vectra b 2.5 nog steeds slecht

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum vectra b 2.5 nog steeds slecht

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17266338

    ik heb een andere motor in mijn vectra 2.5 gezet er zat een x2.5xe in ik heb nu alles overgezet op een c2.5xe
    dit past prima auto start en rijd gewoon maar stationaire loopt hij een beetje bonkend als je er mee rijd en geeft
    lekker gas gaat hij als de brandweer maat als je rustig gaat rijden en dus weinig gas geeft (constant)
    dan gaat de auto een beetje schokken/trillen
    ik heb vandaag de bougie`s er uit gehaald maar alleen cilinder 1 en 3 zijn koffie bruin de rest is wit
    ik had vandaag besloten de bougie`s er in te zetten die in de motor zaten voor dat deze gewisseld werd
    en waar hij goed op reed echter als je nu gaat rijden gaat hij ploffen als je vermogen en als je geen vermogen vraagt rijdt hij goed weg
    ik zelf denk toch aan de ontstekings volgorde echter deze heb ik al nagekeken of is deze anders van een c2.5xe
    heeft iemand een idee want ik ben een beetje uitgedacht

    #18237884

    Hoe zijn de bougiekabels?? Vonken wel alle uitgangen van de bobine?

    Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

    #18237885

    Is gelijk, kan ook niet anders zijn daar deze motoren mechanisch exact gelijk aan elkaar zijn.

    Ook de bobine kent geen andere volgorde.

    Als de volgorde niet goed is moet ie altijd beroerd draaien, minimaal 2cilinders die niet meewerken.

    Door WIM-V6, vanaf de teledinges
    let daarom niet te veel op SPELFOUTEN.

    #18237886

    waarom reageerd hij dan zo heftig oop die oude bougie`s

    #18237887

    Lamda sensor, gaat die ook ploffen als die niet goed is.
    Of kapotte bobine. Volgorde niet goed, maar hij is gelijk aan zijn andere broertje.

    #18237888

    Ja een versleten bougie kan bij een verkeerd mengsel net effe minder goed verbranden, dan komt de verbranding te vroeg of te laat, dan gaat ze ploffen, ook kan het zijn dat de verbrandings temperatuur te hoog is.

    Door WIM-V6, vanaf de teledinges
    let daarom niet te veel op SPELFOUTEN.

    #18237889

    Klopsensor?

    Verstuurd vanaf mijn Q10 met Tapatalk

    #18237890

    waar is die klopsensor precies voor ( wat doet hij )
    zou het ook kunnen dat de bobine anders is van een c.2.5 xe
    en dat de mijne niet juist is voor deze motor

    #18237891

    Bobine is alleen optisch anders, past ook niet op het vectra-b inlaat.

    Werking is gelijk pinbezetting is gelijk
    Kabelplaatsen zijn gelijk.

    Klopsensor op onderblok, aan voor en achterzijde motorblok.

    Als deze onjuist werken zou er een storing gegeven moeten worden.

    Door WIM-V6, vanaf de teledinges
    let daarom niet te veel op SPELFOUTEN.

    #18237892

    de auto geeft geen storingen meer aan
    dus ik ga morgen maar weer zoeken
    het lijkt toch iets met de onsteking

    #18237893

    Bobine en kabels is een heel zwak punt bij deze motoren.

    Kijk eens of er sporen van doorslaan op de bougiekabels te vinden is (witte vlekken in de kabels).

    Kijk ook of het huis niet gescheurd is van de bobine (zijn echt haarscheurtjes).

    Door WIM-V6, vanaf de teledinges
    let daarom niet te veel op SPELFOUTEN.

    #18237894

    Moeilijk te zeggen zo.. die van mij liep ook totaal niet goed toen ik m kocht, maar dat waren 2 vacuumslangen die verkeerd zaten..

    Verstuurd vanaf mijn Q10 met Tapatalk

    #18237895

    Dat is ook een verraderlijk stukje van deze V6en.

    De garage van de vorige eigenaar van usbstick zijn auto had een aantal vacuumslangen verkeerd geplaatst.
    Die motor liep daar bijzonder beroerd door.

    Aangezien alles is overgezet vanaf een andere motor sluipt er zo een foutje in.

    Door WIM-V6, vanaf de teledinges
    let daarom niet te veel op SPELFOUTEN.

    #18237896

    Precies,foutje is zo gemaakt..

    Verstuurd vanaf mijn Q10 met Tapatalk

    #18237897

    het zou zo maar kunnen maar ik heb al op het internet gezocht naar een schema
    van alle lucht slangen maar kan dit niet vinden heeft iemand dit misschien voor mij

    en ik ben vandaag even met de labda sonde bezig geweest en gewisseld met een andere oude nu
    ploft hij een stuk minder maar geeft af en toe toch deze storing kan deze ook alle problemen ver oorzaken bij opel zeggen ze van niet

    #18237898

    Als de lambda stuk zou zijn zou deze bij volgas wel goed moeten rijden.

    Dan word de lambda uitgeschakeld namelijk.

    Effe schema uit me kop is lastig maar kan wel effe opsommingkje maken:

    Luchtfilterzijde gasklep is Carterventilatie.
    Onderzijde gasklep is tankontluchting
    Tuutje zijkant is benzinedrukregelaar
    Bovenop half deel inlaat schutbordzijde is vacuumbox links.
    Vacuumbox rechts is multiram kleppen en klepje voor secundaire luchtpomp.
    Op de rambekrachtigerslang is voor de vacuumbox voor binnenluchtcirkulatie klep van je kachel.

    Door WIM-V6, vanaf de teledinges
    let daarom niet te veel op SPELFOUTEN.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.