Vectra 3.0 v6 cdti

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra 3.0 v6 cdti

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Auteur

Hallo Allemaal,

Ik heb een mooie Vectra 3.0 vdti automaat op het oog bij onze oosterburen. Cosmo uitvoering, 99.xxxkm met de fijne multicontour-stoel.
    Ik heb al veel gevonden over kwaaltjes zoals dieselpomp en verstuivers (welk merk heeft dat tegenwoordig niet), echter heb ik niet duidelijk kunnen vinden bij welke kilometerstand dit soort zaken doorgaans optreden. Er bestaat nl. de mogelijkheid om een garantieverzekeringn af te sluiten; maar ik wil graag weten of dat zich bij deze kilometerstand loont.

Voor info/tips/tricks en kilometerstanden ben ik erg dankbaar.

Voor de liefhebbers, het gaat om deze wagen;

MOBILE

Groeten Martijn

Bij mij had ie met 184.000 brandstofpomp problemen en met 200.000 koppeling + vliegwiel.

Kosten brandstofpomp (je hoeft vaak enkel de drukregelaars op de pomp te vervangen, dat is doorgaans probleem, zal rond de €800 tot €1000 of wat meer liggen incl. Onderdelen.

Verstuivers zijn van Denso en zijn te reviseren, mits niet compleet op, bij moeten vervangen zit je in NL bij de dieselbedrijven zoals Buchli op €450 per stuk en bij de dealer op 1286€ per stuk excl. Btw

Ff gekeken, maar dit betreft de z30dt, heeft wel minder last. Van de pomp als de y30dt van wat ik al met alle onderzoeken zag.

Da`s een bijzonder mooie Vec. die je daar in Duitsland gevonden hebt.
    Zeldzame kleur, speedlines eronder en bomvol opties.

Ik zou het wel weten als ik voor zo`n dikke diesel in de markt zou zijn.
    Ben benieuwd of we binnenkort meer foto`s gaan zien van deze ( dan misschien jouw ) Vectra op dit forum.

Bedankt voor de reacties tot dusver. Ik ben nog druk met het kat-en-muis-spelletje v.w.b. prijs, dus hopelijk binnenkort meer (positief) nieuws.

Supermooie Vec! En toevallig of niet: Ik heb deze Vec. ook voorbij zien komen tijdens mijn zoektocht naar een nieuwe Vec.
    Ik zocht ook een diesel en twijfelde over importeren. Het is een 1.9 CDTi (120 pk, 6bak) Executive geworden die in 08-2009 op kenteken is gezet: Originele NL auto, geen import (zie ook: http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=6&t=392&start=4850)
    Aangezien ik 40.000 km/jaar rijd is een V6 (helaas) financieel minder aantrekkelijk voor me (verbruik/belasting/onderhoud).
    Mijn ervaring was dat importeren zich niet loont voor dergelijke auto’s. Ik heb namelijk EUR 11.000,- betaald (bij een BOVAG bedrijf) voor mijn Vec. en dit betreft ook een redelijk luxe exemplaar: Volleder met stoelverwarming, electr.kofferdeksel, CD70 NAVI met CID, AUX en bluetooth. Getint glas achter, xenon, licht en regensensor en 119.000 km. op de teller.

Voor importeren moet je volgens mij al snel EUR 2.500,- rekenen voor dergelijke auto’s en grote diesels zijn in NL niet populair op de 2ehands markt. Dit komt dan ook de vraagprijs weer ten goede!
    Uiteraard is het aanbod over de grens vele malen groter en mooier, maar als je geen haast hebt (net als ik destijds) komt er in NL af en toe ook wel een leuk exemplaar voorbij.
    De mijne lijkt sterk op deze: http://www.autotrader.nl/auto/4W4UY/detail/

Succes!
    STiGGEL

@M_Prins wrote:

Hallo Allemaal,

Ik heb een mooie Vectra 3.0 vdti automaat op het oog bij onze oosterburen. Cosmo uitvoering, 99.xxxkm met de fijne multicontour-stoel.
    Ik heb al veel gevonden over kwaaltjes zoals dieselpomp en verstuivers (welk merk heeft dat tegenwoordig niet), echter heb ik niet duidelijk kunnen vinden bij welke kilometerstand dit soort zaken doorgaans optreden. Er bestaat nl. de mogelijkheid om een garantieverzekeringn af te sluiten; maar ik wil graag weten of dat zich bij deze kilometerstand loont.

Voor info/tips/tricks en kilometerstanden ben ik erg dankbaar.

Voor de liefhebbers, het gaat om deze wagen;

MOBILE

Groeten Martijn

Brandstof: volle tank is ca 800km bij een 3.0
    Wegenbelasting is ca 425 per kwartaal

En dan nog verzekering.

Hoi Stiggel,
    Jij hebt anders ook een schitterende Vectra gevonden als ik de plaatjes zo zie!
    Ik heb het voordeel dat ik de auto niet in hoef te voeren (militaire regeling) en dus geen BPM hoef af te dragen. Daarnaast verhuizen we volgend jaar naar Duitsland waarbij de wegenbelasting een lachertje is vergeleken met Nederland. De reden dat ik in Duitsland op zoek ben gegaan heeft enerzijds te maken met het Prijs- en BPM-voordeel en anderzijds met de kilometerstanden. In Nederland moet je toch relatief diep in de buidel tasten voor auto’s met een redelijke kilometerstand, als ze al te vinden zijn.

Ik wil graag een diesel automaat en kwam deze 3.0 tegen. Ziet er uit om door een ringetje te halen. Deze auto heeft eerst een tijdje bij een particulier te koop gestaan in Hamburg, maar die heeft ‘m uiteindelijk toch maar ingeruild bij zijn Opel dealer.Laatste beurt bij 93.000 kilometer in september 2012 en rondom is de remmerij toen vervangen.
    Het enige waar ik (een heel klein beetje) over twijfel is de 3.0 of de 1.9 i.v.m. het brandstofverbruik.

Deze 1.9 kwam ik ook nog tegen
    Vectra 1.9

BTW kan ik terug krijgen. Iets minder vol dan de groene, maar nog steeds rijk uitgerust, goedkoper in aanschaf en verzekering.

Lastige keuze tussen verstand en gevoel haha.

Voor de groene wil de verkoper €9000,- hebben, maar dat is de tussenstand na 1 proefrit en 1 aftastend prijspraatje :)

@Kimmie; bedankt voor de tip. dat valt me alleszins mee. Wegenbelasting is nu nog € 0,- :thumb maar als we verhuizen zal dat om en nabij de € 500 tot € 600,- per jaar zijn

Als ik geen BPM hoefde af te dragen en naar Duitsland zou verhuizen, dan wist ik het ook wel:
    Dan kocht ik ook zo’n heerlijke Duitse 3 liter V6! Dat extra brandstofverbruik nam ik dan voor lief, alhoewel de diesel in Duitsland wel weer duurder is dan hier in NL… Ga je in de grensregio wonen?
    Ik betaal EUR 128,- per maand aan belasting en op een volle tank (50 liter) rijd ik gemiddeld 900 km.
    Aan jou de keuze!

Succes.

@M_Prins wrote:

Hoi Stiggel,
    Jij hebt anders ook een schitterende Vectra gevonden als ik de plaatjes zo zie!
    Ik heb het voordeel dat ik de auto niet in hoef te voeren (militaire regeling) en dus geen BPM hoef af te dragen. Daarnaast verhuizen we volgend jaar naar Duitsland waarbij de wegenbelasting een lachertje is vergeleken met Nederland. De reden dat ik in Duitsland op zoek ben gegaan heeft enerzijds te maken met het Prijs- en BPM-voordeel en anderzijds met de kilometerstanden. In Nederland moet je toch relatief diep in de buidel tasten voor auto’s met een redelijke kilometerstand, als ze al te vinden zijn.

Ik wil graag een diesel automaat en kwam deze 3.0 tegen. Ziet er uit om door een ringetje te halen. Deze auto heeft eerst een tijdje bij een particulier te koop gestaan in Hamburg, maar die heeft ‘m uiteindelijk toch maar ingeruild bij zijn Opel dealer.Laatste beurt bij 93.000 kilometer in september 2012 en rondom is de remmerij toen vervangen.
    Het enige waar ik (een heel klein beetje) over twijfel is de 3.0 of de 1.9 i.v.m. het brandstofverbruik.

Deze 1.9 kwam ik ook nog tegen
    Vectra 1.9

BTW kan ik terug krijgen. Iets minder vol dan de groene, maar nog steeds rijk uitgerust, goedkoper in aanschaf en verzekering.

Lastige keuze tussen verstand en gevoel haha.

Voor de groene wil de verkoper €9000,- hebben, maar dat is de tussenstand na 1 proefrit en 1 aftastend prijspraatje :)

@Kimmie; bedankt voor de tip. dat valt me alleszins mee. Wegenbelasting is nu nog € 0,- :thumb maar als we verhuizen zal dat om en nabij de € 500 tot € 600,- per jaar zijn

Ik rijd nu dagelijks 100km per dag, waarvan 70km alleen maar snelweg.

Bij 100km/u in de 6 haal ik max 850km :-(

Bij constant 120/130 in 6 max 700 tot 750 km op volle tank :-(

Ik rijd dagelijks 140 km. waarvan 120 km. alleen maar snelweg.
    Aangezien ik graag een beetje doorrijd heb ik ook een gemiddeld gebruik opgegeven. Waar mogelijk rijd ik tussen de 140 en 150 km/h, maar ik heb ook regelmatig file.
    Als ik continu 100 km/h in de 6 rijd, dan kom ik vermoedelijk nog (veel) verder op één tank, maar da’s voor mij niet realistisch.
    En die 900 km. per tank wél!

STiGGEL

@kimmiej666 wrote:

Wij rijden hier ook geen 100 hoor :-) op terugweg is laatste stuk snelweg allemaal 130, dus standaard tussen de 130 en 150 op dat laatste stuk..

Neem geen 3.0 om almaar braaf en zuinig te rijden :-)

En wie weet over 3 weken ga ik weer een keer mn dieselfilter vervangen, misschien dat het een klein beetje scheelt.

Is dan alweer 15dkm geleden (4 maand terug :wtf )…

Super mooie Vectra zeg :wub Speedline velgen bijzondere maar wel mooi kleur :wub en alles der op en der aan :thumb Zo’n 6 pitter is genieten :wub

@kimmie: je verbuik valt me niet tegen op zich. Uitgaande van een 60 liter tank zit je tussen de 1:12,5 en 1:14. Lijkt me niet gek voor een 3l v6.

En Stiggels verbuik valt me ook mee eerlijk gezegd.

Wat vinden jullie van de prijs, € 9000,-? Mij lijkt het wel gepast, maar ik wil er eigenlijk nog iets onder uitkomen om de kosten voor het naar NL halen nog een beetje terug te verdienen.

@kimmiej666 wrote:

Vind het nog wel meevallen. Ben met een goede vriend mee geweest in zijn Corsa C gsi. Maar 400 km gereden met de Corsa en tank weer 3 kwart leeg :shock: oke tankinhoud is ook maar 40 liter en betaald veel minder wegenbelasting dan ons. Nou doe mij men dieseltje maar :jerry

Goed met mijn 1.9 (al ben ik een rustige rijder) haal ik makkelijk 1000 km uit een tank. En soms even de polder in hier en lekker los gaan :jerry

@Helmer opelfan wrote:

@kimmiej666 wrote:

Vind het nog wel meevallen. Ben met een goede vriend mee geweest in zijn Corsa C gsi. Maar 400 km gereden met de Corsa en tank weer 3 kwart leeg :shock: oke tankinhoud is ook maar 40 liter en betaald veel minder wegenbelasting dan ons. Nou doe mij men dieseltje maar :jerry

Goed met mijn 1.9 (al ben ik een rustige rijder) haal ik makkelijk 1000 km uit een tank. En soms even de polder in hier en lekker los gaan :jerry

Klopt corsa GSI is zeker niet zuinig.

Mn corsa c 1.2 doet 600 tot 650 op volle tank, maar wel 100/110 rijden dan. (dus toch goed voor 1 op 15,5/16)
    (harder wil ik nu ook niet met verrot lager en volengs mij kromme velgen)

@M_Prins wrote:

@kimmie: je verbuik valt me niet tegen op zich. Uitgaande van een 60 liter tank zit je tussen de 1:12,5 en 1:14. Lijkt me niet gek voor een 3l v6.

En Stiggels verbuik valt me ook mee eerlijk gezegd.

Wat vinden jullie van de prijs, € 9000,-? Mij lijkt het wel gepast, maar ik wil er eigenlijk nog iets onder uitkomen om de kosten voor het naar NL halen nog een beetje terug te verdienen.

€900 eraf lijkt mij zeker mogelijk.

€900 eraf lijkt mij zeker mogelijk.

Je bedoelt nog eens 900 euro eraf, dus 8100 euro?? (hij staat te koop voor 9900; hij wil hem aan mij kwijt voor 9000 na de eerste prijs-aftasting)

Dat lijkt mij persoonlijk wel heel veel minder, maar goed; waar kan ik tekenen?? :D

Nee bedoel idd €900 van de vraagprijs, dus totaal €9000 is nette prijs voor een c2 met zo weinig km.

dat dacht ik ook, maar als rechtgeaarde Hollander moet je wel proberen iets meer uit de kan te halen :)

Ik zou ook proberen nog iets te zakken:
    Vergeet niet dat het een Duitse prijs is. En het betreft een C2 uit 2006, dus niet de allernieuwste…

@M_Prins wrote:

dat dacht ik ook, maar als rechtgeaarde Hollander moet je wel proberen iets meer uit de kan te halen :)

Proberen is het idd altijd waard.

Heb dat bij mn corsa c ook gedaan, zeer luxe uitgevoerd met toen 199dkm, maar zoek er n maar 1 van 2003 met al mijn opties, vind je niet snel.

Wordt nog snel 2500 tot 3500 voor een corsa c uit 2003 gevraagd en heb em toch veel goedkoper aangeschaft half jaar terug.

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.