Vectra A2 naar B204L

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Vectra A2 naar B204L

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 123)
  • Auteur
    Berichten
  • #17249110

    Bij deze een nieuw topic.
    Binnenkort zal de Vectra er dan toch echt aan moeten geloven.
    Heb in Dec 2011 een Saab 900NG Turbo gekocht, puur voor de motor en remmerij.

    Foto.

    Jan 2012 kwam mijn Vectra voor de deur te staan, en ben ik begonnen met het strippen van de Saab.
    Heb de Vectra tot nu toe altijd gebruikt als daily, omdat ik ook nog een Nissan Skyline R32 (Japanse import) voor de deur heb staan.

    Foto’s.

    Ook heb ik momenten gehad dat ik op het punt stond de Vectra en heel de mikmak te verkopen.
    Maar omdat het toch telkens weer jeukt, zal ik hem uiteindelijk toch afmaken.
    Maargoed, terugkomend op het Vectra project met wat foto’s.

    Hier begonnen met het strippen van de Saab.

    Setje Koni geel voor de achterzijde, die ik heel goedkoop op de kop kon tikken.

    Hier nog wat foto’s van het strippen.


    M’n maat die ff aan het bijkomen is.

    Voor de rest op het moment geen nieuws, alleen dat ik nog wat spulletjes gescoord heb.
    Andere versnellingsbak met een kortere overbrenging en waar de koppelingskabel aan kan.
    De versnellingsbak die origineel achter het blok zat was er namelijk een met hydr. druklager.
    Ook nog een set staal klaarliggen 5×110 met platte bandjes.

    Moet er wel even bijzeggen, dat het in een slakkentempo afgemaakt gaat worden, omdat ik dus 2 projecten voor de deur heb staan :hmmz

    Voor de rest, voel je vrij om te posten…

    #18031641

    Ik kan zweren dat ik deze topic eerder gezien heb, misschien op een ander forum?

    #18031642

    @GS2.6 wrote:

    Ik kan zweren dat ik deze topic eerder gezien heb, misschien op een ander forum?

    Klopt ik heb dit verhaal ook al een keer gelezen met de zelfde foto’s..
    Denk dat topic starter zijn oude topic niet meer kan terug vinden hier.

    #18031643

    dat heb je dan goed gezweerd.
    het topic is idd eerder geopend, maar dan in een topic waar 6 projecten door elkaar staan, waaronder Corsa’s.
    dus het werd eens tijd voor een vers topic.
    aangezien ik mijn corsa niet meer heb, en de meeste van de andere corsa’s (van vrienden) ook verkocht zijn…

    #18031644

    hoe lang ben je hier nu al mee bezig??

    #18031645

    word leuk om te volgen dit topic :D

    #18031646

    ik ben nu een half jaar in bezit van alles.
    heb bijna alles liggen om hem in elkaar te zetten.
    maar heb er niet z’n haast mee en aangezien ik ook nog een Japanse import (al eerder vermeld) voor de deur heb staan, duurt het gewoon wat langer.

    #18031647

    aardig project ,succes ermee

    #18031648

    hehe EINDELIJK!!!

    aangezien ik deze week vakantie heb, ben ik eindelijk toch maar begonnen aan de vectra.

    allereerst de rest van het interieur eruit gehaald, nadat ik vorige week al een begin had gemaakt.


    vandaag begonnen aan de remmerij en vering achter.
    remmen van de Saab, verlagingsveren en koni’s gemonteerd.

    voor

    en na

    2 griptangen op de remslangen gezet achter, aangezien de remleidingen die ze gemaakt hadden te kort waren.
    moet ik dus van de week nog even voor terug.
    morgen staat er in de planning om z’n huidige 1.6i motor eruit te lepelen, en in het weekend de Saab motor erin te hangen.

    #18031649

    vandaag weer ff gehobby-t
    motortje er op het gemak uit gehaald.

    klaar om de auto voorgoed te verlaten.


    zoooooo…

    en laatste foto voor vandaag.
    motortje klaar om naar H de Kok te vertrekken voor export.

    #18031650

    Goed bezig, carosserie ziet er ook nog top uit :thumbup

    #18031651

    ik mag idd niet klagen over de carosserie.
    alhoewel er wel een plaatje gelast moet worden.
    achter in de kofferruimte waar de contra-platen van de trekhaak zitten.
    net naast 1 van de 2 contraplaten zit een gaatje en is wat krokant.
    maar met een plaatje van ongeveer 5 bij 5 cm is dit verholpen :)

    #18031652

    Ik wou net zeggen carrosserie ziet er nog tip top uit :thumb

    Ik ga je topic zeker volgen succes ermee :thumb

    #18031653

    @Rens_Corsa wrote:

    ik mag idd niet klagen over de carosserie.
    alhoewel er wel een plaatje gelast moet worden.
    achter in de kofferruimte waar de contra-platen van de trekhaak zitten.
    net naast 1 van de 2 contraplaten zit een gaatje en is wat krokant.
    maar met een plaatje van ongeveer 5 bij 5 cm is dit verholpen :)

    Wauw, dat is dan waarschijnlijk meer een roestplek door een onzorgvuldig geplaatste trekhaak, verder nergens op de bekende plaatsen trammelant?

    #18031654

    nou vooruit.
    linker veerschotel achter een klein beetje opervlakkige roest, maar dat wordt verholpen.
    en een plekje achter de vulpijp van de tank (te zien op foto).
    nou als dat alles is voor een 17 jaar oude vectra ;)

    #18031655

    Veerschotels horen er bij anders is het geen echte Opel :jerry
    bij mn astra zijn ze ook iets aangetast maar een borstel en menie doet wonderen
    leuk om te zien dat je een goede basis hebt gekozen voor een ombouw
    niet iedereen snapt dat :D

    #18031656

    idd.
    maar het is niet alleen een goede basis, maar ook een leuke basis.
    tenminste dat vind ik als Vectra A liefhebber.
    dit is m’n derde inmiddels.
    heb voor deze nog een ’91er en een ’93er gehad.
    weleens foto’s van gepost toch hier??

    #18031657

    ja, klopt maar je bent vrij ze nogmaals te posten hoor :kewlpics
    heb zelf een ’92 2.0 GT Sedan gehad
    alleen was ik 6 jaar geleden nog niet zo bevriend met meneer lasapparaat :(
    wilde hem ombouwen naar 4×4 en de c20ne voorzien van turbo
    maar helaas was het chassis gatenkaas :(

    nog plannen met het uiterlijk, of wordt het een sleeper look? :D

    #18031660

    Na een paar dagen te hebben gewacht op de koppeling ben ik vandaag weer verder gegaan aan de Vectra.

    Allereerst nieuwe koppeling gemonteerd, en na een kleine 2 uurtjes stond de Vectra er zo bij.

    Morgen verder aan de wielophanging voor.
    Ook zullen hiervan weer foto’s gepost worden.

    #18031661

    Ziet er dik uit :thumb

    #18031659

    mooi werk, als je klaar ben met de ombouw moet je voor de gein eens een lijstje maken met de kosten van een b204 tov een c20let, dan ben ik wel benieuwd wat het scheeld,

    #18031662

    leuk project.
    lekker bezig :thumb

    #18031663

    Zeker goed bezig!!
    Hoe werkt dat dan met de assen? Welke gebruik je?

    #18031664

    @ Trashmetal
    Auto krijgt gewoon een sleeper-look, en blijf gewoon op steelies staan, en waarschijnlijk weer met Astra G wieldoppen (net als m’n ex corsa).

    @ Marcel
    Tot nu toe heeft het me (met ruime schatting) nog maar net 1500 euro gekost (incl de auto’s).

    @ Kaneelschep
    Ik ga gewoon met de Saab assen rijden, want ook komen er de poten van de Saab (incl remmerij) onder.
    Daar ga ik dadelijk aan beginnen, zal hiervan ook foto’s maken.

    Voor de rest zal het weer wat langer gaan duren, aangezien ik morgen weer moet gaan werken.
    Dus heb ik alleen in de avonduren en in de weekenden tijd.
    In de avonduren zal er niet veel gedaan worden, omdat als ik van half 8 tot 6 uur gewerkt heb iedere dag, ik blij ben dat ik in de bank kan gaan hangen :)

    Hou jullie op de hoogte…

    #18031665

    Ziet er goed uit!
    En foto’s van je R32 mogen hier ook hoor ;)

    Heb je zelf motorsteunen gemaakt of waren er motorsteunen die pasten?

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 123)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.