Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vec B en CC; ECO functie werkt niet meer?
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren, 9 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
26 februari 2013 om 21:16 #17255739
Ik zette vandaag per ongeluk de ECO knop uit, gele lampje ging dus uit.
Dus gelijk weer aangezet, meende dat ik hierna wat geklik hoorde maar ik kan me vergissen.Sindsdien werkt de ECO functie niet meer, of althans het lampje.
Het vreemde;
Als ik de climate control op AUTO zet, dan springt het gele lampje van de ECO functie uit en het lampje van AUTO aan.
Dit doet hij nu ook gewoon alleen blijft het lampje ECO altijd uit natuurlijk.
Zodra ik op de ECO knop druk, dan gaat het lampje bij AUTO uit dus het lijkt erop dat de knop opzich wel werkt.Ik hoor ook een verschil qua sterkte met op maximale stand blazen als ik op de ECO toets druk, dus waarschijnlijk schakelt hij de airco wel.
Aangezien het een led is die in de schakelaar zit en die eigenlijk heul lang meegaan, vraag ik me af of het niet iets anders kan zijn.
Iemand dit al eens meegemaakt?
Ik heb nog geen zekeringen nagekeken.
26 februari 2013 om 21:19 #18111603Lampje kapot, komt vaker voor. Moet je eens een paar tikjes opgeven misschien dat die het dan weer doen.
Nieuw schakelaartje kopen is de oplossing (wel prijzig)26 februari 2013 om 21:22 #18111604tikje uiteraard al geprobeerd, even mishandelen maar geen effect.
ik kan er ook een nieuw ledje insolderen indien dit het probleem is…. dat zal de moeite niet zijn.zal hem morgen eens eruit wippen (gaat dat overigens of moet het hele paneel los?) en dan eens de spanning meten over de led.
27 februari 2013 om 11:52 #18111605ik heb nog wel van die knoppies liggen king:
27 februari 2013 om 12:17 #18111606Thx voor het aanbod!
28 februari 2013 om 14:33 #18111607@CQPV6 wrote:
ik heb nog wel van die knoppies liggen king:
Toevallig ook van de stoelverwarming van een b2??
Daar heb ik van 1 t lampje defect
En dan t lampje wat met de dash verlichting brand
Niet t lampje dat de stoelverwarming aan /uit is
Die doet t nogSorry van de inbraak op dit topic
Wel ff nog vraagje beandwoorden
Ja die schakelaartjes kunnen er zo uit28 februari 2013 om 18:04 #18111608Vanavond eens de schakelaar eruit getrokken.
Zit een plastic deeltje in met 2 gloeilampjes erop gesoldeerd.
Dus fijn lampje eruit gesoldeerd, plastic half weggesmolten, nieuwe erin gesoldeerd met wat hang en trekwerk maar nog steeds niets.Kwam uit een oude shakelaar die ik had liggen dus kan al kapot geweest zijn.
Een 2e keer solderen overleeft hij niet.Dus ff een andere halen.
Stond nog een omega b bij een vriend van me, die leek er wel op.28 februari 2013 om 19:41 #18111609@Big Sexy wrote:
Vanavond eens de schakelaar eruit getrokken.
Zit een plastic deeltje in met 2 gloeilampjes erop gesoldeerd.
Dus fijn lampje eruit gesoldeerd, plastic half weggesmolten, nieuwe erin gesoldeerd met wat hang en trekwerk maar nog steeds niets.Kwam uit een oude shakelaar die ik had liggen dus kan al kapot geweest zijn.
Een 2e keer solderen overleeft hij niet.Dus ff een andere halen.
Stond nog een omega b bij een vriend van me, die leek er wel op.Anders heeft de Boortoren is Ospel nog een veccie staan waar je ze misschien nog kan vinden.
Sowieso 1 a 2 b’tjes gezien daar, alleen niet hele terrein rond geweest.2 maart 2013 om 15:21 #18111610Vandaag op de sloop geweest, bij letterlijk elke vectra en omega eruit gesloopt.
Erachter gekomen dat in de schakelaar van de achterruitverwarming dezelfde lampenhouder zit, dus deze omgewisseld.
Verwarming schakelt altijd uit na 10-15 min dus niet erg als er geen controlelampje op zit.Zal eens bij de dealer achterhalen of die lampenhouderunitdinges los verkrijgbaar zijn.
2 maart 2013 om 19:40 #18111611@louwe 16 klepper wrote:
@CQPV6 wrote:
ik heb nog wel van die knoppies liggen king:
Toevallig ook van de stoelverwarming van een b2??
Daar heb ik van 1 t lampje defect
En dan t lampje wat met de dash verlichting brand
Niet t lampje dat de stoelverwarming aan /uit is
Die doet t nogSorry van de inbraak op dit topic
Wel ff nog vraagje beandwoorden
Ja die schakelaartjes kunnen er zo uitZal morgen ff kijken Louwe,maar volgens mij heb ik die alleen van een B1 en van ’n Omega…
2 maart 2013 om 19:44 #18111612Lampenhouders zijn niet los te verkrijgen, de vod kan helaas alleen nieuwe schakelaars leveren!
Wel jammer, alleen de lampjes gaan kapot in die dingen!2 maart 2013 om 20:39 #18111613Wel kansloos.
Wat kost zon.schakelaar compleet dan?
2 maart 2013 om 20:44 #18111614Laatste keer dat ik zo’n schakelaar heb gekocht was ik 22 kwijt!
Je kan er wel een ledje in solderen, werkt ook.3 maart 2013 om 09:08 #1811161522€ is idd wel erg grof voor een lampje.
3 maart 2013 om 21:14 #18111616Mijn idee ook
Heb der al eens n nieuwe ingekocht
Was toen ook iets van 3 tientjes -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.