vectra a v6 c25xe storing! weet weet iets hierover?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum vectra a v6 c25xe storing! weet weet iets hierover?

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17257843

    ik heb een vectra a v6 gekocht van een 2e eigenaar.
    auto heeft het laatste 1.5 jaar stil gestaan ivm geld gebrek.
    nu heb ik hem en er een paar dingen aan gedaan voor de apk waar hij vlot weer doorheen kwam en kom nu tot de conclusie dat er een storing in zit.
    bij het uitlezen geeft hij code 17 klopsensor aan. soms gaat hij aan en soms zie je hem enkele km-ters niet terugen dan komt hij tijdens het rijden ineens weer terug. bij koude motor zit hij er meestal meteen in.
    deze vervangen afgelopen maandag door een goede maar maakt geen verschil.
    gisteren nieuwe olie met filter en nieuwe bougie’s vervangen omdat ik dacht dat het daar misschien mee te maken had maar dus ook niet.
    is er iemand die dit probleem herkent? of weet wat ik nu moet ondernemen! [ben even door mijn ideeën heen]

    #18144478

    Zijn de kabels en stekkers verder in orde en heb je ‘m tussentijds ook een keer gereset? Uurtje accu loskoppelen en daarna weer erop, kan het zijn dat je foutmelding gewist is en dat het (voorlopig) niet meer terugkomt. Kan goed zijn dat je de komende tijd nog wel eens een storing krijgt links of rechts. 1,5 jaar stilstaan doet meestal geen goed. Oliewissel + filter en bougies kan in ieder geval geen kwaad na zo’n tijd.

    #18144479

    tijdens het vervangen vd olie en bougie’s heb ik inderdaad beide polen van de accu los gemaakt.daarna het brandstof filter meteen vervangen dus qua uren moet het wel goed zitten. had zelf ook even op een “reset” gehoopt.

    #18144480

    Punt 1: Als het MM lampje brand, zal hij na het resetten net zo hard branden, er is namelijk ECHT een storing aanwezig wanneer deze brand.

    Klopsensor storing:

    1: Klopsensor kapot deze heb ik volgens mij nog wel los liggen
    2: Motor kapot, kantelende zuigers

    Willem

    #18144481

    ik heb gisteren even lopen rond kijken hier op het forum wie nog meer last heeft gehad en kwam het verhaal van erwin tegen en begon mij hier al zorgen over te maken. :(
    blok heeft nog maar 152.315 gelopen en kan het nog steeds niet echt geloven dat het blok zelf een probleem heeft.
    ben er wel flauw van. 1st mijn b vectra v6 waar we de storingen niet uit krijgen en nu mijn a vectra v6 waar storing in zit.
    denk dat ik maar over stap op iets simpelers [1.2 d kadett oid] :D

    #18144482

    heb je al de sensor zelf vervangen en dan VOORAL juist gemonteerd????

    Willem

    #18144483

    sensor is vervangen tijdens het vervangen van de distributie set. stond daar toch op de brug en aangezien mijne verlaagd is en ik geen brug heb is dat de makkelijkste oplossing.
    ze hebben de sensor -aangezien je er slecht bij kunt- handvast vast gezet wat volgens hun wel met 20a25 nm overeen komt.
    gisteren 40km mee gereden. hij begon met storing en bij 60 graden motortemperatuur ging hij uit. even een paar keer iets steviger opgetrokken en hij ging weer branden voor 5 minuutjes. ging even later weer uit en ik heb hem voor de rest vd kmters niet meer gezien.
    vanmorgen even weer gestart en hij zit er meteen weer in. :fy1

    #18144484

    denk dat die sensor niet goed is gemonteert

    #18144485

    ja klopsensor storing, had precies het zelfde, soms word ie ook te vast gezet dan is ie kapot.
    ik had hem hand vast gezet

    heb een andere sensor gemonteerd op het juiste moment en geen problemen meer gehad.

    en let op, mijne is 2 keer in mijn multi-v riem gelopen. dat was dus 2x 69 euro ……

    dit neemt niet weg dat het nog in je blok zou kunnen zitten !

    #18144486

    dus handvast zou kunnen betekenen dat het niet correct zit begrijp ik uit jouw tekst! :hmmz
    ik kan eventueel die van de x25xe nog proberen maar je kan er niet bij met een momentsleutel denk ik.
    dinsdag even bij dhz overleggen wat te doen!

    #18144487

    met de hand zal het nooit precies 20nm zijn ! daar verkijk je je snel op.
    hand vast versta ik als 5 a 8 nm ! zoals klepdeksel boutjes, hoeven echt niet zo vast gedraaid te worden

    je kan er alleen bij met een moment sleutel via onder. tenminste dat is bij mijn calibra zo !

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.