Vectra B 2.2DTI vs 2.5 V6

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra B 2.2DTI vs 2.5 V6

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17261191

    Ik ben aan het denken mijn 2.2DTI met 128.000km in te ruilen op een vectra B v6,
    Wat denken jullie dat deze nog waard is kwa prijs?
    Tevens wat gaat het vlotste rijden? Mijn 2.2 Gechipt of een 2.5V6

    Hier wat foto’s van mijn 2.2DTI


    #18179307

    Ik zou je 2,2 DTI houden .
    Alleen omdat deze veel minder onderhoud vraagt dan een 2,5l V6 .
    Denk maar eens aan de distributie is riem ipv ketting.

    #18179308

    haha, Deze DTi’s en minder onderhoud???? ze zijn knap storingsgevoleiger, en hebben meer DURE kwalen als de V6.

    Zou zelf afwegen wat je kwa verbruik doet, en belastingen doet.. als ie echt goed loopt, en het kost je niet veel meer, of minder dan de V6 zou ik de Diesel blijven rijden, en de deur uit trappen als de ellende (weer) begint

    Acceleratie zal niet heel veel verschillen van de 2.5 V6 en gechipte 2.2DTi (bij de laatste mits alles PERFECT loopt en GOED is gechipt (op een bank), top van de diesel ligt lager.
    Gechipte diesel kan je niet te lang op top houden, dan word ie te warm, daar heeft de V6 geen last van…

    Willem

    #18179309

    Zijn idd zeer storing gevoelig:) Verdeer gaat ie wel als een brandweer:) Eens de 2.2 DTI perfect in orde is is het een goede motor:)

    #18179310

    wat is het verschil in premie bartje???
    in belgie betaal je toch op motorvermogen belasting??

    ik zou de vaste lasten ook even vergelijken.

    #18179311

    Aan wegenbelasting (word idd berekend op pk’s en cc’s) kost de v6 jaarlijks 87€ meer, verzekering gok ik op een 75€meer:) Dus alles in het nadeel van de v6, Toch vind ik de v6pakken mooier klinken als de 2.2DTI, Onderhoud kan ik zelf doen:)

    #18179312

    De 2.2 DTI storingsgevoelig ??
    Ik rij al 80.000 km met een gechipte omega zonder ook maar één probleem.

    Enige nadeel is dat de inspuitpomp van de diesels vroeg of laat de geest geeft en die zijn vrij prijzig.

    #18179313

    @ Slurpy: X22DTH, of Y22DTR in de Omega.

    indien X22DTH, ja die is vrijwel storingsvrij…
    de Y22DTR, kan echt Veel storingen hebben, word je af en toe mal van.

    Willem

    #18179314

    Idd, mijn y22dtr gezft vaak p00400 aan:) mvg

    #18179315

    In mijn geval is het de DTH

    #18179316

    Dan hebben we het nog niet over de Variabele turbo, welke toch wel GOED warm gereden dient te worden, om niet vast te gaan zitten.

    Willem

    #18179317

    Kan deze ook lijden tot de p0400 code wim? Mijn vectra heeft deze code en kan maar niet vinden waarom:(

    #18179318

    kan heel goed….

    Willem

    #18179319

    Een toertje duitsland kan dus eens geen kwaad:)

    #18179320

    Kan nooit kwaad, Houd wel de motortemperatuur goed in de gaten bij deze diesel, die kan knap oplopen…

    Willem

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.