Vectra 2.5 v6 loopt op 4 cilinders

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra 2.5 v6 loopt op 4 cilinders

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #17231359

    Ik heb hier een Opel Vectra 2.5 V6 en deze loopt maar op 4 cilinders…

    De bougies zijn goed , kabels zijn goed echter de bobine geeft geen vonk op nr 3 en 6.

    Gaan deze bobines vaker kapot of komt een kabelbreuk in de aansturing vd bobine vaker voor en hoe test ik dit?

    Hoe kan ik de bobine testen?

    gegroet,
    Karthur8

    #17801516

    bobines gaan vaker kapot….

    #17801517

    En stel je eerst even voor en :kewlpics:kewlpics:kewlpics:kewlpics
    2006 ? en dan 3 posts

    #17801518

    Edwin

    registered 2006 ;)

    zal die al wel een keer gedaan hebben.

    #17801519

    oke…bedankt sw16v.
    Weet je ook een eenvoudige manier om de bobine te testen zonder deze te demonteren?

    #17801520

    Uit laten lezen kijken wat daar uit komt

    #17801521

    ….hij blijkt op 4 cilinders te draaien in plaats van 5 wat ik eerst dacht.
    De bobine heb ik inmiddels getest en die blijkt goed te zijn…..
    Ik heb de secundaire en primaire weerstand gemeten en deze is goed.
    Hierna heb ik de bedrading doorgemeten van de multistekker ( welke op de bobine gaat) naar de ecu en ook dit is ok…..

    Hierna heb ik de multimeter tussen elke aansluiting afzonderlijk van de multistekker en massa gezet en de startmotor rond laten draaien ….. op 1 aansluiting was geen signaal te zien.

    Ik ben nu dus bij de ecu beland als verdachte……maar hoop dat jullie nog een tip hebben voor me.:(

    gegroet,
    Karthur8

    #17801522

    Ben je al langs de dealer geweest dan?
    zou ook kunne dat je bedrading niet in orde is he..
    ik heb eventueel wel een stuurapparaat te koop voor een v6 dus mocht je het nodig hebben dan hoor ik het wel.
    gr

    #17801523

    Bobine storingen zijn NIET uit te lezen!!!!!!

    je kan een bougie los aan de kabels en tegen metaal leggen kijken of ie vonkt, en dan zal ie waarschijnlijk netjes vonken, deed de mijne ook, maar toch bobine kapot.

    Willem

    #17801524

    Nee maar had de mijne wel aan de tech2 gelegd en kon prcies zien welke cilinder pingelde..van de 6 en der vielen er 2 op..dus wist bij welke ik moest weze..
    maar nieuwe bobine met kabels erop en het was gefixt.
    gr

    #17801525

    ……..maar ik heb de 4 draden van de multistekker los van de bobine 1 voor 1 met een multimeter ertussen aan massa gelegd en de startmotor rond laten gaan…….en bij 1 kwam er geen signaal …dus er komt gewoon geen stroom binnen bij de bobine voor de 2 cilinders die niet meedoen.

    ps: 0rudy0 …wat moet die ecu kosten eventueel als ik er verder niet uitkom?
    gr

    #17801526

    o..ja…….0Rudy0….welke bedrading bedoel je eigenlijk?

    #17801527

    u2u

    #17801528

    nu zal die wel een stuk zuiniger zijn :D

    #17801529

    Ik heb de ecu uitgelezen en krijg deze 2 codes:

    P0550 : sensor/schakelaar stuurbekrachtigingsdruk-storing in circuit.
    Mogelijke oorzaak:Bedrading , sensor/schakelaar stuurbekrachtigingsdruk , motorregelmodule.

    P0335 : krukaspositie sensor , storing in circuit…
    Mogelijke oorzaak: Bedrading.krukaspositiesensor,motorregelmodule).

    Kun je deze ecu ook zelf resetten?
    Is het belangrijk dat hij gereset wordt bij het vernieuwen van bijv. een sensor….ik bedoel of dat het oude probleem blijft ook na het vervangen van een kapot iets zolang de ecu niet is gereset.

    gr,
    Karthur8

    #17801530

    uitgelezen met de motor uit???

    zo ja: kan je code p0335 vergeten!!! deze word ALTIJD gegeven als de motor uit staat!!

    Stuurpomp sensor gaat wel vaker kapot. deze kan je vrij makkelijk vervangen, zit tussen distrikap en radiateur in, in de stuurpomp gedraait.

    Storingen in de stuurpompsensor kan je zelf mee komen stil te staan!!!

    Willem

    #17801531

    Bedankt voor je reactie Willem….

    Moet je altijd uitlezen met de motor aan?

    gr,
    Karthur8

    #17801532

    nee hoor, alleen word de code p0335 (bijna) altijd gegeven bij bosch inspuit systemen van die tijd.

    zowiezo bij alle C25XE X25XE en X30XE motoren.

    Willem

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.