Vec C1 Z1.9DTH 2004 by jraaf / Kleine handige mod

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vec C1 Z1.9DTH 2004 by jraaf / Kleine handige mod

25 berichten aan het bekijken - 301 tot 325 (van in totaal 1,888)
  • Auteur
    Berichten
  • #17783683

    Jurgen wat is dit nou weer dan?? Ik hard werken die dag en er is geen 1 foto van te zien! Hahha. Of was is toch drukker met de broodjes dan de auto king:

    #17783689

    Ziet er klasse uit Jurgen :thumbup :kewlpics

    #17783690

    Wahnsinn!!!! Superraaf!!!!

    Greetz Roel met een I.

    #17783593

    @Simaan wrote:

    Jurgen wat is dit nou weer dan?? Ik hard werken die dag en er is geen 1 foto van te zien! Hahha. Of was is toch drukker met de broodjes dan de auto king:

    :mrgreen: De broodjes waren om te Huilen :thumb Kreeg geen hap door m’n keel van de stress.
    Zonder jou had ik het nooit gedaan :thumbup

    Safe driving Jurgen.

    #17783691

    @opel-limbo wrote:

    Wahnsinn!!!! Superraaf!!!!

    Greetz Roel met een I.

    Thanks iedereen,

    Roel,

    Kan ik je i nog bewonderen a.s. zondag? Kun je gelijk zien dat er nog een hoop moet gebeuren aan mijn c :agent

    @Peter. wrote:

    Woon jij toevallig in Ede?

    Utrecht, maar ben sporadisch wel eens die kant op :thumbup

    Safe driving Jurgen.

    #17783692

    Ga er niet bij zijn zondag Raaf!!! Helaas!!!

    Greetz Roel met een I.

    #17783693

    Mooi werk! Nu nog AFL :jerry

    #17783694

    @sfr wrote:

    Mooi werk! Nu nog AFL :jerry

    -offtopic Hej , Shariq leeft ook nog !! ;)

    #17783676

    :thumb

    #17783696

    Vandaag met de vod bezig geweest. Gouwe gasten zo als altijd :thumbup
    Nieuwe Interkoeler en voorpijp er op laten zetten.





    Kunt goed zien hoe lek mijn Interkoeler was :hmmz Schijnt toch te komen door de extra druk die de EDS phase 1 zet :afro
    Maar ja, beestje was ook al 235.000 km oud.

    Safe driving Jurgen

    #17783697

    Ziet er weer goed uit Raaf.

    Greetz Roel met een I.

    #17783698

    zeker!!
    maar . . . de mogelijkheid niet overwogen om een maatje groter te pakken als dat er standaard in zit?? :angel

    #17783699

    @sw_reijnders wrote:

    zeker!!
    maar . . . de mogelijkheid niet overwogen om een maatje groter te pakken als dat er standaard in zit?? :angel

    Jazeker :afro
    Heb zelfs de set al helemaal uitgezocht maar heb zo mijn bedenkingen.
    Los van het feit dat ik dan aardig wat tijd moet uittrekken voor de modificatie aan de voorkant want een dikkere LLK past niet tussen de condenser en de radiateur, speelt er ook nog de vraag wat het brengt? Met een grotere LLK dient namelijk de Turbo ook meer ”lucht’ in dat ding te blazen en duurt het dus langer voor dat ie vol is. Neven effect is naast meer koudere lucht in je inlaat wat goed is, ook een groter Turbo gat er achter. Dit is dan weer op te lossen door een phase 2 van EDS er op te laten zetten maar dat wil ik dan eigenlijk gelijk doen met een mogelijke DPF swap.

    Ik merk echter nu al zoveel verschil in koppel met die nieuwe LLK dat ik eerst eens ga sparen voor de mathijssen popoff blowoff ventiel die ze speciaal hebben ontwikkeld voor de Z1.9DTH. Ben benieuwd wat dat gaat brengen. Kortom er is nog zo veel leuks wat kan :wors

    Safe driving Jurgen

    #17783700

    knap staaltje huiswerk jurg :thumbup

    #17783701

    Doe popoff is wel interessant. Spaart dat ook de turbo een beetje?

    Is er wat meer bekend over real life resultaten? Ik kan op internet niets vinden.

    #17783702

    @yzf1kr wrote:

    Doe popoff is wel interessant. Spaart dat ook de turbo een beetje?

    Is er wat meer bekend over real life resultaten? Ik kan op internet niets vinden.

    Yep, de tegendruk na het opbouwen valt weg en komt ie gelijk in vrijloop en bouwt ook de druk weer sneller op als ik de theorie er achter lees.
    Hierdoor zou je de levensduur van de turbo sparen en minder last van een turbo gat hebben.

    Resultaten komen we vanzelf wel achter :afro
    Safe driving Jurgen.

    #17783707

    Update op de C :???:
    Heb nog aardig wat mods in de ‘ kast’ liggen maar heb nu eerst weer een uitdaging op motorisch gebied :cry
    De vec uitgelezen maar niks te vinden. Vandaag liep het eerste uur na dus 2 dagen stil te hebben gestaan weer perfect. Na 10 minuten weer gestart en weer die uitlaatgas lucht vermengt met een olie luchtje. Geen foutmeldingen te vinden. Ik weer naar huis gereden en de vec begon na een half uur rijden onder de 2500 toeren weer vermogen te verliezen :hmmz

    We denken nu mogelijk dat de EGR koeler lekt. De egr staat sw matig dan wel uit maar met een afdekplaat zou het beter zijn. Of zou dit juist de oorzaak zijn van het feit dat de egr koeler misschien lekt? Het is in ieder geval behoorlijk nat onder aan de egr. Alleen moet de hele santekraam er weer uit om er bij te komen :thumbdown

    Voorlopig dus mijn andere wensen ff laten liggen tot dat ik dit probleem boven heb. Er is niks vervelenders dan voor het stoplicht opgeduwd te worden door een Kia Rio :swear
    LOL :mrgreen:

    Groet Jraaf

    #17783708

    Met alle respect, maar je hebt toch best al wel veel shit met de Vec gehad of niet dan. Heb je nou niet het gevoel dat je op die auto aan het leeglopen bent?

    Zelf zou ik er al helemaal schijtziek van zijn geworden zo onderhands hahaha

    #17783709

    Tsjongejonge Raaf alweer panne? Benieuwd wat het nu weer is! Sterkte.

    Greets Roel.

    #17783710

    @GTS2.2DTI wrote:

    Met alle respect, maar je hebt toch best al wel veel shit met de Vec gehad of niet dan. Heb je nou niet het gevoel dat je op die auto aan het leeglopen bent?

    Zelf zou ik er al helemaal schijtziek van zijn geworden zo onderhands hahaha

    Leeg lopen? Leeg lopen?! In Afrika! Daar lopen ze pas leeg! :jerry :jerry :jerry
    Tja wat kan ik zeggen en doen? Het geld wat er aan reparaties in zit krijg je er nooit meer uit. Dan had ik ‘m gelijk bij de eerste vette rep. (inlaatspruitstuk) moeten laten staan.
    Nu ben ik inderdaad een compleet nieuwe corsa verder :vertag Echter heb ik er ook heel veel plezier van. Er is relatief makkelijk op te modden en er is steeds meer voor te krijgen :wub Voorts geeft ie me nog steeds de ruimte voor de familie (heb 3 koters en wil niet in een busje rijden) en lach ik me soms helemaal een slag in de rondte als ik weer een lease audi achter me heb gelaten met m’n OPEL! Wil er dan ook nog meer PK uit persen en zo lang ie niet onder m’n kont weg rot blijf ik ‘m repareren.

    Ik geef het niet zo snel op :mrgreen:
    Groet Jraaf Opel rijder.

    #17783711

    Zo is dat. Opgeven doen wij opelrijders niet :thumb. En je bent niet de enige met een Vectra waar wat aan gebeuren moet. En wegdoen en een andere zoeken. Wat kom je dan tegen. Je weet nou wat je heb. En de Vectra ziet er nog eens TOP uit :thumb :jerry

    #17783712

    Heb wel respect voor je, een godsvermogen in een Vectra stoppen en dan nog ‘lachend’ de volgende reparatie uitvoeren hahaha.

    Ik heb de Vec weggedaan omdat de vaste lasten zoals Belasting en verzekering me te hoog werden. Van werk verandert en dus veel minder gaan rijden.

    #17783713

    vind het toch knap dat je hem blijft repareren.

    .. maargoed zolang je sommige autos stront voor zen ogen rijdt en blijft lachen.

    Petje af jurgen :thumb

    #17783714

    Gewoon doorgaan Jurgen hoe jij het zelf wilt hebben. :thumb
    Als jij het er voor over hebt en leuk vind is het gewoon goed.

    #17783715

    Top dat je er mee doorgaat. Ik heb het opgegeven. Was de reparaties hartstikke beu.

    Vanaf 70.000km tot aan de 125.000km:

    – Inlaatspruitstuk
    – EGR klep
    – Roetfilter
    – Lekkende injector (2x!)
    – Ben vast nog wel iets vergeten….. maar ik werd er doodziek van. Ik wil gewoon een betrouwbare wagen!

    Had nog een mazda 323 fastbreak voor de vrouw staan, die heb ik particulier verkocht.
    De Vectra is ingeruild op een Mazda 5 uit 2005 benzine. Jongens wat een fijne ruime wagen. Schuifdeuren achterin, ideaal voor de kids.

    Aangezien ik 400km per week rij, heb ik voor mezelf een seat ibiza diesel aangeschaft met alles erop en eraan (behalve leer en parkeersensoren). Zelf geïmporteerd uit Duitsland.
    Ding rijdt 1 op 20 (100pk versie) en deze zijn ook goed te chippen :angel

25 berichten aan het bekijken - 301 tot 325 (van in totaal 1,888)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.