Vectra 2000 4×4 gestopt, Vectra A turbo opknapper gekocht

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Vectra 2000 4×4 gestopt, Vectra A turbo opknapper gekocht

25 berichten aan het bekijken - 251 tot 275 (van in totaal 276)
  • Auteur
    Berichten
  • #17717088

    @lemmuh wrote:

    Oh, het is geen geheim hoor king:
    Dit is een kantelbrug van AutoVip, en in dit geval de 1700 kg versie.
    Hier een link waar ze te koop zijn voor €890,-
    http://www.tools.vocor.nl/index.php?item=autovip-kantelbrug&action=page&group_id=36&lang=NL” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Ik heb de mijne via marktplaats voor ongeveer de helft.

    Hier nog een filmpje hoe het werkt
    http://youtu.be/ZK33atC4Cdc” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Ik had eigenlijk zelf niet verwacht dat het echt zo gemakkelijk werkte. Auto op de krik, wielen eraf, steuntjes aan de naven schroeven, de bogen voor en achter er onder monteren en de auto omrollen. En ja, ik kan hem alleen rollen!!!

    Thanks, dit is duidelijke info, king: king:
    Had niet verwacht dat je de auto alleen om kon rollen :D
    Weet nu wat de volgende aanschaf gaat worden,
    Voor dat bedrag nieuw kun ik geen uren op mijn rug liggen lassen

    Een hele fijne avond

    Groeten van Paul

    #17717089

    @kadett4x4 wrote:

    hey, hij is weer bezig.
    werk eens een beetje door, wil die vectra wel eens klaar zien :thumbup

    groeten.

    Idd :angel

    #17717090

    Zo… nog maar fftjes een kleine update
    Begonnen met het afkrassen van die kitlaag onder de auto… ELLENDE!!!


    Morgen gaan we weer verder…

    #17717091

    Afkrassen? Heb je daar geen afbijtgoedje voor dan?

    #17717092

    Nou van afbijtspul ben ik geen voorstander, zeker omdat het overal in die naadjes kruipt…
    Nu ben ik met een setje houtbeitels in diverse breedtes en een grote staalborstel op de slijptol bezig.
    Eerst het ergste met een beitel eraf steken en dan met de slijptol erachter aan…
    Er komen allemaal van die soort van spinnenwebben af, vandaar dat ik het ergste er eerst af steek.

    Resultaat van vandaag, heb er alleen voor de middag aan kunnen werken ivm sinterklaas middag opt werk

    Jeroen

    #17717093

    Van de week weer een lading kit verwijderd, alleen kan ik nu weer niet verder…
    De achteras en het subframe voor zitten in de weg om de laatste resten kit te kunnen verwijderen.
    Nu ga ik een steun maken ipv de achteras en het subframe die op de originele boutgaten vastzit maar mij niet in de weg zit.
    Deze steun schroef ik vast op mijn kantelbrug en dan kan ik ook de laatste plekken kitvrij maken.
    Bijkomend voordeel, ik heb gelijk de achteras en het subframe los, kan het hele spul meteen gepoedercoat worden.

    Powerflex-rubbers voor het hele onderstel zijn besteld en betaald, dus die zullen begin van volgende week ook wel binnen gaan komen.

    Vandaag nog een heel pak papier geprint over Garrett turbo’s, kijken welke het gaat worden…
    Het wordt een GT2871R, maar ook daar zijn weer 4 varianten van kwam ik achter… Dus nu alles eens goed bestuderen en een keuze maken…

    #17717094

    ha,bekend klusje,zo’n bodem schoonkrabben,heb het precies zo gedaan bij mn C Ascona,alleen dan niet op zo’n mooie kantelbrug,gelukkig wel grotendeels op een gewone brug. Ongeveer de ellendigste klus van zo’n restauratie.
    Maar goed bezig!! :thumbup

    #17717095

    mischien wat late reactie maar bodem,s schoonmaken doe ik met dit zoort schijven

    werkt perfect
    en hiermee haal je niet of nauwelijks metaal weg
    dus je bodem plaat wordt er niet dunner van

    ik heb ze enkel voor op de boormachine en voor op de haakse slijper
    dus met een gat erin king:
    die van het plaatje is voor op n lucht tolletje ;)
    verder t zelfde :thumb

    #17717096

    @lemmuh wrote:

    Van de week weer een lading kit verwijderd, alleen kan ik nu weer niet verder…
    De achteras en het subframe voor zitten in de weg om de laatste resten kit te kunnen verwijderen.
    Nu ga ik een steun maken ipv de achteras en het subframe die op de originele boutgaten vastzit maar mij niet in de weg zit.
    Deze steun schroef ik vast op mijn kantelbrug en dan kan ik ook de laatste plekken kitvrij maken.
    Bijkomend voordeel, ik heb gelijk de achteras en het subframe los, kan het hele spul meteen gepoedercoat worden.

    Powerflex-rubbers voor het hele onderstel zijn besteld en betaald, dus die zullen begin van volgende week ook wel binnen gaan komen.

    Vandaag nog een heel pak papier geprint over Garrett turbo’s, kijken welke het gaat worden…
    Het wordt een GT2871R, maar ook daar zijn weer 4 varianten van kwam ik achter… Dus nu alles eens goed bestuderen en een keuze maken…

    http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/productcatalog” onclick=”window.open(this.href);return false;

    deze site al gezien is veel info te vinden :thumbup

    #17717097

    @louwe, die schijfjes heb ik ook al een aantal versleten, werkt opzich goed, alleen moet er het grootste deel van de kit al af zijn anders krijg je alsnog van die spinnenwebben. Nu kras ik zoveel mogelijk af met een setje goeie scherpe houtbeitels die ik wat verbogen heb voor in de hoekjes, en dan ga ik er met een staalborstel op een slijptol overheen. Dit werkt eigenlijk prima, geen afname van mn bodemplaat en de borstel slijt nauwelijks… Dat was bij die 3M schijfjes wel anders king:

    Ja en inderdaad op de website van Garrett heb ik al een hoop gelezen, denk ook dat ik er aan uit ben welke ik neem. Ik ga dit nog even aan een
    aantal personen voorleggen en dan krijg ik vanzelf wel commentaar als het niet goed is :angel

    Jeroen

    #17717098

    Ik heb via die site ook m.n keuze gemaakt
    Voor m.n ascona project

    Enkel is de site onlangs vernieuwd zag ik
    Spruitstuk heb ik uit engeland ;)
    Turbo via n kennis bij de importeur gehaald
    :thumbup :thumbup

    #17717099

    Hmmm ik zie net dat ik m’n topic niet meer heb bijgewerkt. Project leeft wel nog, alleen op een rustig tempo. Heb het een stuk drukker als toen ik begon. Maar er zijn wel wat vorderingen die de moeite waard zijn.
    Diverse onderdelen gekocht en het laswerk aan de koets is voor 95% klaar. EINDELIJK!!! :D










    Verder heb ik een set nieuwe originele Irmscher koplampen gekocht en een koppelingsset van Gema tot 520 Nm.
    En zo blijven we aanrommelen… ooit wordt het nog iets king:

    #17717100

    cool,

    ben benieuwd hoe die koplampen eruit zien, heb je een foto?

    #17717101
    #17717102

    nice !! zal ik mijn 2000 ook ff langs brengen??? :P die staat al 2 jaar te wachten tot ik eens tijd heb :P

    die dubbel ronde koplampen heb ik altyd al prachtig gevonden :wub zeker samen met verlengde motorkap

    #17717103

    @lemmuh wrote:

    Op google zoeken op doppelscheinwerfer irmscher opel vectra a
    https://www.google.nl/search?um=1&client=safari&hl=nl&tbm=isch&sa=1&ei=W4M8UqKRIqme0QXfjIGQDg&q=doppelscheinwerfer+irmscher+opel+vectra+a&oq=doppelscheinwerfer+irmscher+opel+vectra+a&gs_l=img.12…8042.9901.0.10924.9.9.0.0.0.0.67.482.9.9.0….0…1c.1.27.img..9.0.0.g8CoNZ1jK4I” onclick=”window.open(this.href);return false;

    oe, die zijn wel nice

    #17717104

    Ik vind de originele vectra koplampen van de turbo spuuglelijk, die steken uit, de originele van de 2000 zijn al beter. Maar die ogen zo kolossaal van voren, de verduisterde met deels zwarte spiegel had ik eerst op het oog. En toen kwam ik deze tegen, en inderdaad met een motorkap verlenger zijn ze bijna perfect naar mijn idee. Alleen nog iets verzinnen op mn knipperlichten, er zijn er ook verschillende met dichtgelaste voorschermen, maar dat oogt ook raar… Ieder zn smaak, laat ik t daar op houden :jerry

    #17717105

    das idd zwaar lelijk dicht gelast voorschermen

    #17717106

    Goh,helemaal vergeten deze.
    Gaat weer lekker daar, word straks een hele nette vectra.
    Ik snap alleen niet dat de vectra a hier zo rot zijn, mijn donor was een duitser, en er zat weinig tot nauwelijks roest op.
    Gellukig zijn er nog liefhebbers voor de oudere opels, die ze nog jaren mee laten draaien.

    Groeten.

    #17717107

    mooie update en lekker bezig.

    was bang dat je de handdoek in de ring had gegooid.

    #17717108

    Nee nee, het is nooit de bedoeling geweest ermee te stoppen.
    Maar ik heb van die periodes dat ik wat meer tijd heb, en dan schiet t ook wel op. En ik zoek zo mn onderdelen op het gemakje bij elkaar, dan blijft t ook allemaal ietsjes betaalbaarder. Een dure hobby… dat is het in ieder geval.

    Jeroen

    #17717109

    Hoe is het met dit project?

    Marcel

    #17717110

    Auto staat braaf in een hoekje te wachten tot ik er weer tijd/zin in heb king:
    Had een nieuwe daily nodig, dus heb tussendoor een Corsa A C20XE opgebouwd…
    Dit was alles bij elkaar meer werk als gepland, daarbij ben ik ook nog gaan samenwonen, maar over een aantal weken begin ik weer.

    #17717111

    We wachten ongeduldig af.

    groeten.

    #17717112

    Net even ingelezen…..
    Mooi project…..

    Succes! :thumb

    Alexander.

25 berichten aan het bekijken - 251 tot 275 (van in totaal 276)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.