Vectra 2.2DTI noodloop probleem

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra 2.2DTI noodloop probleem

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 12 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren geleden door .
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 52)
  • Auteur
    Berichten
  • #17258394

    Ik heb sinds een week last van het bekende “noodloop probleem”.
    De Vectra vliegt soms in de noodloop, soms bij cruisecontrol, soms bij optrekken.
    Dit wil ik binnenkort nakijken, maar heb hier nog geen tijd voor.
    Als ik de motor herstart is de storing weer weg.

    Mijn vraag was of ik dit ook rijdend kan doen met een automaat, even herstarten zegmaar.
    Ik weet dat mijn buurman dat toen met zijn Antara ook deed, maar of dit verstandig is is een tweede?

    #18150979

    Ik zou zo ie zo nooit al rijdend her-starten. Het risico wat je loopt dat ie op ’t stuurslot komt lijkt mij niet te overzien.

    Groet jraaf

    #18150980

    nee hoor, enkel terugdraaien, en weer aan is geen probleem, sleutel alleen niet uitnemen..

    Tipje, met de koppeling los, kan je ook kort de sleutel 1tik terug draaien, en dan weer op contact, dan gaat de storing ook weg.

    Wil je weten wat het is, dan moet je uitlezen, jammer dat je zo’n end weg zit…

    #18150981

    Stuurslot ben ik niet zo bang voor, haal de sleutel er immers niet uit.

    Koppeling los gaat niet omdat het een automaat is.
    Bij handgeschakelde auto’s heb ik het truukje van gewoon de koppeling weer op laten komen wel vaak uitgevoerd.
    Het gaat me nu alleen om het automaat verhaal, en ervoor zorgen dat de bak heel blijft.

    #18150982

    niet eens intrapppen, doorrollen motor mee laten draaien effe kort contact uit en aan.. dat kan zelfs met een autmaat!!

    je probleem zal een Vacuum of EGR probleem zijn.

    Willem

    #18150983

    Oke bedankt, ik vermoed een vacuumprobleem.
    Aangezien de vorige eigenaar de intercoolerslang “gerepareerd” heeft met een stuk pijp en twee slangklemmen.
    Dus gewoon auto in D laten staan sleutel kort omdraaien en weer terug?

    #18150984

    idd vacuumslangetjes en potjes even controleren…. komt vaak voor bij de DT-motoren

    #18150985

    Hier nog steeds soms het probleem van de noodloop, nu vooral bij constante snelheid op de snelweg;
    Bij 120 km/u gaat ie soms even een paar tellen in de noodloop en daarna is het weer weg.
    Ik heb de auto inmiddels meerdere malen uit laten lezen en hij geeft een inlaatdruk/inlaatdruksensor-storing?

    Al gedaan:
    – vacuumslangetjes controleren, 1 was beschadigd, deze gerepareerd.
    – de EGR-klep schoongemaakt.

    Hierna blijft nog steeds het probleem af en toe bestaan. (af en toe is ook het vervelende eraan)

    Vandaag de gasklep en het inlaatspruitstuk eens een schoonmaakbeurt gegeven, misschien dat het helpt.

    Voor:

    Na:

    Verder de slang van de intercooler naar het gasklephuis vervangen, geen goedkoop slangetje :(

    Kan het zijn dat hierdoor ook storingen voor komen? Omdat de luchtstroom zo niet ideaal is lijkt me.

    #18150986

    Denk dat vooral het reinigen van je wervelkleppen bijdraagt aan het oplossen van je probleem

    #18150987

    Die gingen trouwens ook vrij stroef, en konden niet helemaal dicht (weet niet of dat in de praktijk voorkomt).
    Dat is nu in ieder geval allemaal weer goed gangbaar.

    #18150988

    Had bij mijn B hetzelfde probleem en met mijn C ook
    Schoon gemaakt en geen problemen weer gehad

    #18150989

    Luchtstroom zal niet het probleem zijn en je wervelkleppen zagen er nog best netjes uit.. Kom ze regelmatig tegen dat je niet eens meer door het gat heen kunt kijken. De turboslang kan ook storing op map sensor veroorzaken, vaak is het reinigen/vervangen van de map sensor al voldoende om storingen te verhelpen. Reinigen van de kleppen en egr kan nooit kwaad alleen jammer dat ze na x km er weer zo uit zien.

    Beste EGR weg.. kat weg.. zodat die lekker kan ademen en lozen…

    Hoop dat het heeft geholpen en je van je storing af bent :D

    #18150990

    Waar zit deze MAP-sensor, is dat die in het gasklephuis? Die heb ik namelijk al eens gereinigd zonder resultaat.

    EGR is toch niet af te doppen bij deze motoren? :hmmz

    #18150991

    Klopt, map sensor zit op het inlaatspruitstuk. EGR is alleen in de computer uit te schakelen, afdoppen gaat helaas niet :puke

    #18150992

    Moet de EGR niet weg gechipt worden? Of kan je deze gewoon met de tech 2 uitzetten?

    #18150993

    Nee dat zal door de meeste “chip” tuners gedaan kunnen worden.

    #18150994

    Wat is hier het voordeel/nadeel van? Geen storingen meer die verband houden met EGR? Pk-winst?
    En hoe gaat dit dan bij APK bij roetmeting e.d.?

    #18150995

    2.2 is naar mijn weten niet uit te schakelen of af te dopen

    #18150996

    @gwriemersma wrote:

    2.2 is naar mijn weten niet uit te schakelen of af te dopen

    Dat dacht ik ook.

    #18150997

    Iedere EGR is uit te schakelen, alleen met je soms wat dieper zoeken naar de juiste oplossing. Het blijft een toevoeging aan een motor alleen hoe moderner de motor (niet altijd :D ) hoe lastiger het vaak wordt om het weg te programmeren. Het blijft een belachelijke “milieu” toevoeging.. je eet toch ook niet je eigen :puke maar goed dat is mijn idee erbij…

    Maar is het probleem inmiddels geholpen na het reinigen?

    #18150998

    Zoals gezegd 2.2 is niet af te doppen is door meerdere getracht
    Zoek maar eens hier op het forum
    Onder andere viewtopic.php?f=6&t=143846
    En zo zijn er nog wel meer
    Deze motor loopt al zolang mee en alle tuners die ik gebeld, benaderd heb komen allen met zelfde verhaal
    Niet te doen

    #18150999

    EGR word igecontroleerd door de LuchtMassaMeter, daardoor word afdoppen altijd geconstateerd door de Computer.

    Sent from my GT-I8190 using Tapatalk

    #18151000

    Heb tot nog toe geen problemen weer gehad, afwachten maar.

    Wil ook nog een keer de andere kant van het blok aanpakken, misschien zit de turbo ook vol roet?

    #18151001

    Vandaag was het weer raak, zowel heenweg als terugweg van mijn werk heeft de auto in noodloop gezeten.

    Van het weekend wil ik de vacüumslangen vervangen, turbo nakijken.

    Daarbij wil ik binnenkort ook de verstuiver-ringen vervangen.

    Al met al krijg ik steeds meer storingen :???:
    http://opel-forum.nl/viewtopic.php?f=6&t=182920
    http://opel-forum.nl/viewtopic.php?f=21&t=181730

    Hoop dat het niet erger wordt, wordt een beetje zat van al die lullige storingen en het zoeken naar de oplossingen. :puke

    Vraag me steeds meer af of de 2.2dti wel zo’n goede keuze was :hmmz

    #18151002

    @wim-v6 wrote:

    EGR word igecontroleerd door de LuchtMassaMeter, daardoor word afdoppen altijd geconstateerd door de Computer.

    Sent from my GT-I8190 using Tapatalk

    Misschien is dit wat? http://www.ebay.de/itm/111287439169?_trksid=p2055119.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT” onclick=”window.open(this.href);return false;

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 52)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.