vectr gts 2004 (voorstellen met een vraag)

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum vectr gts 2004 (voorstellen met een vraag)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur

Hallo allen.
    Mijn naam is ruud en ben sinds 2weken in het bezit van een vectra gts 2.2 uit 2004 heb zelf ook een astra (bedrijfs auto) uit 2007 Ik ga binnenkort fotos maken en plaatsen maar ik ben nog bezig met het uitzoeken van de luxe die er allemaal opzit.
    Nu heb ik ook geleik een vraag bij een koude start hoor je de motor starten met een harde ratel is dit normaal bij een vectra (dat de paarden van stal komen) Want dit geluid had ik bij de vorige autos niet.
    Alvast bedankt en ik hoop dat ik nog veel kan leren van jullie.
    en de fotos volgen nog……..

Welkom hierzo Ruud.
    Van de 2.2 heb ik niet zo veel verstand dus moet je ff wachten op ‘de anderen’

Hoi Ruud,

Heb wel eens gelezen/gehoord dat bij de 2.2 benzine de nokkenas ketting nog wel eens voor problemen wil gaan zorgen. Zou ook nog een klepstoter kunnen zijn, maar het blijft lastig om van afstand een antwoord te geven op je vraag.

Hallo,

Ik zou er toch eens naar laten kijken, bij deze motoren is vaak de distributieketting de oorzaak, dat noemt men onderhoudsvrij :puke ;)

Mischien de garantie even aanspreken, mits je die er bij gekregen hebt.

Groetjes, Joche

Hoi Ruud (uit Oisterwijk)

Klopt,over die ketting hoor je wel vaker mensen klagen ik heb zelf ook een 2.2 benzine gehad uit 2003 maar heb er zelf nooit iets aan gemerkt.

Ik zou het ook even laten checken want als het de ketting is en hij klapt, dan………….

Jan

Hallo gister gebeld en uitgelegd……
    De monteur gesproken en hij vertelde dat na een dag/nacht stil te hebben gestaan de olie van de ketting afzakt naar onder in de carter en zodra je start gaat de ketting door de olie en moet het met een paar tellen over zijn en heb je de hele dag daar geen last meer van.dit schijnt bij dit type auto wel vaker voor te komen.
    En nu ben ik geen monteur maar het klinkt in mijn ogen vrij geloofwaardig.

Laten we het dan maar hopen:wors:wors

Da’s dan mooi ,and now we want :kewlpics:kewlpics:kewlpics

Ik kan ook even komen kijken naar je Vec want ik ben de hele week in Oisterwijk aan het werk;)

Jan

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.