Vectra 2008 CDTI Aankooptips

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra 2008 CDTI Aankooptips

• Dit onderwerp bevat 0 reacties, 9 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren geleden door .
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 32)
  • Auteur

Beste forummers,

Ik ben van plan om een Vectra aan te schaffen maar nu heb ik wat vragen aan jullie.
    – Motorblok van de auto is gereviseerd nadat de distributieriem was gesprongen. Is dit een vaak voorkomend probleem?
    – Wanneer moet een automaatbak worden gereviseerd?
    – Zijn er nog bekende problemen met de Vectra’s?

Ik wil hem in taxi gaan gebruiken voor mijn werknemers. Daarom dat ik het e.a vooraf al wil uitsluiten of mee rekening houden.

Het betreft een Vectra 1,9cdti 2008 Business Automaat 250.000 km , motorblok is gereviseerd bij 230.000 (04-2012).

Groeten,
    Carlsson :agent

Welkom hierzo!

Dat de dist.riem breek gebeurd zelden. Meestal is de oorzaak selcht onderhoud ( dus te laat vervangen van riem ) of waterpomp die vast slaat. ( waardoor de riem breekt )

Gaat het om een 100, 120 of 150pk versie??

Het vliegwiel is een heikel punt bij deze diesels. Die is prijzig en gaat geregeld stuk!
    Verder zijn de motoren wel goed. De mijne heeft nu 330.000km gelopen en is nog lang niet van plan op te geven !!

Heb zelf het 150 pk blok met 250. K+ op de klok. Daar heb je ook last van vervuilde egr en inlaatspruitstuk. Het beste de gelijk af te doppen, scheelt je een nieuw inlaatspruitstuk om de 90.000 km.
    Verder een goed lopend blok. Zou voor veelvuldig gebruik als taxi in het stadse verkeer gaan voor een 100 of 120 pk versie. Dan heb je geen last van het beruchte stangetje op de wervelkleppen.

Automaat gewoon tijdig spoelen en idd zoals speaker zegt, onderhoud voorkomt narigheid.
    Succes met je keuze

Groet jraaf

Het is de 110kw dus 150pk versie.
    “beruchte stang op het wervelkleppen” houd in?
    Toch niet de soortgelijke “Swirl Flaps” welke in mijn bmw 530d zitten?

Yep, met dit verschil dat ze bij de vec niet in je blok vallen als ’t stangetje los gaat.
    Schijnt bij de 530 wel eens voor te komen :thumbdown

Groet jraaf

Vectra CDTI is een fijne auto, heb eerst de GTS 2.2DTI gehad en daarna de GTS 1.9CDTI. Ik zou zelf niet zo snel een auto kopen die al zoveel kilometers gedraaid heeft. Hij hoeft nog lang niet stuk te gaan maar alles heeft zoveel gedaan. Daar komt bij dat de onderdelen qua prijs aardig op BMW en Mercedes niveau liggen, en dat voor een Opel :shock:

Voor de rest staat hierboven al wel waar je op zou moeten letten als je een Vectra aanzou willen schaffen.

Hoe kan ik dan een defecte stang herkennen?
    Dat hij veel heeft gelopen – tsja…. Wel een voordeel motorblok is 20dkm geleden gereviseerd zit nog 1 volle jaar garantie op.
    De werknemers gaan nooit echt zuinig om met de auto’s, de is voor mij zeer goedkoop ;)

Ik had een 150 pk uit 2009.
    Maar had na 14dz km al ellende en dat heeft 3 jaar geduurd met talloze dure reparaties en steeds komt de ellende terug.
    heel veel ergenis gehad met deze vectra bleef maar stotteren en inhouden.
    Volgens de dealer zijn er zelfs auto’s terug genomen met deze klachten omdat ze niet oplosbaar zijn
    Wij hebben hem maar weg gedaan en een nieuwe Kia cee’d gekocht.
    Voor mij nooit geen diesel meer met al die millieu eisen.
    Doe er je voordeel mee.
    Denk wel de moter is slechts 30000km oud maar de rest hobbelt al 250000km mee.
    Kijk naar het topic van Calberts die heeft er ook eentje gekocht met 250000km en die heeft nu de ellende van een ander.

Succes.

Let maar niet op Mike Hammer , die is een beetje (!) negatief :hmmz :hmmz :sleeping

Dat de rest 250.000km oud is begrijp ik.
    De onderdelen van een Opel kosten ook niet zoveel. Heb al een Vivaro rijden…..
    Met auto’s moet je gewoon geluk hebben vind ik tenminste :thumbup
    Ij ga vanmiddag even de topic doorlezen.

Als er weinig speling in zit, bij het gas geven zou de stang goed moeten bewegen. Maar als de blok gereviseerd is dan zal dat ook meegenomen zijn lijkt mij. De auto is van 2008, in 2007 is de inlaat vervangen voor een betere tijdens de productie. Het verschil bij de bmw is dat de vinnen afbreken en in de motor schiet, waardoor dus de motor kapot gaat, bij de vec en astra breekt alleen de stang waardoor ze niet meer bewegen. Je kan eventueel de GMnummer controleren wat op de inlaat staat of er een gemodificeerde versie in zit. Als je de vec koopt, gewoon de egr deleten. Scheelt je een hoop hoofdpijn met dat inlaat. En onzuinig rijden, tja taxichauffeurs he, zijn er zat die hard rijden. Bij de Z19DTH 150pk kan je beter onzuinig rijden dan zuinig.

Galaxy Nexus Tapatalk

@carlsson wrote:

Hoe kan ik dan een defecte stang herkennen?

Hierbij een pica van goed en een pica van slecht, oftewel stangetje op z’n kant :thumbdown
    Om de werking te checken, de bovenste afdekplaat er af trekken naar boven zit geklikt op de 4 hoeken en dan over het blok leunen en ondertussen een maat de auto laten starten en in vrijloop gas laten geven. Stangetje moet dan kunnen bewegen. Let op dat er ook geen prut omheen ligt want dan is ie lek en heb je ook vermogens verlies.

Het is nog al een belabberde constructie die snel kapot gaat. Als je de EGR uitschakeld zou je er geen last meer van moeten hebben.

Groet jraaf

@carlsson wrote:

Dat de rest 250.000km oud is begrijp ik.
    De onderdelen van een Opel kosten ook niet zoveel. Heb al een Vivaro rijden…..
    Met auto’s moet je gewoon geluk hebben vind ik tenminste :thumbup
    Ij ga vanmiddag even de topic doorlezen.

Huuhh, onderdelen niet duur. Heb je wel een gekeken wat een koppelingsetje kost, of een inlaathuis van de 150PK, of een wielnaafje. Prijzen liggen echt op Mercedes en BMW niveau hoor. Als je een V6 CDTI neemt dan sla je helemaal achterover wat sommige dingen kosten..

Kijk maar even in het topic van Kimmie

viewtopic.php?f=6&t=167722

Ik wil je niet zat van een Vectra praten hoor, heb er twee gehad en daar met veel plezier in gereden zonder noemenswaardige problemen. De eerste gekocht bij de dealer met iets van 125.000 op de klok. de tweede van de eerste eigenaar zelf met iets meer dan 100.000 op het klokkie. De tweede zou een ABS sensor probleem hebben en alleen de naaf al moest €450,- kosten zonder montage. Na zelf wat zoeken bleek het een kabelbreuk te zijn dus dat viel echt mee. Maar goedkoop qua onderdelen, mocht je wat nodig zijn, zijn ze niet echt hoor.

Ja, bij die van kimmy praat je over een 3ltr. niet over een 1.9 !!

Koppelingsset via engeland kost 479 GBP ! Dus dat valt wel mee. En een inlaatspruitstuk kost bij de dealer 349 euro !! Dus is ook niet echt gek duur!!
    Gewoon de dealer links laten liggen voor onderhoud!! Want die is duurder dan een reguliere garage ( meestal dan ! )

@speaker wrote:

Ja, bij die van kimmy praat je over een 3ltr. niet over een 1.9 !!

Koppelingsset via engeland kost 479 GBP ! Dus dat valt wel mee. En een inlaatspruitstuk kost bij de dealer 349 euro !! Dus is ook niet echt gek duur!!
    Gewoon de dealer links laten liggen voor onderhoud!! Want die is duurder dan een reguliere garage ( meestal dan ! )

Valt idd allemaal nog wel mee en een inlaatspruitstuk doet tegenwoordig nog maar €204,00 bij de vod :jerry Het is alleen een :swear klus van ruim 6 uur. dmf set bij courtenay 295 en koppelingset 150 pond wel te verstaan :afro

Groet jraaf

Staat ook dat je bij een V6 CDTI jezelf helemaal een slag in de rondte schrikt. :shock:

Die prijzen ken ik van E-bay, echter dan zal het spul erook nog op moeten worden gemonteerd en niet iedereen kan er een versnellingsbak achterweg halen. :D

Edit: Staat net dat een spruitstuk vervangen een klus van 6 uur is. Dus 6uur X €50,- is ook nog een keer €300,- aan arbeidloon

Komt bij dat een 2008 vectra al een gemodificeerd inlaatspuitstuk heeft dus die vervalt !

Ik zou er maar niet op rekenen, dat gemodificeerde inlaatspruitstuk. Zolang je de EGR niet uitschakeld en afdekt is het net zulke prut kwaliteit als de eerste :thumbdown

Het is gewoon een constructie van niks.
    Groet jraaf

EGR hoef je niet af te sluiten, als je de carter ontluchting uit het inlaat traject haalt.

Je hebt gelijk jraaf.
    gemodificeerd of niet het maakt geen bal uit.
    Ik had een gemodificeerde uit 2009.
    En er zijn er in 90000km nog twee op gegaan en twee egr’s.
    Maar het blijft prut kwaliteit.
    Ik heb 5 opel diesels gehad de laatste 10 jaar.
    nooit ellende gehad behalve met deze.
    Ik zou voor eentje met minder pk’s gaan.
    Maar ik zal wel weer negatief zijn.
    Ik vertel alleen maar mijn ervaring met de 150 pk versie.
    En ik hoop dat niemand die ellende krijgt die wij hadden.
    Maar het is gewoon een probleem dat ze allemaal kennen de 150 pk’s.

Het gaat erom, als je de EGR afdopt dat je meteen van dat probleem af bent. Ik heb dat bij 115dkm gedaan en nog steeds geen problemen. Staat nu op de 140dkm. Je moet niet te lui rijden met 150pk. Daar is deze motor niet voor gemaakt. Als je een Bugatti koopt ga je toch ook niet lui rijden dan wil je die pk’s ook aanspreken :jerry

Galaxy Nexus Tapatalk

Tsja ligt er ook beetje aan qua kosten of niet alles tegelijk eraan gaat, vervangen moet worden..

Joey Bravo zijn 1.9 gaat nu uit elkaar en die heeft de volgende dingen nu tegelijk:

– vliegwiel + koppeling
    – inlaat
    – distri
    – lekke intercooler (gister geconstateerd na demontage blok)

Tikt al lekker aan incl de benodige kleinmaterialen en dan hebben we het nog niet eens over uren.
    + wat er nog meer evt kapot kan zijn waar je achter komt met demontage.
    (is wel een 2003 of 2004, dus wss ook geen 3e injector mod, die ik hem wel heb aangeraden te doen als die nog niet is gedaan)

Gaan deze zaken in stapjes is het wel enigzins te overzien, maar je zal meestal zien dat er meer tegelijk gaat dan stuk voor stuk.

@kimmiej666 wrote:

Tsja ligt er ook beetje aan qua kosten of niet alles tegelijk eraan gaat, vervangen moet worden..

Joey Bravo zijn 1.9 gaat nu uit elkaar en die heeft de volgende dingen nu tegelijk:

– vliegwiel + koppeling
    – inlaat
    – distri
    – lekke intercooler (gister geconstateerd na demontage blok)

Tikt al lekker aan incl de benodige kleinmaterialen en dan hebben we het nog niet eens over uren.
    + wat er nog meer evt kapot kan zijn waar je achter komt met demontage.
    (is wel een 2003 of 2004, dus wss ook geen 3e injector mod, die ik hem wel heb aangeraden te doen als die nog niet is gedaan)

Gaan deze zaken in stapjes is het wel enigzins te overzien, maar je zal meestal zien dat er meer tegelijk gaat dan stuk voor stuk.

Ja maar dan heeft ie alles wel opgespaard!
    Inlaat zat er al een tijdje aan te komen en die kan je het beste doen als je distributieset gedaan moet worden omdat die toch los/vervangen moet als je het inlaatspruitstuk vervangt ( brandstofpomp moet nl. ook los )
    En lekke intercooler wist ie niet , dus dat is een ongeluk bij een ongeluk dat ie die nu ook moet vervangen.

Nee daarom geef ik ook aan dat als je beetje bij beetje krijgt en meteen vervangt wel enigzins te overzien is, maar als dan nog eens enkele dingen tevoorschijn komen tikt het ineens hard aan.

Net als bijv. bij mij, koppeling vervangen, oh ashoesjes gescheurd oke vervangen, motorsteun kaduuk oke ook vervangen, zit je alweer gauw 150 euro verder en dan doen wij het nog zelf, garage tikt die uren ook nog een door..

Maar goed, ik vind de c qua kosten toch zeker ff andere koek dan een vec b, corsa.

Ik zou nog wel ff checken wat ze verstaan onder gereviseerde motor, want in mijn optiek zijn dat niet de aanbouwdelen zoals inlaatspruitstuk/turbo etc…
    (back on topic) :jerry

Ter ontnuchtering :afro En ben nog steeds tevreden met m’n Diesel :thumb

Onderhoud tot op heden:

Inlaatspruitstuk 06-2009
    Thermostaathuis 12-2009
    Drukgroep+Platen+Vliegwiel 01-2010
    Aandrijfashoes links voor 09-2010
    APK+Multiriem+olie en filters 10-2010
    Accu 10-2010
    Grote beurt = distributie set, waterpomp, multiriem, vloeistoffen, aandrijfashoes rechtsvoor en Gasklephuis 04-2011
    Subframe+Frictiestangen 05-2011
    DPF sensor 07-2011
    Uitlaatspruitstuk + Turbo 08-2011
    Startmotor 09-2011
    Stabirubbers voor en achter 10-2011
    Denso 120Am Dynamo 11-2011
    Interkoeler 12-2011
    Voorpijp 12-2011
    Wielnaaf links voor 02-2012
    EGR 02-2012
    EGR Koeler 03-2012
    Veerpoot lagers + Uitlijnen 03-2012
    Interieur filter 03-2012
    Middenpijp 60 mm RVS 05-2012
    Interkoeler slangen vervangen voor silicone 08-2012
    Baksteun 10-2012
    Aandrijfaslagerhuis 10-2012
    Voorruit met blauwe zonneband 10-2012

Keep it going
    :ass :ass

Groet jraaf

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 32)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.