Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vectra b 2 y20dth wil bijna niet in achteruit
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren, 7 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
16 april 2013 om 10:59 #17257090
Beste
Wat zou het kunnen zijn dat mijn vec steeds moeilijker in zijn achteruit wil?
Heeft iemand enig idee?16 april 2013 om 17:14 #18126932Alleen de achteruit of andere versnellingen ook
16 april 2013 om 17:19 #18126933ik heb het gevoel (maar kan ook tussen me oren zitten) dat het bij allemaal is maar zijn achteruit gaat wel echt steeds slechter.nou begint hij ook een beetje spellings te krijgen op de pook.
16 april 2013 om 21:58 #18126934je bedoelt dat je tandjes poetst?
Ik heb dit probleem ook bij mijn Vorige Opel gehad.Waarom weet ik niet maar ik weet wel dat het vaak hielp hem eerst in de 1 of 2 te zetten voordat ik hem in de achteruit deed
of even in de vrij koppeling omhoog en dan in de achteruit.Misschien helpt het.
En anders kan je speling hebben op je versnellingspook stangen :) had poos terug gezien dat wimv6 ze vervangen had.
Schijnt kwaal te zijn.19 april 2013 om 06:50 #18126935sorry voor me late reactie.
maar nee hij poetst zijn tanden niet maar wil er gewoon niet in.
ik heb inderdaad speling op mijn pook maar is nog lang niet zo veel als bij mijn astra f.
kunnen de kabels (van de pook naar de bak) afgesteld worden? of moeten ze dan vervangen worden?
21 april 2013 om 20:36 #18126936via de kabels kan je de speling niet op heffen, maar heb het idee dat de koppeling niet vrij komt.
Tandenpoetsen doet deze bak zelfs naar achteruit niet, ivm ook de achteruit versnelling is gesynchroniseerd..als ie eenmaal in een versnelling gestaan heeft, en je houd het koppeling ingetrapt, hoe schakelt ze dan naar de andere versnellingen??
Willem
21 april 2013 om 20:51 #18126937hoi willem,
als ik de kop. ingetrapt hou en dan schakel van de ene naar de andere gaat het ook niet echt soepel meer.
jij haalt de koppeling aan (had ik nog niet aan gedacht) maar het aan grijp punt zit ook heel erg hoog. zou dat lucht in de leiding zijn of zou de koppelings cylinder kapot zijn?
gr martijn
21 april 2013 om 20:54 #18126938Mijne zit hoog, en van vrijwel alle F25 en F23bakken zit de aangrijping hoog.
tis even wennen.
plakkende koppeling komt regelmatig voor.
Ook slijtage van de Pook bal bus, deze is bij de OPEL niet los te krijgen. zie mijn topic van de Station om te zien wat ik bedoel.Willem
25 april 2013 om 13:44 #18126939Nou het probleem lijkt op gelost door nieuwe bak olie.
Vind het alleen raar dat de olie die er uit kwam rood is ( is toch automaat olie) ?
Maar goed hij lijkt het weer goed te doen
Bedankt voor de info
Gr martijn
25 april 2013 om 19:28 #18126940@tijne wrote:
Nou het probleem lijkt op gelost door nieuwe bak olie.
Vind het alleen raar dat de olie die er uit kwam rood is ( is toch automaat olie) ?
Bedankt voor de info
Gr martijn
Ik zou binnenkort de olie nog eens vervangen.
dan heeft deze olie de bak nog eens goed “schoon gespoeld”Rood is normaal hoor, die smallblock bakkies hebben dat ook (F13, F15, F17, etc)
25 april 2013 om 20:11 #18126941@sw_reijnders wrote:
@tijne wrote:
Nou het probleem lijkt op gelost door nieuwe bak olie.
Bedankt voor de info
Gr martijn
Ik zou binnenkort de olie nog eens vervangen.
dan heeft deze olie de bak nog eens goed “schoon gespoeld”Rood is normaal hoor, die smallblock bakkies hebben dat ook (F13, F15, F17, etc)
Ok nu heb ik er blanke olie in zitte kroon 1011 en nog een keer wisselen ka. Geen kwaat nee maar is een k*t werk kan bij a niet bij de af tap plug dus kijk het nog even aan wat hij gaat doen
Gr martijn
27 april 2013 om 07:40 #18126942Die blanke olie kan nog wel eens je probleem zijn.
Ik heb exact hetzelfde gehad met een Getrag voorwielaandrijver bak (F25), ook eens een Blanke olie in gedruk, t apparaat was niet meer te schakelen.
Gauw olie bij de dealer gehaald, en deze erin, probleem opgelost.Aftappen even met zijn 2en doen, iemand Drukt de motor opzij met een flinke pijp of knoert van een bandenlichter, de ander draaid de aftapbout eruit..
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.