vectra 2.2 chippen

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum vectra 2.2 chippen

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren geleden door .
24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Auteur
    Berichten
  • #17243204

    hallo een maatje van mij heeft een vectra gts 2.2i station.nu wil hij weten hoe duur een chip is en hoeveel pk,s erbij komt wie o wie kan mij dit vertellen.

    #17941455

    zoekt en gij zult vinden en google is your best friend

    je had het al kunnen weten in de tijd dat je dit berichtje schreef
    http://www.eds-motorsport.de

    #17941456

    echt waar joh,ik dacht dat hier iemand mij wel zo kon vertellen hoe en wat,maar laat maar ik vraag hier nergens meer om.ik zal voortaan google wel adviseren.

    #17941457

    @sw_reijnders wrote:

    zoekt en gij zult vinden en google is your best friend

    je had het al kunnen weten in de tijd dat je dit berichtje schreef
    http://www.eds-motorsport.de” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Het kon wel wat aardiger zeg, is niet zo moeilijk om te zeggen dat er bijna geen winst uit te halen is. Ik heb zitten kijken bij eds maar daar heb je geen chiptuning hiervoor, nergens eigenlijk. Als je toch winst wil maken in pk`tjes, dan moet je dingen aan passen, zoals middendemper, spruitstuk enz. Een op maat geschreven chip zal ook wel helpen. Veel zal het niet worden want het is geen turbo motor. Met turbo maak je grote winst. En dan raad je het al zonde om er geld in te steken sparen voor een vectra 2.0 turbo. Als er iets anders is weet ik het ook niet zo snel maar een maat van mij wou dit ook doen met de auto van zijn vader en kreeg dit advies.

    verzonden vanaf mn mobieltjuh dit ding is gooeeiii:d

    #17941458

    er is al zoveel over chiptuning gediscussieerd op het forum joh.
    en google staat er vol van.

    en tuurlijk wordt er geholpen als dat nodig is, maar er wordt ook wel een beetje inspanning van de personen zelf verwacht.

    en zonder het motortype te vermelden, weet je toch nog niks?
    een 2.2 ja, benzine of diesel (ik vermoed wel benzine) maar dan heb je nog de z22se en de z22yh

    dus zeg het maar

    #17941459

    al die motorcodes heb ik niet in mn hoofd zitten hoor ik weet dat het een 2.2 i BENZINE is.dus verder weet hij en ik weinig van die motorcodes af.

    #17941460

    Staat op je kentekenpapieren.

    #17941461

    Ongeveer 300,- euro voor 10-12 pk dat beloven ze ook bij het monteren van een Cyclone3!!!!!
    Heeft daar iemand ervaring mee? Dat kost maar 100,- euro.

    Jan

    #17941462

    @joop1970 wrote:

    Staat op je kentekenpapieren.

    en op de website van de RDW

    maar goed, voor een non-turbo motor (zowel benzine als diesel) valt er weinig met chiptuning te halen
    wat jan zegt, hooguit 15 pk.

    en als je daar een paar hondert euro voor moet betalen, is dat zonde van je geld.

    voor de Z22SE is nog een supercharger kit te krijgen (origineel GM)
    betaal je een hoop voor, maar dan krijg je ook een hoop.

    maar of die ook op de Z22YH te zetten is (en zo ja of het verstandig is om het daarop te zetten), weet ik niet

    maar vraag nou eerst eens aan die gast wat zn motorcode is!!!

    #17941463

    Hey Bas, ken jij die Cyclone ?

    Jan

    #17941464

    ik ken het niet
    maar het lijkt me bullshit jan

    met alles wat je in je inlaat steekt, verklein je je diameter.
    en je maakt mij niet zomaar wijs, dat je met een kleinere diameter een grotere luchtdoorstroming hebt.

    #17941465

    Met een kleinere diameter wel een snellere.

    Wat ik er 123 van zie is dat het gewoon een turbulentere stroming veroorzaakt waardoor je benzine beter zou moeten mengen en nog wat meer bla.
    Helaas voor de uitvinders kan zit niet zonder verlies aan wrijving dus volgens mij is het gewoon onzin.

    #17941466

    kleinere diameter betekent meer weerstand en minder lucht :)
    anders gebruikte de shell in pernis wel in diameter 10 mm buisjes ipv 1 meter buizen ;)

    #17941467

    Dat klopt! Ik ging alleen even van het ideale geval uit. Dan krijg je puur een snelheidverhoging door massabehoud.
    Maar je hebt gelijk , in een systeem van een grote naar een kleinere diameter levert die overgang ook de nodige wrijving op. Daarom geloof ik dat cyclone geval ook niet.

    #17941468

    Alle reacties die ik lees op diverse forums zijn allemaal van mensen die hem zelf nooit hebben gehad, ik hoop dat er iemand is hier die er zelf ervaring mee heeft.

    ik wijk nu wel af van dit topic maar hij heeft er misschien ook wel belang bij.

    Jan

    #17941469

    Test bij kassa gevonden:
    http://www.youtube.com/watch?v=9B_MezwQuhA” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #17941470

    jan
    er klopt echt geen reet van.

    lucht en brandstof mengen?
    De meeste motoren zijn tegenwoordig multipoint injecties.
    voordat de lucht kan mengen met de brandstof, issie al lang zn wervelingen kwijt.

    het zou misschien baat kunnen hebben bij een ouderwetse carburateur . . . maar dan moet je wel je diameter vergroten.

    #17941471

    Nou ik geloof ook niks van die cyclone3 geval wil het niet eens testen zou het geld wel in chiptuning duwen en desnoods het geld investeren in een nieuwe ototjee.

    verzonden vanaf mn mobieltjuh dit ding is gooeeiii:d

    #17941472

    kadettje…

    ik heb een 2.2 direct benzine uit 2005..
    en echt waar ik heb echt wel wat gekeken,gebeld en gevraagd…
    ook op dit forum.
    maar eerlijk gezegd, na dat ik een week bezig was, kwam ik tot de conclusie…..
    het is de moeite niet waard.
    het kost veel te veel geld voor minimale winst.
    mijn volgende auto wordt een turbo diesel… daar kan je nog wat mee.

    dit is dan wel mijn mening.!

    #17941473

    We kunnen een hoop hoor, met welke auto dan ook, hang er gewoon een zwaardere motor in.

    Alleen is dat voor de een makkelijker als voor de ander..

    Een Turbo Diesel: Let wel op, de ene is de andere niet, maar effe tussendoor, je koopt toch niet een auto met als voorwens, deze te gaan motorTunen??

    Ik zou niet per see gaan dieselen alleen omdat deze makkelijjker te Chippen is, als ik alle ellende lees van de Huidige generatie diesel, zal ik echt nog een keer of 5 nadenken voor ik overstap op een Diesel..

    Er zijn ook Geblazen Benzine motoren in de vectra-C te krijgen hoor, in de vorm van een 170pk 2.0 turbo, welke goed te tunen is, en een 2.8 V6 Turbo, welke nog leuker aan te passen is..

    Willem

    #17941474

    vergeet de z22sC niet wim ;)

    #17941475

    ja zou ook kunnen, heb tenslotte een V6 voor de Amerikaanse markt in de Vectra liggen, en die past ook haha…

    alleen kom maar eens aan zo’n motor.

    Willem

    #17941476

    de z22se is natuurlijk ook een amerikaanse motor.
    die is daar heel veel geleverd.

    en de 3L is in amerika ook geleverd in de Saturn L-series wat het amerikaanse broertje is van de vectra b
    qua uiterlijk heel anders, maar wel veel dezelfde onderdelen

    #17941477

    ik zou zeggen andere nokkenassen erin en laten afstellen op een rollenbank.
    ben je wel wat geld verder en een tiental pk’s rijker.

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.