Vectra A2 naar B204L

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Vectra A2 naar B204L

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 123)
  • Auteur
    Berichten
  • #18031666

    Nice!

    Hoeveel vermogen heeft zo’n saab blok?

    #18031667

    Echt alles past gewoon op de radiateur na (hier zal ik de radiateurbalk voor aan moeten passen).
    Ook zal ik de leidingen van de stuurbekr. moeten verlengen aangezien de stuurbekr.pomp hoger komt te hangen.
    Ik heb de radiateur van de saab echt nodig i.v.m stroomrichting en omdat daar ook de oliekoeler op bevestigd zit.
    Een Saab 900NG is op een onderstel van een Vectra A gebouwd, dus de originele steunen kunnen gebruikt worden.
    Originele achteras van de Vectra heb ik gebruikt, maar gewoon de naven en ankerplaten van de Saab op gezet (zie foto) is gewoon uitwisselbaar.
    Voorpoten zal ik alleen de veerpootlagers op over moeten zetten omdat deze anders bevestigd zitten op de carosserie.
    Ik zal hier foto’s van maken.

    @ astraTD

    Saab blok draait standaard 185 PK.
    Maar met een beetje aanpassingen makkelijk over de 200 PK richting de 250 PK te krijgen.
    Kunnen veeeeeeeeeel meer hebben dan een C20LET en aanschafprijs van een B204L is ook leuker :)

    #18031668

    @ RISL

    Foto-tje van m’n Skyline.
    Na de winter ga ik daar mee verder, want die gaat over een paar maanden de stalling weer in :)

    #18031669

    Gave Skyline hoor!

    Maar je hebt dus de steunen van de Saab gebruikt?
    Wel leuk dat het redelijk plug-and-play is :thumb

    Dan heb je een gave sleeper zonder dat je er heel veel voor hoeft te verzagen o.i.d.

    #18031670

    Idd.
    Koop een Opel Vectra A een Astra F en een Saab 900NG turbo en je kunt een heeeeeeel eind uit de voeten.
    De motoren kunnen ook in een Astra G of Vectra B alleen daar weet ik het fijne niet van.

    Update voor vandaag.
    De remmerij van de Saab gemonteerd incl. poten aan de voorzijde.

    Allereerst de standaard remmen.

    Het verschil tussen de Vectra poten en die van de Saab.

    Dit is een veerpootlager van een Saab, maar deze moet vervangen worden door die van de Vectra.

    Ook de inzetschokbrekers van de Vectra over moeten zetten in de poten van de Saab, omdat anders het lagertje niet paste.
    Schokbrekerstift van de Saab is namelijk dikker.

    Zie hier het resultaat.

    Tot snel!!!

    #18031658

    Respect voor je werk, je gaat erg snel vooruit :thumb

    #18031671

    Ziet er weer goed uit :thumb

    #18031672

    thx :thumbup

    even nog een foto-tje van hoe hij er bij staat.
    tevens ff een APP geprobeerd op d’n telefoon.

    #18031673

    Zoooo volgens mij kan je morgen al de sleutel omdraaien en knurren met dat ding :shock:

    :thumb

    #18031674

    nou er moet nog wel het 1 en het ander gebeuren…
    maar heb nu weer minder tijd, aangezien de vakantie voorbij is.
    maar ik hou jullie op de hoogte.
    maak overal foto’s van…

    #18031675

    Gaaf hoor, ken de klep nog dicht? :D

    #18031676

    ja hahahah, maar dat gaat gewoon ;)

    #18031677

    Anders is het geen schande hoor zonder motorkap te rijden :jerry

    #18031678

    potverdikkie dat is gaaf, de steek van de saab is dat 5×110?

    laat ik nou ook nog een A vectra hebben, brengt me goeie ideen :vertag

    #18031679

    steek is idd 5×110…

    #18031680

    Kijk dat is leuk. Ik heb zelf ook een vectra a2 maar ik heb er een c20let ingebouwd.
    En net als die van jou ook een sleeper. Dat zorgt wel voor verbazende blikken bij het stoplicht :agent

    #18031681

    Leuke en nette Vectra heb je!!!
    Hoop dat ik wat verbazende blikken tref straks.
    Want dat was met m’n corsa namelijk wel zo!!!

    #18031682

    Gaaf hoor!
    Je zou er bijna een How-to van kunnen maken… ;)

    #18031683

    Daar ben ik mee bezig een complete ombouwhandleiding! De bedrading is het meeste werk nog wel aan de ombouw, daarvoor heb ik plug and play draadboompjes ondertussen klaar. Ik snap nog steeds niet dat niet meer mensen aan de saab conversie beginnen, hoeveelheid werk valt echt mee en kostentechnisch een stuk interessanter dan een LET ombouw!
    Succes met de ombouw rens!

    #18031684

    Gaaf! Plaats je ‘m dan ook hier op het How-To-forum?

    #18031685

    zoals gezegd nog wat foto’s van m’n 1ste en 2de dagelijkse auto

    m’n allereerste auto

    V-maxx verlaagd, powersprint kat en middendemper vervanger, universele einddemper, bumpers vectra A2, mattig motorkap verlenger, A2 achterlichten en kofferbakstrip, 17 inch MAM 7 Nuvo velgen

    deze reed ik toto op een lantaarnpaal en is dus helaas niet meer onder ons

    toen maar een A2 aangeschaft

    deze opnieuw v-maxx verlaagd (deze keer met schokkers), powersprint middendemper vervanger, en Sebring einddemper, en velgen over gezet

    verkocht aan andere mensen, maar is helaas ook niet meer onder ons

    maargoed, dit is dus precies de reden waarom ik voor een Vectra A gekozen heb
    oude tijden herleven weer een beetje alleen zal het dit keer niet om het uiterlijk gaan…

    #18031686

    Vectra A blijft een erg mooi model

    :thumb

    Ga zo door Rens ;)

    #18031687

    @mantamarkie wrote:

    Daar ben ik mee bezig een complete ombouwhandleiding! De bedrading is het meeste werk nog wel aan de ombouw, daarvoor heb ik plug and play draadboompjes ondertussen klaar. Ik snap nog steeds niet dat niet meer mensen aan de saab conversie beginnen, hoeveelheid werk valt echt mee en kostentechnisch een stuk interessanter dan een LET ombouw!
    Succes met de ombouw rens!

    ik zou wel willen, maar heb net het model waar je aan de koets moet slijpen en lassen.
    en daar wil ik niet aan beginnen, want dan kijkt het niet orgineel.
    kan zo gauw die foto niet meer vinden, maar staat ergens hier.
    voor de rest vind ik het een super project :thumbup :thumbup :thumbup

    groeten.

    #18031688

    conversie draadboom heb ik ook via Mark.
    ik moet zeggen, het ziet er heeeeeeeeeeeel netjes uit, en zeker de moeite waard.

    #18031689

    @kadett4x4 wrote:

    @mantamarkie wrote:

    Daar ben ik mee bezig een complete ombouwhandleiding! De bedrading is het meeste werk nog wel aan de ombouw, daarvoor heb ik plug and play draadboompjes ondertussen klaar. Ik snap nog steeds niet dat niet meer mensen aan de saab conversie beginnen, hoeveelheid werk valt echt mee en kostentechnisch een stuk interessanter dan een LET ombouw!
    Succes met de ombouw rens!

    ik zou wel willen, maar heb net het model waar je aan de koets moet slijpen en lassen.
    en daar wil ik niet aan beginnen, want dan kijkt het niet orgineel.
    kan zo gauw die foto niet meer vinden, maar staat ergens hier.
    voor de rest vind ik het een super project :thumbup :thumbup :thumbup

    groeten.

    Klopt, die foto staat in mijn topic (project saabstra) maar toch denk ik dat het makkelijker kan zonder de hele balk te hoeven verbouwen, beetje aan het neuzen geweest:
    http://www.uksaabs.co.uk/UKS/viewtopic.php?f=35&t=87345&view=previous” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Hier zie je toch dat het past zonder de balk te hoeven versmallen, de motorsteun is niet helemaal mijn idee, denk dat je beter een nieuwe bloksteun kan maken zodat het chassis misschien helemaal ongemoeid kan blijven maargoed. Het jeukt alweer bij me het zelf te proberen :jerry

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 123)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.