Vec C1 Z1.9DTH 2004 by jraaf / Kleine handige mod

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vec C1 Z1.9DTH 2004 by jraaf / Kleine handige mod

25 berichten aan het bekijken - 626 tot 650 (van in totaal 1,888)
  • Auteur
    Berichten
  • #17783986

    Gisteren middag een mooie dag en avond beleefd bij KCPerformance Oisterwijk :thumb
    DPF is fysiek leeg gemaakt en in de software is de aanwezigheid en de regeneratie er uit geschreven :wub

    Fifth element :wub

    Daarna ging men voortvarend aan de slag met het vervangen van alle bussen op de achteras en gelijk de dwarsdraagarmen onder en boven vervangen.





    Het is nu een achteras op maat geworden :wors Het is een combinatie van Whiteline en Febi bussen in combinatie met Saab en Opel draagarmen. Al met al een hele verbetering.
    Rete strakke achterkant nu en geen getokkel en geklapper meer. Nu ff een paar km er op zetten en dan weer heruitlijnen. Ben er zeer content mee.

    Groet jraaf

    #17783987

    Wat is er beter aan de saab armen? En waarom geen powerflex? Was het ideale moment.

    #17783988

    dat ziet er goed uit!!

    #17783989

    Heel goed bezig Raaf :thumbup No dpf das al haast het belangrijkste :D En de achteras mod helemaal te gek :thumb :kewlpics :thumbup

    #17783990

    Ben benieuwd naar je ervaring met je weggeschreven dpf, als het bevalt ga ik denk ik ook maar eens een afspraak bij ze maken. Bij mij gaat het dan om een signum maar lijkt mij niks uit te maken.

    #17783991

    vette mod die achter-as! (gaat op m’n 2-do-list) :thumb

    #17783992

    :thumb :thumb .
    Flink bezig geweest :thumbup :thumbup

    #17783993

    Thanks mannen, ben lang bezig geweest om deze achteras mod te onderzoeken. Eerst een tijdje gebabbeld met Neo brothers in GB die ook met Powerflex werken. Toen bijna een full set bij ze gekocht maar in mijn zoektocht naar meer onderstel producten en iemand die het ook zou kunnen monteren kwam ik ook Whiteline tegen.

    Lang verhaal kort; Bij KCPerformance niet alleen een leverancier gevonden van producten maar ook kennis en kunde om het te monteren. Voorts zijn ze ook nog eens flink bezig met de DTR en DTH motoren van Saab en Opel. Hiermee was het plaatje voor mij compleet

    Ik zal nog ff proberen samen te vatten waarom ik tot de setup gekomen ben die er nu onder zit: Ik wilde een strak onderstel en duurzaamheid tegen een betaalbare prijs waarbij ik in ogenschouw neem dat ’t mijn daily driver is.

    De Saab draagarm heeft aan de buiten kant een kogel in plaats van een steek constructie. Dat is minder frictie gevoelig en daardoor steviger. Daarom gekozen voor de Saab versie. De banaan draagarm is origineel opel maar daar zijn dan weer de oem bussen uit geperst en vervangen voor die van Febi. Kwestie van kwaliteits verschil. De Bussen op de zogeheten langslenker zijn van Whiteline ten op zichte van Powerflex ruim een anderhalve centimeter breder. Dus meer steun oppervlak. Voorts gaan de Whiteline veel langer mee ten op zichte van Powerflex. Als je een Powerflex rubber extreem onder druk zet waar voor ze gemaakt zijn, scheuren ze veel eerder dan die van Whiteline. (Kun je testen in een pers of bankschroef) Ook hier dus kwaliteits verschil en duurzaamheids verschillen. Ik was niet van plan om elke 2 jaar er nieuwe rubbers in te persen. Daarnaast zijn de meeste rubber bussen van Powerflex meerdelig. Twee rubber delen met een metaal of aluminium kern welke in elkaar gedrukt worden in de bus opening. Bij Whiteline zien ze er praktisch het zelfde uit maar dan gegoten uit één stuk.

    Hierbij nog een paar pica’s van de achteras;

    Groet jraaf

    #17783994

    Duidelijk verhaal Raaf :thumb Dit is een hele verbetering. Ik kan hier gerust uit opmaken. Niet dat een Opel uit slechte onderdelen gemaakt word. Maar had wel stukken beter gekunt.
    En geen DPF is een uitkomst natuurlijk :D

    #17783995

    Interessant. Maar ik ben voorlopig bij met mijn powerflex, rijdt nog steeds lekker. Dagelijks 200km naar mijn werk.

    Zijn dit dan VXR8 onderdelen?

    Want dan hebben ze nog wel meer mooi spul.

    #17783996

    Mooi uitgelegd Raafie ! :thumb

    #17783997

    Druk weekend gehad en lekker bezig geweest. king:
    Zaterdag kwam eerst de postbode ter wijl ik de vec vsn binnen aan’t schoonmaken was.
    Goedkoop setje Depo uit Duitsland ontvangen. Deze zouden niet met permaseal gekit zijn dus misschien komen die wel fatsoenlijk los voor m’n H1 projector mod.

    Ondertussen de hele vec van binnen afgenomen met een vochtige doek en toen aan de slag met de Gliptone gentle cleaner en de Gliptone conditionar. ben der erg tevreden over. het leer ziet er uit als nieuw. Het is mooi zacht en heeft niet z’n goedkope glans. Daarbij ruikt ’t ook nog eens erg lekker.

    Daarna kwam de post weer :agent met post uit Duitsland.
    Heb eindelijk na veel geduld voor een fractie van de nieuwprijs een showmodel Irmscher Evo met Irmscher naafkap op de kop kunnen tikken. De verzend kosten waren al helemaal ridicuul! 5 euro!! Nu hoef ik niet meer een in de vakanties mijn winter of zomer wiel er bij te trekken. Heb nu 9 Evo’s :agent

    Toen gelijk door gepakt en de vec van buiten een dikke vertroetel beurt gegeven. Ben alleen niet aan klei en was toegekomen. Binnekort maar weer eens tijd voor maken. Als het weer zo blijft en hopelijk beter wordt is het Buiten MOD seizoen wat mij betrefd geopend.

    Groet jraaf

    #17783998

    Lekker bezig geweest, mooie aanwinsten, de Velgen en koplampen!

    #17783999

    Weer lekker bezig jraaf ! :thumb

    Gr Jurgen,

    #17784000

    Ben benieuwd naar de mod resultaten… Mag ik vragen wat je voor die koplampen neergelegd hebt?

    #17784001

    Ik ben ook zeer benieuwd naar de resultaten :thumb

    #17784002

    Net de zomerbanden er weer onder gelegd. Gelijk maar ff de remklauwen een wasbeurt gegeven. Daarna de banden op spanning Achter 2.9 en voor 2.6 Stukkie gaan rijden…Wat een rust! Die winterbanden maken wel zo een koelere herrie pffff. Gelijk ook ff gekeken of mijn volwaardige reservewiel nu in de kofferbak past. Qua diameter wel, alleen is ie 3 cm te hoog. Onderplaat van de kofferbak dus binnekort maar eens 3 cm verhogen om de vlakke laadvloer te behouden. Gat er in zagen kan ook maar dan staat mijn koelunit in de zomervakantie niet meer recht :afro

    Pica’s van de ochtend.

    Groet jraaf

    #17784003

    Het is mij gelukt :jerry :jerry :jerry :jerry
    Ik heb met veel geduld en de verfbrander op een lagere stand de Depo koplamp uit elkaar gekregen zonder het huis te vervormen en zonder de kap te vernaggelen :D :D :D
    Nu de volgende stap: Kit compleet verwijderen, H1 set plaatsen en dan kijken of ik ‘m weer netjes dicht kan krijgen. En dan nummer 2 :puke Als die ook heel blijft…..

    Wordt vervolgd.

    Groet jraaf

    #17784004

    Mooi dat het gelukt is! Maar wat was het doel ook alweer…? :hmzz

    Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

    #17784005

    @CAlberts wrote:

    Mooi dat het gelukt is! Maar wat was het doel ook alweer…? :hmzz

    Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

    LICHT OPBRENGST. Ben nog al nachtblind. Eerste stap is de huidige Xenon 6000K in mijn H7 fitting.

    Stap 2 is mijn H1 grootlicht vervangen voor H1 Xenon lenzen.
    Stap 3 is de huidige H7 Xenon vervangen voor H1 Bi-Xenon.

    Comprende ”

    Jraaf

    #17784006

    Xenon all the way!

    goed bezig hoor, ga je originele Xenonlampen a la D2S gebruiken? op Ebay kun je van die AMP to D2S kabels kopen, dan kun je de echt goede xenonlampen, philips ultinon, osram cool bleu gebruiken. Dit icm morimoto balasten, dan is het alsof de zon schijnt!!

    groetjes

    #17784007

    Nee, helaas passen die niet. Als het uiteindelijk allemaal gaat lukken wordt het dubbel H1 in de koplampen met 1X dim en 2X groot, APK goed gekeurd. In de mistlampunit komen dan H7 Xenon :afro Ballasten weet ik nog niet welke ik neem.

    Alleen de mini xenon kits passen in de lampunit.
    Groet jraaf

    #17784008

    Kijk maar uit, straks heb je nog te veel licht. Dat is ook geen pretje. ;)

    #17784009

    wow ziet er geweldig uit !

    #17784010

    Eerste wapenfeit zonder DPF en ECU aanpassing door KCPerformance :jerry
    120KM meer gereden op de eerste complete tank :jerry Ik vind dat nog al een groot verschil :puke
    Ben benieuwd wat de tweede tank gaat brengen.

    Groet jraaf

25 berichten aan het bekijken - 626 tot 650 (van in totaal 1,888)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.