arbag bestuurders stoel.
Airbag links is bestuurders airbag in het stuur, stekkerpinnen even restaureren wil dan wel helpen.
Willem
28 januari 2013 om 19:28 #18097117idd, dat kan in de stekkers zitten, de auto waar het stuur uitkomt had geen airbag-storing…
Jullie hebben het stuurlint toch wel goed gemonteerd he?? niet dat dat stuk is gegaan nu :???:
28 januari 2013 om 19:55 #18097118Hoi,
het airbag lampje begon later te branden dan het defect aan de stuurlintcassette. Was dus een andere storing. Bij het uitlezen op.com gaf hij ook echt weerstand airbag links. M.a.w. veel voorkomende klacht stekker onder de linker voorstoel.
Ik ga f de stekker schoonmaken. Daarna laat ik hem nog uitlezen en mogelijk resetten.Laat het weten.
PS Erwin:
Ik zal nog ff foto’s maken van de plastic afdekkap voorzijde motorcompartiment. Dit is de plasticstrook, waarbij je deze links en recht kunt demomenteren, zodat je bij de verlichting kunt. Beide kapjes zijn afgebroken. De plastic afdekstrook bestaat uit 3 delen. Snappie?>Gr Ro
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.